Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achtergrond

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Achtergrond

Hallo,

Als ik de foto's van de challenge bekijk, dan zijn er redelijk veel met een erg strakke achtergrond. In 1 kleur (meestal wit)
    Mijn vraag is: Hoe doen jullie dat, is dat1 grote witte kamer ? zijn dat witte panelen ? Doeken ?
    Zo lijken foto's professioneler.

Alvast bedankt.

Re: Achtergrond

Dag Hekje,
    je moet echt geen studio hebben hoor, grote vellen papier (wit, zwart, kleur, ...) of hard boards, doeken geven vaak een moor resultaat,
    St@mpers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stampers
      Dag Hekje,
      je moet echt geen studio hebben hoor, grote vellen papier (wit, zwart, kleur, ...) of hard boards, doeken geven vaak een moor resultaat,
      St@mpers
      Inderdaad, een groot vel wit papier A2, dat je ergens aan bevestigd, zodat het mooi hol wordt. Het heeft mij een paar eurocent gekost.
      Frederic
      „You miss 100% of the shots you don‘t take…“ Wayne Gretzky

Comment

Je kan inderdaad het best papier gebruiken, of een muur.
        Een laken kan ook maar dan moet het mooi gestreken zijn, anders zie je de plooien

Comment

En de ondergrond ?

Comment

Wel als je het doet zoals sharky schrijft (in een boog), dan dient hetzelfde blad tevens als ondergrond en zie je geen rand/overgang tussen achtergrond en ondergrond.
            Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hekje
              En de ondergrond ?
              Eventjes wat knutselen met een oude doos, wit papier, lijm en plakband en je hebt een volwaardige mini-studio

En dan kom je - mits wat experimenteren - tot dit resultaat...
              Ik heb deze beelden hier al eens getoond - met mijn excuses dus aan wie ze al gezien heeft...

Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe

Ik heb deze beelden hier al eens getoond - met mijn excuses dus aan wie ze al gezien heeft...

Greetz, Kariboe
                fijn dat je dit met ons onwetenden deelt
                Ik ga ook es knutselen denk ik
                mvg, Caro
                www.myspace.com/photocaroline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caro©bkwg
                  fijn dat je dit met ons onwetenden deelt
                  Ik ga ook es knutselen denk ik
                  mvg, Caro
                  Mij leeraar fotografie zei altijd "fotografie is 70 % knutselen"....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picasso
                    Mij leeraar fotografie zei altijd "fotografie is 70 % knutselen"....
                    ben van plan om me volgend jaar aan een academie fotografie te volgen. Tot dan moet ik het proberen met o.a. jullie tips.
                    mvg, Caro
                    www.myspace.com/photocaroline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                      Eventjes wat knutselen met een oude doos, wit papier, lijm en plakband en je hebt een volwaardige mini-studio

Greetz, Kariboe
                      Vraagje : die lampen zijn dat halogeen ? Via reflectie geven ze toch nog veel licht, de tomaat is wat verbrand bovenaan ?!

Comment

Ja het zijn halogeen spotjes... 'k Heb er zo nog zes gevonden.
                        Geven voldoende licht voor in de doos, maar voor grotere onderwerpen zijn ze toch niet krachtig genoeg...
                        Heu, het streepje 'overbelichting' was gewild - contourversteviging van het tomaatje... Om eerlijk te zijn, deze foto is niet het resultaat van de opstelling erboven. Voor dit beeld werd nog een derde spotje gebruikt om (door het gat in de achterkant van de doos) voor tegenlicht te zorgen...
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Bestaan er speciale schema's voor belichting ofzo ?
                          Of is dat puur creativiteit ?
                          Kan je niet beter aluminium folie nemen in plaats van die papiertjes op die staanders ?

Comment

Alu folie reflecteert té veel en dan zal je die dat je gemakkelijk verbrande tomaten gaat krijgen
                            Ook alu papier teflecteert maar in bepaalde richtingen tegenover wit papier verdeeld het het licht en dat is juist de bedoeling "denk maar aan mijn papaplu's"
                            ik weet niet of je softboxen kent maar die verdelen het licht over een groot deel van je onderwerp http://www.aifo.se/elinchrom/freesty...ux/rota100.gif

en de rest is natuurlijk creatief zijn he als je met direct invallend licht werkt
                            suc6
                            D70 + Sigma 17-70 Macro, SB-800, SB-28, sigma 70-200, sigma 180 macro, lowpro computrekker,2 x manfrotto 190pro + 229 kop, Gitzo RA4 en RN4 kop een eenigte paraplukes en nog veel rommel

Comment

Working...
                            X