Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Speciale panorama

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Speciale panorama

    van de rede van Antwerpen:

    Greetz, Ludwich

  • #2
    Re: Speciale panorama

    Leuk idee maar toch enkele opmerkingen:
    De zeevaartschool, Royerssluis, Hangar 27 liggen tot nader order nog steeds ten noorden van Antwerpen en niet ten zuiden en hadden dus links en niet rechts op de foto moeten zitten. (Tenzij je natuurlijk heel de boel daar verhuist hebt en ik het nog niet gezien heb )
    De golven blijven even groot naarmate ze verder van de kijker (fotograaf) af liggen (zouden kleiner moeten worden) en zijn ook wat 'te' regelmatig. Hierdoor is de scheiding tussen water en kade een beetje onnatuurlijk.
    De verhouding tussen de varende bootjes en degene die afgemeerd liggen klopt niet helemaal en geeft dus een onnatuurlijk effekt.
    Idem voor boei 111. Deze is veel te groot voor de plaats waar je ze hebt geplaatst (geografisch wel ). Ook dit geeft een onnatuurlijk gevoel.
    Deze dingen vallen me op omdat ik al net iets te lang op De Schelde vaar en Antwerpen LO zo ongeveer 33 jaar lang mijn thuis was.
    Nu natuurlijk nog het goede (beter stoppen met dan met ) :
    De achtergrond (Rede en kademuur) heb je voor mij goed 'getstiched' . Ik heb daar ook al mee gespeeld en weet dus dat dit niet zo evident is om te doen.

    Grtz,
    Wilfried
    The tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.

    Comment


    • #3
      Re: Speciale panorama

      leuk experiment , doch om te voldoen aan de regl. zou een afbeelding naar de forumregels niet misstaan zodat iedereen tenminste ziet waarover het gaat

      Comment


      • #4
        Re: Speciale panorama

        [QUOTE=webwil]Leuk idee maar toch enkele opmerkingen:
        De zeevaartschool, Royerssluis, Hangar 27 liggen tot nader order nog steeds ten noorden van Antwerpen en niet ten zuiden en hadden dus links en niet rechts op de foto moeten zitten. (Tenzij je natuurlijk heel de boel daar verhuist hebt en ik het nog niet gezien heb )
        /QUOTE]

        Lijkt me niet te vermijden als het beeld continu moet doorschuiven.
        Indien je duidelijk Noord en Zuid wil afbakenen zou het beeld moeten starten bij de Zeevaartschool en stoppen bij Petroleumpier Zuid.

        Comment


        • #5
          Re: Speciale panorama

          Uit het sticky van Natuur en Landschappen :

          Uw foto(s) MOET(en) zichtbaar zijn in de topic, een link alleen is niet toegestaan, Foto + link is wel toegestaan en zelfs aangeraden bij bepaalde fotoservers.

          vandaar dat ik dit topic even verplaats.
          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

          Comment


          • #6
            Re: Speciale panorama

            Oorspronkelijk geplaatst door notex
            Oorspronkelijk geplaatst door webwil
            Leuk idee maar toch enkele opmerkingen:
            De zeevaartschool, Royerssluis, Hangar 27 liggen tot nader order nog steeds ten noorden van Antwerpen en niet ten zuiden en hadden dus links en niet rechts op de foto moeten zitten. (Tenzij je natuurlijk heel de boel daar verhuist hebt en ik het nog niet gezien heb )
            Lijkt me niet te vermijden als het beeld continu moet doorschuiven.
            Indien je duidelijk Noord en Zuid wil afbakenen zou het beeld moeten starten bij de Zeevaartschool en stoppen bij Petroleumpier Zuid.
            Wat je zegt is natuurlijk wel juist in de pano omdat hij doorloopt, maar als je de foto download zie je dat de zeevaartschool, Royerssluis, Hangar 27 fout staan.

            Grtz,
            Wilfried
            The tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.

            Comment

            Working...
            X