Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mooie Challenge Jan 06

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mooie Challenge Jan 06

    Ondanks dat de Challenge dit jaar afstapte met de beste foto van het voorbije jaar behalen we momenteel 1 dag voor afsluiting van de Challenge het mooie resultaat van 45 deelnemers.



    Hierdoor komen we een beetje uit ons dieptepunt voor deelname en kunnen we op goede basis het nieuwe jaar starten.



    Naar mijn gevoel hebben we deze stijging voor een groot deel te danken aan de vele ernstige opbouwende commentaren die er worden gegeven. Commentaren waar een maker of het nu een beginneling of ervaren fotograaf is heel vaak wat kan van opsteken. Dit spoort juist aan tot deelname en tot een gemotiveerde inzet. Een inzet die ik bij het valideren van de foto’s kan vaststellen en het toch vaak redelijk hoog behaalde niveau. Positief ervaar ik dat een deelnemer na inzending van een foto zijn foto laat vervangen door een nieuwe foto waar hij al dan niet op basis van gekregen commentaar zijn verbeterde versie overmaakt. Dit duid op een positieve evolutie en de ernst dat heel wat deelnemers aan de dag leggen om deel te nemen.



    Dus tot en met morgen 23 Jan 06 – 23u59 kunnen alsnog foto’s ingezonden worden voor deelname aan de Challenge Jan 06 met thema Contrast.



    Hopelijk geven geïnteresseerden naast onze trouwe commentatoren zowel naast hun visie op de ingezonden en deelgenomen foto’s ook ter beoordeling de verdiende quoteringen.



    Gezien de grote aangroei tot deelname heb ik besloten, de uitzonderlijke beoordeling welke ik maakte voor de Challenge december 05 ook voor deze Challenge te beoordelen.

    Last edited by spooky; 22 januari 2006, 21:16.
    Spookys Fotoweb
    BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

  • #2
    Re: Mooie Challenge Jan 06

    Amaai, ge gaat uw werk hebben spooky

    Comment


    • #3
      Re: Mooie Challenge Jan 06

      Valt nog mee Linda daar ik min of meer de foto's beoordeelde van zodra ze binnen kwamen. Zo zijn in feite nu al alle foto's door mij voorzien van een commentaar. Nu nog enkel wachten op de uitslag voor ik ze kan laten zien.
      Last edited by spooky; 23 januari 2006, 21:27.
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        Re: Mooie Challenge Jan 06

        @spooky Dank u dat je dit wil doen.

        Ps. contrast is een bodemloos vat, maar ik persoonlijk mis bij sommige foto's het contrast, je kan wel de uitleg lezen en zeggen a ja, maar een foto zegt meer dan 1OOO woorden. Ik wil hier geen afbreuk doen van de foto's maar gewoon proberen te zeggen, eerst eens goed nadenken over de opdracht en dan fotokes nemen.

        Comment


        • #5
          Re: Mooie Challenge Jan 06

          Inderdaad nero contrast is een bodemloos vat en dit omdat het thema contrast steeds de deur op een kiertje laat opstaan tot eigen interpretatie en invulling van dit begrip.

          In de fotografie heeft contrast meestal de bedoeling iets extra's aan een foto toe te voegen. Vanzodra men kan komen tot een zekere tegenstelling kan men al spreken van contrast.

          Deze tegenstellingen waaruit een contrast bestaat kan gevormd worden uit het verschil tussen hoogte en diepte, afmeting, vorm, kleur weefsel, verlichting, scherpte en ga zo maar door. Contrasten zijn dan ook overal en altijd beschikbaar.
          Soms kan een juist gebruik van tegenstellingen en contrasten bijdragen tot een komisch effect.

          Ook door gebruik te maken van tegenlicht kan men tot heel contrastrijke foto's komen, waarbij ik in dit geval dan ook denk aan silhouetten.

          Mischien is juiste die brede interpretatie mogelijkheid wel mede de reden dat we een mooi aantal deelnemers hebben aan deze challenge. Laat ons hopen dat ook voor de volgende Challenge een thema gevonden wordt waar heel wat leden en geïntreseerden hun creativiteit in kunnen steken.
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

          Comment


          • #6
            Re: Mooie Challenge Jan 06

            ik ben te laat

            Comment


            • #7
              Re: Mooie Challenge Jan 06

              Inderdaad elistev de inzendingen van foto's voor de Challenge Jan 06 met thema Contrasten is intussen afgesloten. Maar in februari hebben we een nieuwe Challenge. Momenteel kan je stemmen voor het thema welke jij verkiest door naar de Challenge Pol te gaan.

              Hopelijk mag ik je volgende maand opmerken tussen de deelnemrs.
              Spookys Fotoweb
              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

              Comment


              • #8
                Re: Mooie Challenge Jan 06

                Eerste keer dat ik deelnam met een van mijn eerste foto's ooit genomen ... Niet voor te winnen, enkel voor de fun en voor idd de comentaar !!!

                Comment


                • #9
                  Re: Mooie Challenge Jan 06

                  Hekje ik hoop dat je goede commentaren hebt gekregen op je eerste deelname. Maar hierop mag je nog niet antwoorden. Pas als de uitslag gekend is kunnen we als je wil daar verder op ingaan.

                  Ik hoop dat je blijft verder meedoen, ondanks hoe je resultaat zal zijn. Want je zal merken alleen maar door mee te doen kan je al heel wat plezier en fun beleven. En je steekt er nog wat van op ook.
                  Spookys Fotoweb
                  BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mooie Challenge Jan 06

                    ook ik heb een eerste keer mee gedaan, ook niet echt om te winnen maar meer om te leren. En door diverse commentaren heb ik zeker geleerd. Was leuk om te doen en hulde aan Spooky voor al het werk.
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mooie Challenge Jan 06

                      Hekje en MadMax,

                      Het deelnemen het deelnemen om de fun en om bij te leren is de goede instelling. Het winnen is zoals je aangeeft een bijkomstigheid die ondergeschikt is aan het plezier tot deelname. En toch spelen de punten een beetje mee omdat ze heel vaak een weerspiegeling kan zijn van hoe de foto bij de meeste fotoliefhebbers overkwam. Doch de gekregen punten mogen nooit aanleiding zijn tot ontgoocheling maar eerder een aanzet tot motivatie om samen met gekregen beoordelingen je aan te zetten tot beter. Ook toen ik nog deelnam aan de Challenge was het voor mij steeds een aanzet om me niet als winnaar te profileren maar me toch te kunnen meten met heel bekwame deelnemers.

                      Nog enekele uren en dan kennen we allen op welke waarde we geschat worden. Veel succes en aangename spanning en mooie verwachtingen.
                      Spookys Fotoweb
                      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mooie Challenge Jan 06

                        Nou, dan zal ik me ook maar aansluiten bij het rijtje van de eerste deelname.
                        Ik heb hier nog niet erg veel gepost op BD, maar toch eens mijn poging gewaagd om mee te doen aan de challenge. Het is gewoon super om commentaren (zoweel positief als negatief) te krijgen op dingen die je zelf gemaakt hebt. Positieve comment is alleen maar leuk om te horen en met negatieve commentaar kan je zoveel doen en jezelf verbeteren en veel bijleren. Ik vind het gewoon leuk hier! Heb al zoveel bijgeleerd en ben niet van plan om dat snel op te geven!

                        Dit wou ik ook even kwijt!!!

                        Grtzzz Candytje

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mooie Challenge Jan 06

                          Oorspronkelijk geplaatst door spooky
                          Hekje ik hoop dat je goede commentaren hebt gekregen op je eerste deelname. Maar hierop mag je nog niet antwoorden. Pas als de uitslag gekend is kunnen we als je wil daar verder op ingaan.

                          Ik hoop dat je blijft verder meedoen, ondanks hoe je resultaat zal zijn. Want je zal merken alleen maar door mee te doen kan je al heel wat plezier en fun beleven. En je steekt er nog wat van op ook.
                          Helaas had ik de verkeerde foto geupload, de slechtste van de reeks in plaats van de beste ... Volgende keer beter

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mooie Challenge Jan 06

                            @ to Candytje
                            Positief commentaar kan ook nuttig zijn. Dan weet je dat je op een juiste manier bezig bent.
                            Spookys Fotoweb
                            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mooie Challenge Jan 06

                              Helaas:

                              Hekje
                              Average Rating: 2,82
                              No. of ratings: 50
                              Volgende keer de juiste foto uploaden ..

                              Comment

                              Working...
                              X