Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Witte Raven verleden zondag op VRT

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Die andere twee kandidaten waren inderdaad niet geschikt, als
    dat profs waren dan hadden die beter een maand les gekregen.
    Ik ben zeker dat er bij de leden hier veel betere kandidaten
    zouden geweest zijn.

    Wat de foto's zelf betreft kan ik me zelfs niet meer herinneren welke die twee gemaakt hebben, ge moet niet vragen hoe goed ik ze vond.


    groetjes Mon

    Comment


    • #17
      als ik me niet vergis was kandidaat 1 een afgestudeerde van NAFARI .. als de jury dan moet raden wie de "amateur" was .. en ze gokken allen op hem .. amaai .. ik wil nie in z'n schoenen staan .. moet hard aankomen ..

      en ja .. af en toe eens een dagje met een prof meelopen moet je reuzesprongen in progress geven .. *dreaming*

      Comment


      • #18
        Originally posted by Visio
        als ik me niet vergis was kandidaat 1 een afgestudeerde van NAFARI .. als de jury dan moet raden wie de "amateur" was .. en ze gokken allen op hem .. amaai .. ik wil nie in z'n schoenen staan .. moet hard aankomen ..

        en ja .. af en toe eens een dagje met een prof meelopen moet je reuzesprongen in progress geven .. *dreaming*
        Neen kandidaat één was uit Gent! Kandidaat twee was van Narafi. En ik geef toe, dat komt onze fotografierichting niet erg ten goede. Al vond ik zijn foto nog meevallen. Btw ik volg geen fotografie hé

        Comment


        • #19
          Idd DDICE: kandidaat 1 was van Gent en ik moet zeggen: ik vond het ook niet direct een reclame voor Gent (allé;, de school dan toch).

          Persoonlijk vond ik de foto van kandidaat 2 de mooiste, maar onze "loser" was wel (een beetje) vriendelijker tegen de dames... Enfin, dat leek toch zo in de zéér korte tijdspanne die we te zien kregen.
          Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

          Comment


          • #20
            Je moet er ook rekening mee houden dat het productiehuis dat "witte raven" produceert, natuurlijk niet 2 top-fotografiestudenten gaat nemen om het tegen een amateur op te nemen, anders was het natuurlijk niet spannend meer.

            De fotos van de studenten waren inderdaad ondermaats en waren nogmaals het bewijs dat je fotografie niet kunt leren, maar enkel je aanleg kan verbeteren.
            De 'amateur' had hier dus duidelijk meer natuurlijke gaven dan de geschoolden.

            Comment


            • #21
              Originally posted by jakke
              Je moet er ook rekening mee houden dat het productiehuis dat "witte raven" produceert, natuurlijk niet 2 top-fotografiestudenten gaat nemen om het tegen een amateur op te nemen, anders was het natuurlijk niet spannend meer.

              dat was ook mijn mening

              Comment


              • #22
                Hoe de kandidaten geselecteerd zijn weet ik niet en vind ik persoonlijk ook niet zo belangrijk. Wat ik wel spijtig vind is dat wij hier twee mensen gaan beoordelen op basis van twee foto's en een kleine reportage over hun manier van werken. Natuurlijk moeten wij ook begrijpen dat deze mensen moesten werken met een televisie camera op hen gericht, de kandidaat van Witte Raven was die camera wel iets meer gewend want die had reeds uren rondgelopen met die camera op zich gericht en bijkomend voordeel hij moest niet echt iets bewijzen, als hij faalde dan was dat maar zo.
                Misschien toch even vermelden dat ik de kandidaat van, Witte Raven helemaal geen loser vond, het leek me meer iemand die nog een tijdje zijn manier van het leven vieren, zonder druk van buitenaf, wilde volhouden. Het leek mij nu niet bepaald iemand die ongelukkig was met zijn levensomstandigheden, die hij zelf vrij goed in de hand bleek te hebben.
                Mogelijk groeien de twee andere kandidaten, als ze de kans krijgen, verder uit tot meer dan gemiddelde beroepsfotografen.
                Niet iedereen kan uitgroeien tot een lid van Magnum of een ander groot fotoagentschap, ook de andere hebben een reden van bestaan.

                Mag ik er even op wijzen dat dit de manier is waarop ik het bekeken heb en dat ik evenveel respect kan opbrengen voor de mening van iemand die er totaal anders overdenkt zonder daar daarom mee akkoord te hoeven zijn.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #23
                  Beste mensen,

                  Ik ben tim. Eén van de fotografen waarop jullie zo afgeven. Ten onrechte trouwens.

                  Ik moet wel zeggen dat ik heel veel bewondering heb voor de genuanceerde houding van lazy charles, die, zonder de ware toedracht van de opnames te kennen, toch de harde uitspraken van anderen relativeert en aanmaant tot voorzichtigheid.

                  Het is namelijk zo mensen, dat die aflevering van witte raven, voor een groot deel echt FAKE was. Geloof nooit wat je op tv ziet, dat is wat ik jullie wil vertellen. Beoordeel ook nooit iemand op de vijf minuten beeldmateriaal je ervan te zien krijgt in een tv-programma.

                  Voor ik jullie een link geef waarop jullie de ware toedracht van het verhaal vinden, wil ik alleen nog zeggen dat ik zelf ook niet tevreden was van mijn foto, en dat er eigenlijk geeneen goeie foto bij was (door omstandigheden, lees verder op het andere forum waarnaar ik hier een link plaats), maar toch werd ik er door de jury in realiteit als beste uitgehaald. IN de uitzending zien we het omgekeerde. schandalig.

                  zie voor de ware toedracht: http://lauberge.mastuvu.nu/
                  Daar klik je daar naar 'forum' (rechts boven). dan naar de rubriek 'chat in vlaanderen', en dan naar het onderwerp^: 'televisie is bedrog'.

                  Ik hoop dat jullie daardoor beseffen dat je televisie met een korreltje of twee zout moet nemen. Laat je nooit verleiden om eraan mee te doen, tenzij je zwart op wit weet wat er juist mee gebeurd.

                  groeten van een fotograaf,
                  tim

                  Comment


                  • #24
                    Beste timmeke,

                    Ik heb de hele thread op het forum even gelezen (diagonaal) en besef nu terdege dat mijn oordeel iets of wat kortzichtig was. Inderdaad, het is alweer duidelijk dat de televisie (die ik al grotendeels afgezworen had) duidelijk geen spiegel meer is van de maatschappij rondom ons, maar een totaal "fake" (het woord is hier alweer toepasselijk) medium.
                    Ik was inderdaad van oordeel dat de fotos van de beide "echte" studenten ondermaats waren (dat is ook zo), maar gezien de toedracht is dat dan ook logisch ... het zou bijna een wonder zijn om hier goed uit te komen.
                    Laat dat dan ook een les zijn voor al diegenen die ooit aan een of ander reality tv programma meedoen.
                    Ik hoop inderdaad dat het geen gevolgen heeft voor jezelf en hoop dan ook dat er een duidelijk eerherstel komt voor beiden.
                    Misschien ook eens wat fotos hier posten???
                    Nogmaals, sorry.

                    Comment


                    • #25
                      Besluit: televisie was stom, is stom, en zal altijd stom blijven. Dat is iets dat den deze al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden ontdekte ! Zelfs het nieuws trekt op geen bal ! Gelukkig heb ik dat medium jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden al afgezworen tot meerdere eer en glorie van mezelf. Ik heb gezegd....

                      Comment


                      • #26
                        danny vancoppenolle en DDICE blijken op basis van de uitzending te geloven dat de jury aanwezig was bij de opnames. Dat is dus niet zo. De jury krijg je alleen te zien wanneer men vraagt naar de uitslag. Die antwoord met een nummer van een foto, niet met een naam. Natuurlijk is het daardoor heel eenvoudig in de montage de volgorde van de fotografen te verwisselen om zo de boel te verdraaien.

                        Er komen ook een paar mensen in beeld die de opnames becommentariëren terwijl ze die bekijken op een tv-scherm. Ten eerste: die mensen hebben niets met de jury te maken, het zijn de coaches van Wouter (de witte raaf). Ten tweede: de gemonteerde beelden suggereren dat die gasten de zaak life aan het volgen zijn. Alsof er ergens in die studio een verborgen camera aanwezig was die verbonden was met dat scherm in een naburige kamer. Ook dat was dus niet het geval. Die mannen kijken nadien gewoon naar een tape, en geven de commentaar die in het scenario staat. Die gemene sneer naar mij toe was er echt over, en bovendien was ze leugenachtig! Ik had de modellen natuurlijk wél bedankt. Alleen hebben ze de shot afgesloten vóór ik echt klaar was met m'n opnames, zodat niemand dat te zien kreeg.

                        Ik heb toen vijf of zes opnames gemaakt in zeven minuten onder de slechtste condities die je je kan voorstellen (de modellen waren het beu en wilden geen andere positie aannemen, het licht was keihard, en eigenlijk voor de filmploeg bedoeld, er was geen flitsinstallatie, ze staken me daar een verrekte blauwfilter in m'n handen die ik voor de lens moest kleven, hoeveel licht die wegnam werd er niet bijgezegd, enz...). Ik vond alle foto's slecht.

                        Omdat de jury mij echter als winnaar had aangeduid, ben ik gewoon kwaad naar huis gegaan en heb ik het daarbij gelaten. Ik heb betere dingen te doen dan tegen zo een produktiehuis ingaan.
                        Tot de avond van de uitzending natuurlijk. We zaten hier met een aantal vrienden, onder wie Hans (die mijn assistent was tijdens de opnames), om mijn overwinning en mijn cover van de Menzo te vieren, en een beetje te lachen met dat belachlijke programma.

                        En dan die ontnuchterende uitzending...ge kunt u voorstellen dat het hier eerst even heel stil was, en daarna een stortvloed van verontwaardiging, protest en telefoontjes...

                        Er is één ding waar ik echter wel blij om ben: nl. dat die cover van de Menzo nu niet doorgaat. Niet dat ik het niet leuk zou vinden om een foto op de cover van de Menzo te zetten, maar gewoon omdat die foto helemaal niets zegt over mijn fotografisch werk. Ik denk dat het de slechtste foto is die ik in jaren gemaakt heb. Een magere troost weliswaar...

                        Ik zou heel graag een aantal foto's posten op dit forum, maar ik weet niet hoe, en heb geen tijd om het allemaal uit te zoeken. Als iemand me het snel kan uitleggen zou ik dat wel appreciëren.


                        Comment


                        • #27
                          Hallo Timmeke,

                          Inderdaad nog maar eens het beste bewijs dat:
                          a) TV inderdaad vaak "fake" is ...
                          b) je een fotograaf nooit op 1 foto mag beoordelen (maar dat wisten we al veel langer)...

                          Hier een link naar hoe foto's posten in dit forum:
                          http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=7491

                          Groeten,
                          Jaja
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • #28
                            Nu moet ik zeggen da'k heel jaloers was en eigenlijk ook wel es zou willen optrekken met een paar echte PRO fotografen, vooral luisteren en alle (positieve en negatieve) commentaar slikken.

                            ook ikzelf en beslist nog anderen onder ons zullen dit graag willen, misschien een pro fotograaf uitnodigen op een bd dag en dan samen met die persoon wat aan binnen en buitenfotografie te doen, tis maar een ideetje he

                            digiron

                            Comment


                            • #29
                              Timmeke,

                              Ik heb de uitzending niet gezien maar ik vind je verhaal wel kras en ik voel met je mee.
                              Emotie is natuurlijk niet altijd een goede raadgever.
                              Een paar vragen:
                              - Heb je een contract getekend en wat staat daar in?
                              - Kan je bewijzen dat het echte oordeel van de jury anders was dan het in de uitzending wordt voorgesteld? Of zal de jury dit willen bevestigen?
                              - Stelt de uitzending duidelijk welke foto´s van wie waren, of gaat het hier om suggesties die open zijn voor interpretatie?
                              - Was het professioneel om zonder studioflitsinstallatie eraan te beginnen, temeer daar je suggereert dat je zelf het licht zelfs niet kon instellen?
                              Misschien geen prettige vragen, maar toch vragen waar je door moet voor je met advokaten begint.
                              Sukses,
                              Jos
                              http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

                              Comment


                              • #30
                                Ik neem mijn woorden terug na nog eens doorgelezen te hebben. Al had ik ook wel duidelijk de indruk dat de jury uwe foto als beste had uitgekozen.

                                Comment

                                Working...
                                X