een beste foto heb ik niet, maar de fotograaf waar ik nu allicht het meeste naar opkijk is Jim Brandenburg (zit al 25 jaar bij NG ).
Die maakt echt magistrale natuurfoto's...
Ja vind ik ook een zeeeeer mooie foto! Echt krachtig!
Ik ben op zoek naar een foto van een moslim familie die bij hun dode zoon liggen te huilen. Het lijkt wel alsof Rembrandt himself de foto geschilderd heeft! Ongelooflijke mooie lichtinval.
Ik vind hem helaas niet
Is "gemakkelijk" terug te vinden in het jaarboek.
Elk jaar wordt er een boek uitgegeven over de wereldtentoonstelling van alle fotografen die een foto instuurde in bepaalde categories.
Deze tentoonstelling trekt dan rond in de voornaamste wereldsteden en is ook altijd te zien in België.
Heb het al eens gezien op de Heysel, tergelegenheid van "ik weet niet meer", heb het al gezien in Amsterdam, Rotterdam en ook een keer in Köln.
Als ge de kans hebt, zeker eens naar toe gaan, ge komt er buiten met een wrang gevoel in de maag en soms met een traantje in de ogen en dan er maar bij denken "Hoe kan soms zoiets gebeuren".
En dan weeral maar ne keer denken aan "Het dierenrijk en het mensdom"
Heb er eens een foto gezien van een aardbeving, iedereen heeft dat al gezien, maar op de foto kwam een kat uit het puin gekropen met één van haar jongen in haar bek die ze had kunnen redden. Want het is altijd erg voor de mensen maar van het dierenleed wordt nooit gesproken.
Voor mij was dat één van de zovele mooiste foto's.
Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!! Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.
Er zijn zo ongelovelijk veel foto's die naar mijn mening allemaal zooooo prachtig zijn... Dat het onmogelijk is om 1 mooiste te noemen... maar de foto van Steve McCurry van Sharbat Gula heeft voor mij toch ook wel een speciaal plekje. Ik heb hem op een formaat van ogn 1 x 2 meter aan mijn muur hangen.
Comment