Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe ik foto's Beoordeel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Hoe ik foto's Beoordeel

    Inderdaad bij analoge fotografie waarvan de foto uiteraard moet ingescand worden om het te kunnen digitaal plaatsen op de Challenge hebben geen EXIF.

    Daar kan door het feit dat er geen exif aanwezig is geen controle op datum van opmaak. Maar ik zie het dan zo de persoon die hierin vals speelt is in feite zichzelf aan het bedriegen. Als die persoon gelukkig is met zijn zelfbedrog dan mij niet gelaten hoor. Tenslotte ook een Exif sluit niet 100% mogelijke vervalsingen uit.

    Dus Voor zover we kunnen gaan we uiteraard na of er eerlijk gespeeld wordt.

    Ik herrinner me nog in 2004 dat iemand niet fair speelde. Hij stuurde foto's binnen van foto's uit zijn archief. Hij behaalde regelmatig mooie resultaten. Tot hij betrapt werd doordat leden van BD foto's van deze welke hadden deelgenomen aan de Challeng van deze persoon opmerkte op andere sites. Foto's die daar geplaatst werden voor de opdracht van de Challenge uitkwam. Zoiets komt meestal vroeg of laat uit soms op onschuldige of onverwachte wijze. Van zodra dit bedrag aan het licht kwam deed belanghebbende niet meer mee aan de Challenge. Dus alle plezier voor deze persoon was over.

    Ik hoop cookie dat het een beetje duidelijker is geworden voor jou.

    Dus inderdaad bij een inzending van een analoge foto kunnen we geen exif nagaan.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

    Comment


    • #32
      Re: Hoe ik foto's Beoordeel

      Ja hoor Spooky, het is duidelijk.
      Ik dacht dat er misschien toch enige mogelijkheid was om op 1 of andere manier de originele gegevens met een analoog beeld mee te geven. Bv als je een datawand op je toestel hebt waardoor bepaalde gegevens ook aan je negatief gekoppeld worden. Gekoppeld op die wijze dat bepaalde gegevens naast het beeldframe op het negatief worden "afgedrukt" of zelfs gedeeltelijk in het beeldframe. In het beeldframe doe ik niet want dit is sowieso zonde voor de foto.
      Als er iets zou geweest zijn waarmee deze "gegevens" kunnen meegescanned worden en op die wijze als exif kunnen verwerkt worden, dan zou ik dat zeker doen om op die wijze toch aan te tonen dat de regels van de Challenge scrupuleus opgevolgd werden. Vandaar mijn vraag hieromtrent.

      Maw het hangt dus inderdaad van de eerlijkheid van de maker af. Nu ja, als iemand oneerlijk is dan komt dit inderdaad vroeg of laat uit. En wat win je er uiteindelijk bij...
      En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

      Comment


      • #33
        Re: Hoe ik foto's Beoordeel

        Ik begrijp min of meer wat je bedoeld Cooky als je zegt :

        " Ik dacht dat er misschien toch enige mogelijkheid was om op 1 of andere manier de originele gegevens met een analoog beeld mee te geven."

        Maar mij is in ieder geval geen systeem bekend die die mogelijkheid bied.

        Maar het zou ook niet fair zijn mensen voor deelname aan de Challenge uit te sluiten omdat ze nog analoog fotograferen. Want ook zij die analoog fotograferen wensen zich te kunnen vervolmaken.
        Last edited by spooky; 9 februari 2006, 22:57.
        Spookys Fotoweb
        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

        Comment


        • #34
          Re: Hoe ik foto's Beoordeel

          Oorspronkelijk geplaatst door spooky
          Ik begrijp min of meer wat je bedoeld Cooky als je zegt :

          " Ik dacht dat er misschien toch enige mogelijkheid was om op 1 of andere manier de originele gegevens met een analoog beeld mee te geven."

          Maar mij is in ieder geval geen systeem bekende die die mogelijkheid bied.
          Minolta had een "program back super 90" achterwand (voor de Minolta 9000) die o.a. datum- en tijd informatie in de rand van het negatief printte, buiten beeld dus.

          Comment


          • #35
            Re: Hoe ik foto's Beoordeel

            Inderdaad Joost, Nikon heeft die ook. Dan staan je gegevens wel naast het frame op je negatief, maar daarmee zijn ze nog niet meegescanned bv en kan je ze ook nog niet meesturen naar het forum bv.
            Zoals Spooky zegt, kan hier enkel gerekend worden op de eerlijkheid van de poster/deelnemer.
            En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

            Comment


            • #36
              Re: Hoe ik foto's Beoordeel

              Oorspronkelijk geplaatst door Cookie
              Inderdaad Joost, Nikon heeft die ook. Dan staan je gegevens wel naast het frame op je negatief, maar daarmee zijn ze nog niet meegescanned bv en kan je ze ook nog niet meesturen naar het forum bv.
              Zoals Spooky zegt, kan hier enkel gerekend worden op de eerlijkheid van de poster/deelnemer.
              <off topic mode on>
              Goh, welke Nikon is dat dan? Ik heb er indertijd naar gezocht, maar niets gevonden.
              <off topic mode off>
              En ja, er kan enkel gerekend worden op de eerlijkheid van de deelnemer. En aangezien er geen grote prijzen aan hangen ofzo lijkt me dat ook geen enkel probleem.

              Comment


              • #37
                Re: Hoe ik foto's Beoordeel

                Ik heb de MF-23 Multi Control Back op de F4 zitten.
                Moet wel eerlijk bekennen dat hij inderdaad moeilijk te vinden was, vooral omdat dit nu niet meer in productie is vermoed ik. Na meer dan een jaar zoeken heb ik hem uiteindelijk in Duitsland op de kop kunnen tikken.
                En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

                Comment

                Working...
                X