Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fototoestel gestolen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Bij mij in de klas is mijn mini disc gestolen (al gauw €250) en ik wist ook zeker dat het een klasgenoot had gedaan (ik wist zelf bijna zeker wie het gedaan had maar zonder bewijs kon ik niks). Het probleem is alleen dat er bij al die zaken een eigen risico zit. Dat staat vaak allemaal in de regelementen.

    Nu kan je wel aangiften doen bij de politie maar die kunnen helemaal niks. Je hebt geen bewijs en voor de rest is het eigen aansprakelijkheid.

    Ik was zelf vond ik dom geweest om naar de politie te gaan met het juiste verhaal want als ik bij de verzekering had aangeklopt en had gezegd dat dat ding in huisselijke sfeeren was gestolen krijg je nog een eigen risico terug. Dan word er vaak wel €150 van het totale bedrag af gehouden maar nu zit ik met niks. Heb inmiddels wel weer een nieuwe.

    Comment


    • #17
      Succes krisv!!!
      Niet bij de pakken blijven zitten, en opkomen voor je rechten ...
      Mensen moesten maar 'ns van elkaars spullen afblijven! Diegenen die dat niet kunnen, moeten maar 'ns op het matje geroepen worden ... en meer nog: indien camera terug bezorgd kan worden door gekende dader, check de toestand van de camera! Want als er iets mis mee is, kan de dader je een nieuwe kopen!!!!
      Sam greetzzzzzzz U
      -------------------------------------------
      Never apologize for showing feeling.
      When you do so, you apologize for the truth.
      -------------------------------------------
      Canon Stuff

      Comment


      • #18
        Dat is grof ... Ik schaam me soms zo voor andere mensen he? Terwijl ik er helemaal niets mee te maken heb
        Ik zou er wel iets aan doen, als je zeker bent dat het door iemand van jouw school gestolen is ...
        S*U*C*C*E*S*
        Once photography enters your bloodstream, it's like a disease ...
        -------------------------------------------
        Girly
        --------------------------
        Nikon Coolpix 880 - Canon EOS 300D
        --------------------------

        Comment


        • #19
          rot voor je, zeker omdat je nog student bent.
          veel succes in de speurtocht naar de dader
          Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

          Comment


          • #20
            Ik zou het hier ook niet bij laten, trouwens als ik me niet vergis heb je dit toestel pas van je ouders cadeau gekregen, dus een reden te meer om je eigendom op te eisen.
            Succes
            mvg,
            Geronimo
            www.geronimosite.net

            Comment


            • #21
              Probleem is natuurijk dat de feiten niet in België maar in het Buitenland (Parijs = Frankrijk) zijn gebeurd.
              Je had er dus ginder de Franse politie moeten bijhalen. En dan nog voordat jullie daar weg gingen
              Nu is het bijna onbegonnen werk om nog een deftig onderzoek te voeren.

              En vanuit België vervolgingen laten instellen is voor "gewone diefstal zonder enige verzwarende omstandigheid" niet mogelijk, ook niet wanneer de dader een Belg zou zijn.
              ==============
              Namelijk: Art. 4.van het strafwetboek zegt:
              Het misdrijf, buiten het grondgebied van het Rijk door Belgen of door vreemdelingen gepleegd, wordt in België niet gestraft dan in de gevallen bij de wet bepaald
              ===================
              En gewone diefstal valt daar buiten.


              Homepage Asterix

              Comment


              • #22
                Ik zal in mijn klas(3tinD) eens een oogje in 't zeil houden. Zoiets is toch schandalig
                Canon S40
                ----------
                Fotograferen is een soort overdrijving, een heroïsche paring met de wereld van het stoffelijke.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by cyberdummie
                  Ik zal in mijn klas(3tinD) eens een oogje in 't zeil houden. Zoiets is toch schandalig
                  Bedankt school collega.
                  Greetz Kris
                  Canon Powershot A70
                  http://www.pbase.com/krisv

                  Comment


                  • #24
                    Ik vind het heel rot voor jou, Krisv, je hebt dan wat moois en anderen stelen het zo maar van je.
                    Twee van mijn dochters gebeurde hetzelfde, ook in een schoolsituatie. Eentje was net haar loon van weekendwerk gaan halen, had het nog in haar portemonnee in haar boekentas en het werd gestolen tijdens de gymles, de andere ging met de school naar het fitnesscentrum met nieuwe trendy schoenen van toen nog 5000 fr. Ze konden niet in het opbergkastje voor kleren, maar na afloop van de les waren ze wel foetsjie. Telkens kon de school niets doen... dikke pech!
                    Wat ik hiermee wil vertellen is het volgende: "Heel wat personen kennen niet meer het verschil tussen mijn en dijn!" Als je tegenwoordig student bent in Leuven en je fiets wordt gestolen, dan zegt de politie bij aangifte: "Steel toch gewoon een andere!" Echt gebeurd, dit is niet verzonnen!!! Waar moet het dan naartoe? Is dat de norm? Diefstal blijft diefstal, of het nu gaat over een oude gammele fiets of een peperduur digitaal fototoestel. Het wordt tijd dat de maatschappij opnieuw een geweten geschopt wordt!
                    When I'm not here, I'm out of focus.

                    Pentax K10D en Pentax *ist D

                    Comment

                    Working...
                    X