Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotobuch.de

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Fotobuch.de

    Ik heb vandaag de software geïnstalleerd maar, ondanks selectie taal: "Engels", wordt toch de duitse versie geïnstalleerd. Als ik wil updaten krijg ik een melding dat ik reeds de laatste versie heb.

    Heeft iemand een oplossing?

    Alvast hartelijk dank
    Mvgr
    DimitriM (BD0913BE)
    website: http://www.pbase.com/dimitrim

    Comment


    • #92
      Re: Fotobuch.de

      Misschien geen direct antwoord op je vraag maar overweeg om je album in Photoshop of Indesign of ander favoriet fotoprogramma te maken. Maak gewoon op het afdrukformaat pagina per pagina zoals jij het wil, met de fonts en indeling die jij effectief wil. Dan maak je in de software van de fabrikant waar je je boeken wil bestellen gewoon een boek aan met allemaal full page foto's, je importeert JPG bestanden die de volledige layout al bevatten en als je over een paar jaar ooit nog eens het boek wil hebben maar bij een andere leverancier dan kan je daar net hetzelfde doen... Voor mij is www.colormailer.be nog altijd m'n favoriet, misschien geen originele kaften maar wel betere kwaliteit en goedkoper voor het formaat dat ik wil...
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

      Comment


      • #93
        Re: Fotobuch.de

        Oorspronkelijk geplaatst door DimitriM Bekijk bericht
        Ik heb vandaag de software geïnstalleerd maar, ondanks selectie taal: "Engels", wordt toch de duitse versie geïnstalleerd. Als ik wil updaten krijg ik een melding dat ik reeds de laatste versie heb.

        Heeft iemand een oplossing?

        Alvast hartelijk dank
        als ik mij nietergens in de opties sprache aanpassen naar Engels
        fotowebsite: www.edwinfoto.com
        Lara's website: http://www.houdevelt.com
        fotoblog http://edwinfotocom.blogspot.com/

        Comment


        • #94
          Re: Fotobuch.de

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
          Misschien geen direct antwoord op je vraag maar overweeg om je album in Photoshop of Indesign of ander favoriet fotoprogramma te maken. Maak gewoon op het afdrukformaat pagina per pagina zoals jij het wil, met de fonts en indeling die jij effectief wil. Dan maak je in de software van de fabrikant waar je je boeken wil bestellen gewoon een boek aan met allemaal full page foto's, je importeert JPG bestanden die de volledige layout al bevatten en als je over een paar jaar ooit nog eens het boek wil hebben maar bij een andere leverancier dan kan je daar net hetzelfde doen... Voor mij is www.colormailer.be nog altijd m'n favoriet, misschien geen originele kaften maar wel betere kwaliteit en goedkoper voor het formaat dat ik wil...
          Inderdaad een goede manier, maar colormailer is altijd 50 pagina's en dat is toch redelijk onbruikbaar voor mij. Het aantal pagina's van het uiteindelijk boek hangt af van het onderwerp en het aantal foto's dat daarvoor ter beschikking is.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #95
            Re: Fotobuch.de

            Oorspronkelijk geplaatst door DimitriM Bekijk bericht
            Ik heb vandaag de software geïnstalleerd maar, ondanks selectie taal: "Engels", wordt toch de duitse versie geïnstalleerd.
            Is een gekend probleem en is al gemeld geweest maar ze hebben het nog niet aangepast. Misschien hebben ze al klanten genoeg zonder alles ook eenvoudig in het engels aan te geven?

            Er is een menu "Extra" en dan de optie "Einstellungen bearbeiten". En in dat panel onderaan "sprache" naar Englisch zetten.
            Dan moet je nog wel het programma afsluiten en terug opstarten.

            Oorspronkelijk geplaatst door DimitriM Bekijk bericht
            Als ik wil updaten krijg ik een melding dat ik reeds de laatste versie heb.
            Dat is goed, elke keer wordt dat gecontroleerd. Deze melding gewoon negeren en verder gaan.
            Last edited by FotoDirk; 18 augustus 2007, 08:46.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • #96
              Re: Fotobuch.de

              Merci voor de reacties mensen, heb de taalinstelling ondertussen gevonden.
              Mvgr
              DimitriM (BD0913BE)
              website: http://www.pbase.com/dimitrim

              Comment


              • #97
                Re: Fotobuch.de

                Hallo allemaal,

                Ik heb een vraagje over het maken van pagina's voor fotobuch in photoshop.
                Welke DPI instellingen moet ik gebruiken ik hoor 300 en 600 vallen

                Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

                Alvast bedankt,

                Raymond

                Comment


                • #98
                  Re: Fotobuch.de

                  300 DPI is meer dan genoeg... Hangt af van de gebruikte rasterliniatuur en dat is meestal 150-175lpi. Als je een foto op 100% grootte zet bij 300DPI dan zit je mathematisch al goed.
                  Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                  Comment


                  • #99
                    Re: Fotobuch.de

                    hier ook nx dan lof , al 2 boeken besteld en een 3de aan het maken

                    Wel minder is de prijs, en het duurt een eind tegen dat je het in de bus krijgt.
                    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                    Comment


                    • Re: Fotobuch.de

                      Ik heb al 6 boeken bij Fotobuch laten maken. De kwaliteit valt best mee. Als graficus heb ik er wel wat moeite mee ivm de resolutie, maar wanneer het in handen komt van klanten , familie of vrienden krijg je alleen "wow" te horen.
                      Ivm de layout kan ik misschien wel een tip geven: Het beste resultaat krijg je wanneer je in ps telkens dubbele pagina's aanmaakt, met je eigen layout. Die jpeg gooi je dan gewoon in de layout van fotobuch en klaar is kees...

                      Voorbeeld :



                      Comment


                      • Re: Fotobuch.de

                        Je opmaak volledig per 1 of 2 pagina's maken in Photoshop is inderdaad de beste manier van werken. Je hebt dan alles volledig onder controle, je gebruikt de fonts, filters... die je wil. Je moet echter goed opletten dat je het beeld laat aflopen tot aan de buitenste kader van de software. Ik heb een boekje gehad waarbij ik de foto had laten aflopen buiten de kader van de snijrand. Deze rand toont echter waar er kan gesneden worden. Dit is niet noodzakelijk DE snijrand. Er wordt ergens afgesneden tussen de (snijrand) en de papierrand(kader). Als je foto's dus niet mooi tot helemaal buitenaan aflopen krijg je dus een wit boordje. Had er voor gemaild maar ze vertelden me dat het dus mijn eigen fout was. Voor de rest behoorlijke kwaliteit. Ik ga toch eens Blurb proberen. Zou naar het schijnt nog beter zijn. Ze hebben nu naar het schijnt ook een productielijn in Nederland waardoor de levertermijn korter zou worden.

                        Last edited by lw068236; 14 december 2007, 09:14. Reden: aanvulling

                        Comment


                        • Re: Fotobuch.de

                          Heb mijn boek van 120 pagina's binnen van Fotobuch.
                          Had in PS alles gemaakt op 300dpi (achtergronden, verlopen, effecten met foto's e.d. Ook in zw/w (Bij mij is het zw ook zwart).
                          Heb er degelijk werk voor teruggekregen.

                          Heel belangrijk is de kwaliteit van je foto's. Als die niet goed zijn, is de afdruk ook niet goed. Had er zo eentje tussen zitten omdat het een soort familiealbum is en er aan die foto meer een emotionele waarde dan een technisch moet gegeven worden. Maar dat vermoedde ik al op voorhand.

                          Dik tevreden en de grootouders gaan dat ook zijn.
                          [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                          Comment


                          • Re: Fotobuch.de

                            Blurb is niet beter van kwaliteit maar drukt wel zo'n boek af een 1/3 van de prijs. Dat is dan ook wel met een softcover. Want bij hardcovers kan je geen foto's plaatsen maar krijg je een dust-jacket zoasl ze dat noemen.

                            Blurb is wel goed, ik gebruik het voor meer familie/vakantie boeken.
                            Fotobuch voor als het wat deftiger moet zijn vb een huwelijk.
                            Tot sluitertijd, Dirk

                            Comment


                            • Re: Fotobuch.de

                              Wat zijn de huidige ervaringen met photobuch.de? Nog steeds hetzelfde of is het erop vooruit gegaan? Ik wil een groot boek afdrukken en wil ook kwaliteit hebben. profotonet vind ik persoonlijk wel erg duur worden. Als je de foto's per cd of dvd verstuurt, wordt er dan geen compressie toegepast?
                              Groeten Remco.

                              Comment


                              • Re: Fotobuch.de

                                Profotonet maakt enkel boeken op echt fotopapier, en deze versie is goedkoper dan de gelijkwaardige afwerking van Fotobuch. De digitaal gedrukte boeken van Fotobuch zijn wel heel goed van kwaliteit en natuurlijk goedkoper....

                                Comment

                                Working...
                                X