Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lidgeld BD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lidgeld BD

    Dag,

    Ik begrijp dat de hosting geld kost maar indien ik bovenaan rechts sponsoring zie (oa Canon) dan is de vraag of er ook nog lidgeld nodig is.
    Misschien moeten we uitbuiten dat BD zoveel bezoekers krijgt en een pr-manager wat sponsoring laten zoeken.
    Misschien kunnen we toelaten dat we reclame ontvangen via onze BD-mailbox.

    De verplichting tot betaling houdt altijd een risico is.
    Vele zullen afhaken en de vraag is of je dan interessante postings overhoudt.
    De primeur-info vind je meestal op de anderstalige forums en google helpt je ook altijd uit de slag.

    Ik zou het dus spijtig vinden dat we er een betalende service van maken.
    The Sky is the limit. Digital Gigi

    Comment


    • #17
      Re: Lidgeld BD

      Lidgelden ?
      Het is en blijft een heel heikel punt.
      Het basisprincipe (helemaal in het begin) was, BD is gratis en blijft het. Door de enorme aangroei en nood aan hardware, software, ... is er natuurlijk geld nodig.
      VROEGER, en dit mag vooral niet vergeten worden, werd dat allemaal betaald door een paar mensen die met BD gestart zijn als een soort persoonlijke site, terwijl die nu meer een groepssite is. Vroeger draaide die dan ook bij iemand thuis en ...
      Voor niets gaat de zon zelfs niet op. Koken kost geld. Dus op een beplaad ogenblik kom je te merken dat, indien je de boel nog draaiende wenst te houden, je investeringen, zware investeringen dient te doen. Daarvoor moet je natuurlijk poen hebben. Vroeger waren er geen banners, nu wel, dus daar hebben we enige vorm van sponsoring, geldopbrengst. Nu, dat is niet voldoende om de kost te dekken. Je moet ook rekening houden dat er een evenwicht moet zijn. Liever een persoonlijke bijdrage dan een scherm met 90% rommel en/of opgelegde popup's.
      En nu, Betalende leden hebben een mogelijke vorm van inspraak. Er is jaarlijks de algemene vergadering, waar iedereen welkom is, maar en helaas, door omstandigheden (bezet, te ver, ...) er niet kan bij zijn. Daar wordt summier een kastoestand gegeven en de gedane investeringen en wordt er ook een SD gehouden. In het verleden was het zo, en zo is het nog steeds neergeschreven dat het DB (lees goed DB, dagelijks Bestuur) ook nog eens een uitstap (SD) organiseert enkel voor de betalende leden in de koop van het jaar, los van de AV. Dit is helaas vorig jaar niet gebeurd.
      Eveneens kunnen voor bepaalde aankopen, ... kortingen verkregen worden indien men betalend lid is, hiervan is onlangs zo'n aanbieding geweest.
      Eveneens is voor dit jaar beslist dat het BD zou uitkijken naar de mogelijkheden om een verzekering te nemen voor de SD, erkent door BD. De kosten worden dan verhaald op het lidgeld. Hier waren en zijn er nog enkele heikele punten die dienen opgeklaard.
      1) Wordt er een verzekering genomen voor alle deelnemende BD-ers (betalende en niet-betalende)
      2) Wordt er een verzekering genomen voor enkele betalende BD-ers
      3) Wordt er een verzekering genomen enkel voor de organisator, want uiteindelijk is en blijft hij hoofde verantwoordelijk voor eventuele ongevallen.
      Tenslotte moeten we hier duidelijk zeggen, dat iedereen eigenlijk zelf de verantwoordelijkheid draagt en zelf beslist of hij deelneemt aan een SD of niet.

      Dus, je ziet, men is ermee bezig...

      Het zou misschien wel leuk zijn, mocht een uitgebreid verslag van de ALV hier integraal gepubliceerd wordt.
      Moet BD betalend worden of volledig vrijblijvend en zegt dan leiver, voor iedereen gratis ?
      Ik geloof niet in een gratis verhaal, nog minder in het verhaal van vrijblijvendheid. Ik zou eerder opteren voor betalende leden. Niet betalende leden zou ik bv een paar dagen, weken gratis toegang geven en dit enkel dan in een specifiek forum bv "vraagstelling gratis leden". Daar kunnen ze dan hun vragen kwijt en krijgen ze ook hun antwoorden. Na de trial-tijd, kunnen ze wel blijven lezen en consulteren, maar kunnen ze geen vragen meer stellen. Nadat die tijd verstreken is, zou ik ook de nickname doen veranderen naar een algemene nickname bv "bezoeker"
      Ik weet het, het ziet en is niet zo eenvoudig dit te verwezenlijken, maar het kan. Er is kennis, techniek, eveneens wil, alleen de vraag moet gesteld enventueel de moed opgenomen.
      Iemand merkte op dat je aan het aantal "posts" zou kunnen werken. Niet mee akkoord. Ik heb er bijna 3 jaar over gedaan om senior te worden en voor hetzelfde geld deed ik er 10 jaar over. Ik wil alleen duiden dat dat geen waardemeter kan zijn.
      Dit alles is maar mijn mening, idee, maar misschien wel stof om even over na te denken. Het is niet De oplossing, maar misschien wel een methode om het vlotter en duidelijker te laten lopen.
      EN inderdaad, consulteren mag en moet gratis blijven, maar het vraagstellen zou kunnen worden beperkt tot enkele dagen, weken, of je moet het zo zien te krijgen dat het voor iedereen gratis is en dat je niet te bedelen staat, zoals nu, want momenteel is het, geen lidgeld, geen BD

      Nog een opmerking. 100% voldoening voor iedereen, voor elk wat wils zal er helaas nooit, nimmer mogelijk zijn. Scherpe kantjes zullen er altijd zijn, leer er ook mee te leven.
      Last edited by Wim.Vanmaele; 13 januari 2006, 07:23.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #18
        Re: Lidgeld BD

        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
        En wat doe je met die mensen die niets vragen, weinig opsteken maar in plaats daarvan juist hun kennis en tijd in het beantwoorden steken? Moeten die ook gaan betalen of krijgen die dan betaald?
        Kijk, die bedenking maak ik mij ook. Als je ziet hoeveel tijd ik steek in het beantwoorden van allerhande vragen zowel op de lijst als via email. Graag gedaan hoor maar ik vraag mij af als ik daarvoor nog zelf moet betalen ook .

        Comment


        • #19
          Re: Lidgeld BD

          Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
          Kijk, die bedenking maak ik mij ook. Als je ziet hoeveel tijd ik steek in het beantwoorden van allerhande vragen zowel op de lijst als via email. Graag gedaan hoor maar ik vraag mij af als ik daarvoor nog zelf moet betalen ook .
          Jij was ook een van degenen die ik hierbij in gedachte had. Ik wilde eerst een lijstje toevoegen maar bedacht me dat de kans wel erg groot was dat ik iemand onterecht niet zou noemen.

          Comment


          • #20
            Re: Lidgeld BD

            Tja, is wel een moeilijk punt hoor. Ik heb Bd vorig jaar omstreeks september ontdekt. Heb die eerste maanden enorm veel bijgeleerd (gratis) en vanaf dit jaar ben ik betalend lid (met plezier!). Maar als ik eerder had "moeten" betalen bestaat de kans dat ik eerder had afgehaakt. Nu niet meer, ben verslaafd
            Maar aan de andere kant, gaat iedereen na deze periode betalend lid worden? Als dit zou gebeuren is er natuurlijk geen probleem..............
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

            Comment


            • #21
              Re: Lidgeld BD

              Ik wil toch ook even mijn duit in het zakje doen. Ik ben sinds enkele maande trouwe lezer van dit forum, vorige week na de mini sd in Mechelen heb ik mijn lidgeld betaald.

              Als ik op internet op zoek ben naar informatie en ik kom die tegen op een betalende site zoek ik gewoon verder, er is genoeg te vinden.
              Het is omdat ik dit zo'n fantastisch forum vind met toffe mensen en tonnen informatie dat ik heb besloten om de initiatiefnemers te steunen.

              Aan allen die pleiten voor meer sponsoring, en zelfs zoals gigi aanhaalt reclame in onze mailbox. Sorry, maar dan haak ik af na een tijdje, daar heb ik geen behoefte aan.
              Een subtiele niet-storende banner bovenaan moet best kunnen natuurlijk, maar ik wil hier niet overal reclame gaan tegenkomen. Ik heb er best 30 euro voor over om dit zo te houden.
              Canon EOS 50D - EF 28-135mm IS USM - EF-S 18-55 - EF 50 f/1.8 II - EF 70-300mm IS USM - speedlite 430 EX
              Onderwaterset: Canon Powershot G15, Ikelite behuizing, INON S-2000 flits.

              Comment


              • #22
                Re: Lidgeld BD

                Voor een site zoals BD met een serieus aantal bezoekers, zouden de sponsoring-opbrengsten in principe meer dan genoeg moeten zijn om server/colo te betalen.
                Server is éénmaal te betalen (+wat extra voorzien voor vervangingen) en colo-kosten zouden in principe ook redelijk moeten meevallen (maar ben wel benieuwd hoeveel - misschien heb ik beter aanbod )

                Wat niet te betalen valt, is natuurlijk het vrijwilligerswerk ... maar daarom noemt het ook "vrijwilligerswerk"

                Zou mij verbazen moest dat niet zo zijn .... maar mocht het niet zo zijn, dan scheelt er ergens iets aan de structuur of manier om dit aan te pakken.

                Comment


                • #23
                  Re: Lidgeld BD

                  lid geweest van:
                  een voetbalclub;duurder.
                  tennisclub;duurder.
                  visclub;duurder.
                  dartclub;duurder.
                  steenwerpclub;duurder.
                  bowlingclub;duurder.
                  zeilclub;duurder.
                  tuinvereniging;duurder.
                  billiardclub;duurder.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: Lidgeld BD

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                    lid geweest van:
                    een voetbalclub;duurder.
                    tennisclub;duurder.
                    visclub;duurder.
                    dartclub;duurder.
                    steenwerpclub;duurder.
                    bowlingclub;duurder.
                    zeilclub;duurder.
                    tuinvereniging;duurder.
                    billiardclub;duurder.
                    grt,bouk.
                    Andere fora: gratis

                    Comment


                    • #25
                      Re: Lidgeld BD

                      Hallo,

                      Dit forum is ook gratis ...
                      Je bent vrij om lidgeld te betalen of niet.

                      Jaja

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                      Andere fora: gratis
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Lidgeld BD

                        Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                        Het zou misschien wel leuk zijn, mocht een uitgebreid verslag van de ALV hier integraal gepubliceerd wordt.

                        Dat heb ik ook al een tijdje geleden gevraagd maar nog niet gezien ...

                        Greetz, RonnyE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Lidgeld BD

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                          Andere fora: gratis
                          niemand die je verbiedt niet te betalen of dan maar naar die andere fora uit te wijken...
                          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                          Comment


                          • #28
                            Re: Lidgeld BD

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                            lid geweest van:
                            een voetbalclub;duurder.
                            tennisclub;duurder.
                            visclub;duurder.
                            dartclub;duurder.
                            steenwerpclub;duurder.
                            bowlingclub;duurder.
                            zeilclub;duurder.
                            tuinvereniging;duurder.
                            billiardclub;duurder.
                            grt,bouk.
                            Maar wel allemaal betalend.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Lidgeld BD

                              Oorspronkelijk geplaatst door jaja
                              Hallo,

                              Dit forum is ook gratis ...
                              Je bent vrij om lidgeld te betalen of niet.

                              Jaja
                              Ja, dat weet ik :-) Het was mede een reactie op het voorstel
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                              Dat iemand die geen lid wenst te worden gratis meeleest en er iets van opsteekt, daar heb ik geen probleem mee, maar van zodra hij iets wil vragen of posten, moet hij lidgeld betalen. Dat lijkt me toch normaal.
                              en Bouk's vergelijking wat er allemaal duurder is.

                              @Hellcat: op die andere fora zit ik ook al

                              Comment


                              • #30
                                Re: Lidgeld BD

                                Oorspronkelijk geplaatst door jaja
                                Hallo,

                                Dit forum is ook gratis ...
                                Je bent vrij om lidgeld te betalen of niet.

                                Jaja
                                En dat is prima zo. De reactie komt op de bedenkingen om het forum (deels) betalend te maken.

                                Comment

                                Working...
                                X