Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lensdoekjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: lensdoekjes

    Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
    Een BD-er die ook opticien is, heeft me het gebruik van Instanet-doekjes eens afgeraden (ik dacht dat het Pierre was, als ik me niet vergis). Die zouden, ondanks wat de verpakking zegt, de antireflecterende laag van optische instrumenten (brillen, lenzen...) aantasten.

    Sindsdien gebruik ik hoofdzakelijk nog enkel zo'n microvezeldoek. De Instanetdoekjes dienen enkel nog voor de body of als een lens echt té vuil is.

    seppuku.
    Bijna alle BDers, zoniet ALLEMAAL hebben een UV of Pola filter voor hun lens... De lens zelf komt nooit in contact met de buitenlucht. Het is enkel dat UV voorzetglasje dat je poetst. Den kan echt geen kwaad... Mijn Oly is net drie jaar geworden en z'n coating is nog altijd gelijk den eerste dag. Maar der zit natuurlijk een UV glasje voor he...
    Maar af en toe poets ik ook de lens zelf

    Comment


    • #17
      Re: lensdoekjes

      Oorspronkelijk geplaatst door mic
      Bijna alle BDers, zoniet ALLEMAAL hebben een UV of Pola filter voor hun lens...
      Dat is juist, maar wel de nadruk op BIJNA. Want op een fisheye en sommige groothoeklenzen past geen filter.

      seppuku.

      Comment


      • #18
        Re: lensdoekjes

        Ik gebruik sinds kort pec-pads (je weet wel, te koop in pakjes van 100 stuks aan +/- 10 euro) in combinatie met Si-clair brillenreiniger (had ik hier ergens op het forum gelezen) 'k Moet toegeven dat ik hier heel tevreden van ben
        meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

        Comment

        Working...
        X