Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Weet toevalig iemand hoelang men garantie heeft op nikon producten uit belgie.
Ik heb begrepen dat belgie 24 maanden geeft en nederland 12 maanden.
Kan dat kloppen ?/
hoe zit dat dan. Heb je nou 12 of 24 maanden in Nederland. Voor mijn gevoel moeten ze volgens de wet 24 maanden geven.
Houdt inca zich daar dan ook aan ?
Dit is gewoon zuiver informatief en had hier vanavond met iemand een discussie over.
Hallo, ik vermoed een moeilijke discutie, er is inderdaad een europees wetsvoorstel gelanceerd,maar ieder land moest deze richtlijn opnemen in een eigen landsgebonden wetgeving, Voor België is dit 2 jaar garantie , maar voor nederland ???
zie : www.justitie.nl
citaat uit een ander artikel:
In de wet staat het volgende: "Openbaart het defect zich binnen zes maanden na aanschaf dan wordt vermoed dat dit het gevolg is van een gebrek aan het product dat reeds bij aflevering bestond. De verkoper zal moeten aantonen dat hier geen sprake van is"
U heeft dus (bijna) altijd een minimale garantie van zes maanden. De verkoper kan u ook een langere garantietermijn geven op het product. Zo krijgt u bijvoorbeeld bij een witgoed zaak krijgt u al vaak meer garantie. Deze langere garantietermijn is een service van de verkoper.
Nergens kan ik ook maar vinden dat in Nederland 2 jaar verplicht is.
Ik heb hier een brochure (pdf) uitgaande van het Europees Centrum voor de Consument, dat stelt dat vanaf 1/1/2005 in Belgie en alle andere landen van de EU 2 jaar garantie geldt. Heb die brochure even ter download gezet, voor ieder die het wilt. Garantiebrochure
Sterker nog: ook al blijkt na 5 jaar dat door toedoen van een fabricagefout een produkt defect gaat is de fabrikant gehouden aan het verlenen van garantie. Dit zul je dan niet 1,2,3 krijgen, maar de rechter zal in die gevallen altijd uitspraak doen in het voordeel van de consument. Dat je dan veel kosten moet maken om de fabricagefout aan te tonen voor de rechter zal veel mensen ervan weerhouden om deze gang te maken.
Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2
Comment