Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beangstigende evolutie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Beangstigende evolutie ?

    Als topic-starter vraag ik dan ook om er een slotje op te zetten gezien alle betrokken partijen hun zegje hebben kunnen doen en ter voorkoming van verdere afdwaling van het oorspronkelijke onderwerp en bedoeling.
    Iedereen wel bedankt

    Comment


    • #32
      Re: Beangstigende evolutie ?

      Ok :g
      D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

      BD0323BE

      Comment


      • #33
        Re: Beangstigende evolutie ?

        ik heb wel niet alle posts gelezen maar maak mij toch een paar bedenkingen :

        het gaat hier toch nog altijd om het feit dat we graag over fotografie bezig zijn, niet?
        Laten we dat dan doen.
        Ik zelf heb een Canon maar zou even graag ook een Nikon willen, op het werk maak ik kiekjes met een Fujifilm en een Olympus en thuis nog met een Minolta en een Sony.

        Ieder zal wel zijn voorkeuren hebben natuurlijk (net hetzelfde als met een AUTO) maar ik denk dat ik nog het liefst een toffe foto zie gelijk van welk toestel het komt.

        Ook als mensen met een bepaald merk de kans krijgen om samen met andere 'merk-gezinden' iets te ondernemen is dat toch goed.
        Ik denk niet dat er op de ganse ledenlijst iemand tussenzit die van alle toestellen en merken alles kan weten.

        Het gaat er gewoon om dat ik BD de ABSOLUTE MAX blijf vinden.
        Ik heb hier al vanalles geleerd en gevonden.
        BEDANKT AAN IEDEREEN HIERVOOR, ongeacht welk merk.
        Dank U
        Canon 10D

        Comment


        • #34
          Re: Beangstigende evolutie ?

          Ik wil toch nog even dit kwijt :

          - sommigen denken dat jaloezie hier meespeelt, ik vraag me dan sterk af waarom dat zou zijn. Op het materiaal ? De meesten hier weten ondertussen wel dat ik mijn hand niet omdraai om van kamp te veranderen, en als merk X iets in de aanbieding heeft dat mij meer te bieden heeft dan mijn huidig materiaal (naar mijn normen dan), dan ga ik gewoon naar merk X. Remember, topmateriaal maakt niet per definitie topfoto's, inbreng van de persoon erachter is ook belangrijk. Mss op het moderatorschap ? Ik heb mezelf nooit als mod gezien, deze taak laat ik liever aan iemand anders over dus daar is geen twijfel mogelijk. Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken.

          - de reden van mijn reactie in de doelbewuste topic had te maken met het feit dat de week voordien een soortgelijk "iets" was gepost in een ander subforum, en dit is verplaatst (ook met de nodige heisa, al dan jiet gegrond) naar chit chat. Eender welke mod of member had dezelfde reactie gekregen van mijnentwege.

          - tot slot wil ik even inspelen op een insinuatie van sommigen hier. Als een member (of een mod) een foto post, en die foto krijgt van meerdere mensen dezelfde kritieken, dan is er wel degelijk iets mis met de foto. Niemand krijgt graag kritiek (ik niet, jij niet, Sven niet), maar uit de kritieken die je krijgt moet je leren en de volgende keer mss even herinneren voor je een pic maakt. Leren uit je fouten is toch geen schande ? Of deze foto nu geplaatst wordt door een mod of niet maakt niet uit. De inspelingen dat deze kritieken zijn geuit omdat er een moderator logootje naast een naam staan is niet gegrond, sorry. Wat ik wel verwacht van een mod is enige maturiteit (voila, zo zie je ineens waarom ik geen mod ambitie heb .... ), en geen al te impulsief gedrag (waar we ons allemaal wel eens aan schuldig maken, ook ik btw) of verwijzingen naar een bepaald logootje naast de naam, zoals we in sommige (niet allemaal) topics konden zien. En zelfs als mod moet je soms toegevingen kunnen doen, en je ongelijk toegeven ipv aldoor te blijven strijden.

          - tot slot, niemand moest van mij aftreden, maar leer uit de fouten die je maakt, hou er volgende keer rekening mee, en vooral, als mod, denk even na voor je iets post (tekstueel gezien dan). De meeste mods hier wikken en wegen hun woorden, net om zulke toestanden te vermijden. Ook persoonlijke publieke aanvallen op andere mods werden in het verleden niet op zulke manier afgehandeld, maar discreet en achter de schermen. Ik heb onlangs hetzelfde gehad met 1 van de mods hier, en dat was op een kwartier uitgeklaard, maar er zijn geen teksten verschenen van mijnentwege of de desbetreffende mod zoals we die van anderen hebben gelezen.

          Comment


          • #35
            Re: Beangstigende evolutie ?

            Een beschaafde, mature en "to the point" reactie van Tom. ( waarmee je al dan niet akkoord kan gaan en kan bediscussiëren. Liefst via PM)
            Waren alle reacties/kritieken maar zo

            Jo(han)
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment


            • #36
              Re: Beangstigende evolutie ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Tom
              Remember, topmateriaal maakt niet per definitie topfoto's
              To the point. Een maand of twee geleden, op BBC geloof ik, was er een reeks
              waarin verschillende bekende fotografen reportages rond bepaalde tema's
              moesten maken- een met een GSM foto camera, een andere nog met iets echt simpel, etc. Er werd veel gevloekt tijdens opnames, maar moest je het eindresultaat zien..... (op het einde van de reeks hebben zij sommige van die foto's op TV getoond). Waarschijnlijk (op TV zie je dat uiteraard niet zo goed) waren zij niet allemaal superscherp, etc etc maar ze straalden er zo veel uit...
              http://lerrante.be/etoile/

              Comment

              Working...
              X