Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

workshop huwelijksfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: workshop huwelijksfotografie

ja of je wordt gekozen, omdat ze weten dat fotografie je hobby is, das niet voldoende voor een reportage dacht ik zo.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
      Anderen vinden dit dan weer mooi en ook zij moeten hun zin krijgen. Wat de fotograaf hiervan vindt is irrelevant.
      Dat zie ik dan toch wel heel erg anders. Ik heb dan ook in het verleden regelmatig van huwelijksopdrachten afgezien omdat het koppel een stijl van fotograferen vroeg waar ik me als fotograaf niet in kon vinden. De klant was er dan niet bij gebaad met mij in zee te gaan en het resultaat zou niet beantwoorden aan mijn kwaliteitseisen (en daarmee wellicht achteraf toch ook niet aan die van de klant, want het geleverde ziet er dan toch wel heel anders uit dan het referentiemateriaal dat hij/zij eerder zag). Fotograferen is toch bovenal een creatief proces; proberen rücksichtlos alleen maar te voldoen aan de vraag van de klant resulteert maar al te vaak in een registratieve excercitie die niet recht doet aan hét moment. Fotografie is voor mij een vertaling van een moment in een zichtbare herinnering. Mijn fotografische vertaling dus, ingekleurd aan de hand van mijn ervaring van dat moment. Sjonge jonge, wat een filosofische gedachten weer zo rond het lunch-uur

Oorspronkelijk geplaatst door citronvert
      ja maar dan heb je van die onnatuurlijke fotos, en verlies je ambiance...die warme die sfeer...
      Dat is precies wat ik bedoel met leren het ding te gebruiken . Een flitsfoto is niet per definitie sfeerloos en platgeflitst. Maar goed, het is en blijft jouw keuze natuurlijk - doe wat je denkt dat goed is en als het resultaat volgens jou normen oke is, dan heb je mijn zegen (niet dat je daar op zat te wachten natuurlijk ).

Oorspronkelijk geplaatst door wenu
      Met de locatie kan je helpen maar laat de keuze aan de klant over.
      Lokatie is vaak moeilijk en wordt ingekleurd door de wens van de klant. Ik bedoel daarmee dat ik heel wat klanten heb gezien die bijvoorbeeld een lokatie in het hoofd hadden die heel goed werkte bij een mooi stralend zonnetje maar veel van z'n charme verloor bij grauw, regenachtig weer. Kortom, lokatie is inderdaad een onderwerp waarbij je moet helpen, maar waar de keuze van de klant bepalend is.

Terug on-topic: ik denk dat je "het vak" alleen maar kan leren door in de praktijk uit te vinden wat voor jou werkt. Dat leer je dus niet in een workshopje van een paar uurtjes, maar zo'n workshop kan wel een aardige start vormen om meer onderlegd op zoek te gaan naar een stage adres.
      Last edited by Joost; 24 november 2005, 12:03.

Comment

ja dat is wel waar!! ik kan helemaal niet werken met een flits! en heb ook nooit geprobeerd
        maar voor mij is dat allemaal teveel om mee te sleuren!
        Ik reis graag licht! en ik be toch geen Pro!

Comment

Working...
        X