Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Copyright - wel of niet reageren?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Copyright - wel of niet reageren?

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
    Als je deel neemt aan een stoet , begeef je zich in het openbaar met de bedoeling gezien te worden en dusdanig ook stilzwijgend de toestemming geeft om eventueel gefotografeerd te worden. Indien de gefotografeerde persoon geen bezwaar maakte zoals in dit geval en de foto met exclusief copyright op de site van de Stad Gent stond, had de webmaster van deze site niet het recht zomaar foto's van een andere site te pikken als ook niet van de maker zonder zijn toelating, dus is uw visie waar ik begrip kan voor opbrengen naast de kwestie.
    Je hebt gelijk, maar ik tracht het toch iets ruimer te zien. Ikzelf zou geen bezwaar maken, tenzij een ander met mijn foto fortuinen gaat verdienen Voor mij gaat het om een hobby, geen beroep
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
      Je hebt gelijk, maar ik tracht het toch iets ruimer te zien. Ikzelf zou geen bezwaar maken, tenzij een ander met mijn foto fortuinen gaat verdienen
      kan ik inkomen hoor, maar als je foto's op een door de leden te betalen instantie zoals deze waarvan sprake komen te staan,vind ik dat niet aanvaardbaar.( het gaat hier niet om een liefdadigheidsinstelling hoor) men tracht hier door de layout en de foto's klanten warm te maken zich te laten inschrijven.
      Last edited by Guest9; 1 september 2005, 16:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano
        Je hebt gelijk, maar ik tracht het toch iets ruimer te zien. Ikzelf zou geen bezwaar maken, tenzij een ander met mijn foto fortuinen gaat verdienen
        Als gefotografeerde heb je inderdaad het recht om bezwaar te maken tegen het "maken" van een foto waar je herkenbaar opstaat. Dit is het zogenoemde "portretrecht". Maar in de praktijk kan je je hier niet op beroepen wanneer je op een openbare plaats gefotografeerd wordt. Dit staat echter helemaal los van het copyright. Dit berust (altijd) automatisch bij de fotograaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
          kan ik inkomen hoor, maar als je foto's op een door de leden te betalen instantie zoals deze waarvan sprake komen te staan,vind ik dat niet aanvaardbaar.( het gaat hier niet om een liefdadigheidsinstelling hoor)
          Nu begin ik je te volgen
          Canikon 40D - D200, D300

Comment

Working...
          X