Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beschermen fotomatriaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: beschermen fotomatriaal

Geachte meneer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.
    Het is op Marktplaats.nl niet toegestaan om ongevraagd foto's van derden te gebruiken. Ik heb daarom de betreffende advertentie voor u verwijderd.

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Henk Jan

Helpdesk medewerker
    De grootste advertentiesite van Nederland. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koopt en verkoopt u op Marktplaats.nl.

en weg is de advertentie "d'r wôar hier wél dingen weggehôalt"

Comment

sjah..google afbeeldingen
      foto als spiegel of als venster?

Comment

Digimarc is allemaal leuk en wel, maar is niet zichtbaar (en vermoedelijk ook wel omzeilbaar), en geeft je zodoende enkel een verborgen mogelijkheid om aan te tonen dat de foto jouw eigendom is.

Je hebt echter nog altijd een organisatie, advocaat of dergelijke nodig om je belangen te verdedigen, want je moet toch op de 1 of andere manier klacht kunnen neerleggen bij misbruik....

In geval van serieuze problemen zal je dus misschien beter bij een auteursrechtenmaatschappij zoals Sofam moeten aankloppen om je belangen te verdedigen. Je hebt onder andere ook recht op naamvermelding en dergelijke als je foto gebruikt wordt...

Comment

Afdoende??
          Nee, een watermerk kan je met PS in enkele minuutjes verwijderen...
          Voor dit had ik 4,26 min nodig... en dan het net op inbegrepen...

Er is geen manier om een foto te beschermen.
          Enkel een kwade mail en dreigen met vervolging.

Comment

Eerst en vooral, ik geef er geen zier om dat mensen eventueel een foto gebruiken die ik genomen heb. Hij is zoals ik hem wilde en voor hem/haar is het maar een alternatief, de kleuren, de achtergrond ofzo zal nooit 100% passen is de lay-out die hij/zij in gedachten heeft. Zet daarbij dan die digimark erop om te kunnen tracen wie ze gebruilt als je hen eventueel toch op de zenuwen wil werken.

Wil je het hen ECHT moelijk maken, dan heb je een klein beetje werk maar de eventuele kopieerder nog veel meer...

VERKNIP JE FOTO VERTIKAAL IN REPEN en zet deze na elkaar in een cel!
            Wanneer de ruimte rondom de foto in je html op 0 staat dan zal die foto mooi tegen elkaar plakken en zie je een mooie foto. Via rechtsklikken of in de tempfiles zie je telkens de verschillende delen die ze dan in bvb photoshop weer aan elkaar moeten zetten.

Voor fotogallerijen natuurlijk niet bruikbaar maar op een eigen website heel afdoend.

Groetjes,
            Johan.
            Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
            BE-Wommelgem
            .: 20D & D700 :.

Comment

LOL MIC

@ Antoinette : Ik heb hier een paar opmerkingen / bedenkingen voor jouw. Je doet ermee wat je wil, maar das hoe ik erover denkt.

1) Elke beveiliging kan omzeild worden. Als zelfs Microsoft nog niet instaat is om Windows piraat-vrij te maken, vergeet het dan maar voor jouw fotooke.

2) Zet enkel 'kleine' afbeeldingen op internet. Zo voorkom je iig dat je foto's professioneel gebruikt worden.

3) Als je foto's op het internet zet weet je dat je je blootstelt aan 'piraterij', dus verwacht je daar een beetje aan. Zolang het binnen de perken blijft ...

4) Als ik het goed heb ging het om een advertentie op marktplaats ... hmmm ... lijt me niet direkt iets waar ik me echt zorgen zou over maken. (zie dus 3)

5)
              Origineel gepost door antoinette
              ...puur om later aan te kunnen tonen dat een afbeelding van mij is.
              Zorg ervoor dat je je bewerkte foto steeds cropt, al is het maar enkele pixels. Jij hebt dan altijd een groter origineel.

6) SOFAM als je er idd werk van wilt maken

7) ben ik nog iets vergeten ?
              --
              Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy
                Wil je het hen ECHT moelijk maken, dan heb je een klein beetje werk maar de eventuele kopieerder nog veel meer...

VERKNIP JE FOTO VERTIKAAL IN REPEN en zet deze na elkaar in een cel!
                Wanneer de ruimte rondom de foto in je html op 0 staat dan zal die foto mooi tegen elkaar plakken en zie je een mooie foto. Via rechtsklikken of in de tempfiles zie je telkens de verschillende delen die ze dan in bvb photoshop weer aan elkaar moeten zetten.
                Ummmm... heb je wel eens van SnagIt (of een andere screengrabber) gehoord? Met het trekken van een eenvoudig kadertje op het beeldscherm maakt SnagIt er weer een fraaie foto van.

Groeten, Miriam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                  Ummmm... heb je wel eens van SnagIt (of een andere screengrabber) gehoord? Met het trekken van een eenvoudig kadertje op het beeldscherm maakt SnagIt er weer een fraaie foto van.

Groeten, Miriam
                  Jazeker, ik gebruik dat ook, maar ik ken een hoop mensen die "niet zo slim" zijn. Er zijn ook nog mensen die denken dat Print scrn dient om je scherm naar de printer te sturen. De meesten gebruiken de rechtse muisknop en zijn subfuncties. In veel gevallen stopt het al door de rechtse muisknop te disabelen. Temp-files?? Wasda?

Verder, voor wie screengrabbers wel kent, is er ook nog de resolutie van je beeldscherm! Een beetje foto (high res) wordt verkleind of maar voor een deel weergegeven en dus hebben ze ook het origineel niet. Das toch al een meevaller.

Verder bestaat er een software-oplossing die foto's versleuteld. Bezoekers van je website hebben een plug-in nodig om ze JUIST weer te geven. Weergave buiten deze website geeft een foto op die gescrambeld is, soort TV-beeld waar geen antenne op is aabgesloten, ruis zeg maar. Ik ken echter de naam niet meer maar als je echt een sluitende oplossing wilt en er ook geld wil voor uitgeven, ze bestaat wel.

Als ik tijd heb zoek ik nog even!
                  Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                  BE-Wommelgem
                  .: 20D & D700 :.

Comment

Mic: hahahaha, wel een goeie, maar de gemiddelde fotojatter is denk ik minder handig met een fotobewerkingsprogramma en zoekt gewoon een plaatje om ff snel... dan valt zo'n afbeelding met een watermerk erdoorheen denk ik wel af

Perrush: ik heb juist een hekel aan die marktplaatsjatters. Ik zie het gewoon als een soort spel: je weet dat je niet zomaar afbeeldingen van een ander mag gebruiken, wees dan sportief als je wordt betrapt.. Heb wel vaker mensen betrapt en die haalden netjes de foto weg en klaar. Ik ken mensen die als eerste reactie direct een rekening sturen als ze hun foto ergens tegenkomen, dat gaat me té ver, maar ik houd er gewoon niet van om mijn foto's (goed of slecht) ergens ongevraagd tegen te komen.

Comment

Gaat aan het eind van de middag de telefoon, wéér die flapdrol De advertentie is dus gewoon weer (terug?) geplaatst wéér met mijn foto. Kreeg wederom de nodige dreigementen en scheldwoorden naar m'n hoofd maar ben zelf heel koeltjes gebleven en heb alleen maar gezegd dat de advertentie morgen toch weer weg is net als de vorige keer en verder overal "is goed joh" op gezegd. Heb Marktplaats weer een berichtje gestuurd en oog gevraagd of de advertentie nu gewoon weer teruggeplaatst is en zo ja waarom. Oook aangegeven dat ik makkelijk kan bewijzen dat het om mijn foto gaat mocht dit nodig zijn (de ombouw van mijn aquarium is zichtbaar op het origineel ). Ben benieuwd, begin die gasten wel een beetje zat te worden nu

Comment

Jatten van digitale foto's die online staan is net zo ingeburgerd als het surfen op internet. En dat is eigenlijk nog maar 1 van de vele kleine dingen die gejat worden van het internet.

Tja, en alle opties die jullie hier hebben genoemd zijn leuk. Maar een 100% beveiliging bestaat er toch niet. Persoonlijk heb ik na vele experimenten van oa slicing tot rechtermuisknoppen en dergelijke maar gewoon gekozen voor het transparante logo en een kleine afbeelding.

Foto's die ik hier op BD wil posten zal ik dan gewoon enkel op BD groot posten. Beetje omslachtig allemaal, maar ook ik ben net als vele van ons al her en der mijn foto's tegen gekomen waar je op een gegeven moment wel het zuur van krijgt hahaha
                        http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

Comment

was zelf ook op zoek naar het beschermen van fotomateriaal, maar een 2de vraag die bij mij ook naar boven komt is...;

hoe kom je er achter dat je fotomateriaal gebruikt wordt... Is dit puur toeval of ga je echt op zoek naar je eigen foto's?

Comment

100% beveiligen zal inderdaad wel niet tot de mogelijkheden behoren, maar je kunt het wel zo moeilijk mogelijk maken toch Ik heb uiteindelijk de strijd gewonnen en beleef er enorm veel plezier aan dat "meneer" zijn spullen nog steeds niet heeft verkocht
                            Ik werd in dit geval geattendeerd door iemand Snarfie, maar meestal kom je er bij toeval achter en vaak waarschijnlijk helemaal niet.

Comment

Goede foto's gewoon niet op www plaatsen is de enige afdoende remedie. En wat heb je er nu mee. Ik heb de indruk dat het je al wat behoorlijk kwaad bloed en telefoongeld gekost heeft.
                              Met die energie had je heel wat mooie foto's kunnen maken.
                              Wat wil je als er zelfs al in de mediawereld foto's en beelden gepikt worden. Wat op www staat is toch gemeen goed?!!! . En eigenlijk is het wel een beetje zo. Niet dat ik daarmee akkoord ben hoor! Maar zijn bankaartnummer en pincode laat toch ook niemand op het net achter. Je mooiste beelden dan wel. Als je zo op die beelden gesteld bent dan moet je ze echt niet op het net plaatsen.
                              Wie beelden op het net plaatst weet dat ze kunnen geript worden.
                              En Sofam?? Laat me niet lachen. Die staan nogal in voor hun leden HAHAHAHAHAHa Cameramannen wachten nu al bijna 5jaar op de uitbetaling van hun auteursrechten. Sofam heeft het geld maar vertikt het om uit te betalen.

Comment

Working...
                              X