Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit een ernstig aanbod?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Is dit een ernstig aanbod?

    Oorspronkelijk geplaatst door Jedec
    Heeft zo'n D2X nu al pedalen ook? Amaai, dat is echt wel een straf toestel!
    Kun je nagaan!
    Visit my website

    Comment


    • #32
      Re: Is dit een ernstig aanbod?

      Oorspronkelijk geplaatst door Jedec
      Heeft zo'n D2X nu al pedalen ook? Amaai, dat is echt wel een straf toestel!
      Het wordt steeds leuker
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

      Comment


      • #33
        Re: Is dit een ernstig aanbod?

        Eventjes opletten hier. Hoe onschuldig die oplichters ook klinken, dit zijn gevaarlijke jongens. Scambaiting is 1 van mijn hobby's (www.419eater.com), dus ik ken de praktijken...

        De mensen die al gereageerd hebben met hun werkelijk email-adres: stop alle communicatie. Geef geen enkele correcte informatie door (tel nr, adres, bank info). Die informatie gebruiken ze om jou verder te contacteren en andere oplichterijen op je uit te proberen. Tegelijk gebruiken ze die informatie ook om tegenover nieuwe slachtoffers geloofwaardiger over te komen. Diegenen die hun email hebben gegeven: wedden dat jullie binnenkort een lotto hebben gewonnen, of jullie zal worden gevraagd te helpen om een gigantisch fortuin uit Nigeria te transfereren, of iemand met toevallig dezelfde naam is overleden en jij kan daarvan erven, of... 1000 mogelijke andere varianties van 419-scams. Het kan voor de leek een spelletje lijken, maar er worden enorm veel mensen opgelicht op deze manier. Sommige mensen worden volledig geruïneerd door deze criminelen. Er zijn ook al moorden gepleegd. Dus ik herhaal: stop met mails sturen en "eens effe testen hoe hij hierop reageert"...

        Kan iemand die een email van de oplichter heeft ontvangen mij aub een privé-berichtje sturen met de komplete header ? Dan zal ik hier een vervolg posten met juiste locatie van de oplichter.

        Comment


        • #34
          Re: Is dit een ernstig aanbod?

          Het begint leuk te worden!

          De mails die ik van meneer heb ontvangen komen binnen enkele minuten bij je aan!
          Heb al wat dingen zitten proberen om IP adressen en e-mail servers te localiseren, maar tot nu niet iets concreets kunnen vinden.

          Hermen
          Visit my website

          Comment


          • #35
            Re: Is dit een ernstig aanbod?

            Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
            Nee , en schijnbaar heeft hij dan ook nog een 20D en een D70 cadeau gekregen. Geef mij zulke vrienden !! Die wil hij vast ook verkopen zodat hij een motor kan kopen
            Als hij zulke vrienden heeft zal er ook wel een tussen zitten die hem die motor cadaeu wil doen , dan hoeft hij die D2X, 20D en D70 toch helemaal niet te verkopen .
            Jan Akkermans
            (BD1097BE)
            Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

            Comment


            • #36
              Re: Is dit een ernstig aanbod?

              En binnen een paar weken verkoopt hij die brommer omdat hij liever een Canon zou hebben
              Hij verscheept dat toestel in Luxemburg, maar woont in Rome ?
              Rare kwibus. gezien de massale belangstelling hier voor dat toestel, zal ik wel al telaat zijn zekers
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #37
                Re: Is dit een ernstig aanbod?

                Oorspronkelijk geplaatst door unick
                Eventjes opletten hier. Hoe onschuldig die oplichters ook klinken, dit zijn gevaarlijke jongens. Scambaiting is 1 van mijn hobby's (www.419eater.com), dus ik ken de praktijken...
                Heb heel die historie gevolgd met die mohammed lucien, ongelooflijk verhaal man!
                En jij doet aan scambaiting? Zijt maar voorzichtig!
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                Comment


                • #38
                  Re: Is dit een ernstig aanbod?

                  Aha dan zit ik ook met een oplichter aan m'n been. Ik zet af en toe toestellen op 2dehands.be en kreeg overlaatst deze reactie op een Sony DSC T7:


                  > my name is nart i love to let you that i need an urgent purchase this item please
                  get back to me with the price you are willing to sell it please is urgently needed
                  get back to me asap.
                  > nart..



                  Ik reageer om te zeggen dat ik voorlopig enkel in België verzend en dit is z'n volgende mail

                  Thanks for the e-mail.I will need about four of this item.Kindly help me to
                  calculate your fund together
                  with the shipping cost,thougth,i would have love to have the item with me here in uk
                  but unfortunately i am on a business trip and this item is for my client in africa
                  nigeria in which i;ll be the one to responsible for the shipping cost via 1st class
                  Registered tpgpost with their secure and fastest sercvice.So kindly confirm the
                  shipping cost and get back to me with
                  the total price with your full name and address to effect the payment. The funds
                  willl be deliver to you at your address in cash through an online payment called
                  bidpay.

                  Here is the shipping address
                  Name:MR.A.Denus
                  Address:73Ibadan Road
                  City: osogbo
                  State: Osun state
                  Country:Nigeria
                  zipcode:234035


                  As soon as i have your full name and address and the shipping cost i'll
                  effect the payment and you will recieve an e-mail confirmation from bidpay to let
                  you know when they have your funds approved for delivery.Kindly confirm the shipping
                  cost asap(www.tpgpost.nl) that is their
                  homepage.
                  Thanks.


                  @ Unic >> misschien kan je hier ook iets mee??

                  Comment


                  • #39
                    Re: Is dit een ernstig aanbod?

                    Nog enkele tips voor mensen die online verkopen. Oplichters werken vaak zo:
                    - ze dringen aan dat je de online verkoop annuleert en rechtstreeks verkoopt;
                    - 't is bijna altijd dringend;
                    - meestal willen ze via cheque betalen;
                    - de landen van waaruit het meest opgelicht wordt zijn Nigeria en Togo.

                    De cheques zullen steeds vals zijn en meestal voor een te hoog bedrag. Daar hebben ze steeds wel een uitleg voor. Het teveel wordt je dan gevraagd over te maken via "money transfer", bijna altijd Western Union. Gelukkig is dat bij ons niet zo populair. Het is een dienst waar je hier geld afgeeft aan een lokket en dat is dan onmiddellijk ter beschikking ergens anders ter wereld mits de ontvanger de juiste code kan opgeven. Geen identificatie nodig, geen bankrekening, niks, alleen een code die de verzender aan de ontvanger moet doorgeven. De cheque die je ontving kan je innen bij de bank. Zelfs als je er bij zegt dat die mogelijk vals is kan je toch uitbetaald worden. Soms pas maanden later blijkt dat de cheque vals is (altijd zo...). De bank keert zich dan tegen je en eist het geld terug. Met een beetje pech word je ook nog vervolgd wegens fraude.
                    En je bent 3 keer gedupeerd:
                    - materiaal verstuurd;
                    - geen geld in de plaats;
                    - het teveel op de cheque erbovenop ook kwijt.

                    @fotopolis: zelfs al was dat de oplichter z'n werkelijke naam en adres, dan nog valt er niets tegen te beginnen. Nigeria werkt absoluut niet mee om deze criminelen aan te pakken. Integendeel, de politie staat op wacht aan de internetcafés en roomt de winsten af van de scammers.

                    @Reservoir Dog
                    Heb heel die historie gevolgd met die mohammed lucien
                    Ik niet... heb je een link ? Search vond niks.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Is dit een ernstig aanbod?

                      Oorspronkelijk geplaatst door unick
                      .

                      @Reservoir Dog Ik niet... heb je een link ? Search vond niks.
                      Veel lees en luisterplezier, gewoon hilarisch!

                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                      Comment


                      • #41
                        Re: Is dit een ernstig aanbod?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
                        Het wordt steeds leuker
                        Pedalen.....

                        Is waarschijnlijk om sneller te kunnen fotograferen

                        Comment


                        • #42
                          Re: Is dit een ernstig aanbod?

                          'k heb weer een mailtje:

                          For shipping i will use the company Europe Trans LTD.

                          send me your shipping informations.
                          yeah right, hoe vaak is die camera inmiddels al verkocht?
                          Aan mij is al 3x gevraagd om de verzendgegevens.
                          Visit my website

                          Comment


                          • #43
                            Re: Is dit een ernstig aanbod?

                            'k Heb 'm gelocaliseerd: Roemenië ...
                            @Hermen: als hij een website opgeeft van de "shipping company" geef je me die dan ook effe door ? Die is waarschijnlijk fake. Daarmee worden dan je creditcard gegevens opgevist en even later je rekening geplunderd.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Is dit een ernstig aanbod?

                              de company Europe Trans of Euro-trans komt wel voor op internet. Echter de websites zijn beide 'dood'



                              Registrant:
                              Ann Morris
                              630 South High Street
                              Hillsboro, Hillsboro 4513 3
                              US

                              Domain name: EUROPE-TRANS.COM

                              Administrative Contact:
                              Ann, Morris contact@trade-guard.com
                              630 South High Street
                              Hillsboro, Hillsboro 4513 3
                              US
                              +44.8700500303 Fax: +44.1419317001

                              Technical Contact:
                              Master, Host reg-tucows@easyspace.com
                              Lister Pavilion
                              Kelvin Campus
                              West of Scotland Science Park
                              Glasgow, Scotland G20 0SP
                              UK
                              +44.9062119797 Fax: +44.8707534111

                              Registrar of Record: Internetters, http://www.internetters.co.uk
                              Record last updated on 07-Apr-2005.
                              Record expires on 07-Apr-2006.
                              Record created on 07-Apr-2005.

                              Domain servers in listed order:
                              NS4.EASYSPACE.COM 84.22.161.11
                              NS5.EASYSPACE.COM 62.128.193.201
                              Last edited by H€rmen; 8 oktober 2005, 16:25.
                              Visit my website

                              Comment


                              • #45
                                Re: Is dit een ernstig aanbod?

                                Goh , de advertentie is verdwenen , da's nou jammer
                                Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                                Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                                Comment

                                Working...
                                X