Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dual screen calibration

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Dual screen calibration

    Oorspronkelijk geplaatst door El Marco
    Iemand ondertussen al een idee of het mogelijk is om aparte kleurprofielen aan te wijzen voor 2 monitoren die aangesloten zijn op één grafic card ?
    Dit is afhankelijk van de gebruikte videokaart, de meeste Matrox videokaarten kunnen aan.

    Zelf heb ik een goedkoop PCI videokaartje naast mijn AGP videokaart geplaatst om het op te lossen, was een stuk goedkoper dan zo'n Matrox Parhelia en ik kan nu ook nog normaal games spelen.
    http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

    Comment


    • #17
      Re: Dual screen calibration

      Zelf gebruik ik volgend kaartje : XFX nVidia GeForce 6600 128Mb PCI-E Passive Cooling TV Out & DVI
      enig idee of het daar mogelijk mee is ?

      Oorspronkelijk geplaatst door ebi
      Dit is afhankelijk van de gebruikte videokaart, de meeste Matrox videokaarten kunnen aan.

      Zelf heb ik een goedkoop PCI videokaartje naast mijn AGP videokaart geplaatst om het op te lossen, was een stuk goedkoper dan zo'n Matrox Parhelia en ik kan nu ook nog normaal games spelen.
      D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

      Comment


      • #18
        Re: Dual screen calibration

        Oorspronkelijk geplaatst door El Marco
        Zelf gebruik ik volgend kaartje : XFX nVidia GeForce 6600 128Mb PCI-E Passive Cooling TV Out & DVI
        enig idee of het daar mogelijk mee is ?
        Ik heb nog even het één en ander opgezocht op het forum van Ultramon en het lijkt erop dat onder Windows XP alleen Matrox dit ondersteund. Met nVidia kaarten werkt het alleen met Windows 2000
        http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

        Comment


        • #19
          Re: Dual screen calibration

          Met dank voor het speurwerk ebi,
          jammer wel, blijkbaar de verkeerde videokaart gekocht dan

          Oorspronkelijk geplaatst door ebi
          Ik heb nog even het één en ander opgezocht op het forum van Ultramon en het lijkt erop dat onder Windows XP alleen Matrox dit ondersteund. Met nVidia kaarten werkt het alleen met Windows 2000
          D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

          Comment


          • #20
            Re: Dual screen calibration

            Met de Pantone Colorvision Pro 2 kan je twee beeldschermen apart profileren ongeacht welke beeldkaart je gebruikt!
            aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
            grtz
            marc-en-ciel

            Comment


            • #21
              Re: Dual screen calibration

              Oorspronkelijk geplaatst door marc-en-ciel
              Met de Pantone Colorvision Pro 2 kan je twee beeldschermen apart profileren ongeacht welke beeldkaart je gebruikt!
              Het profiel wordt toch bij het opstarten van Windows geladen Volgens mij kan er maar 1 profiel geladen worden door de driver.

              Apart calibreren kan wel, maar je kunt geen 2 profielen gelijktijdig laden voor zover mij bekend.
              Groeten,

              Albert Jan

              Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

              Comment


              • #22
                Re: Dual screen calibration

                Oorspronkelijk geplaatst door marc-en-ciel
                Met de Pantone Colorvision Pro 2 kan je twee beeldschermen apart profileren ongeacht welke beeldkaart je gebruikt!
                Voor ieder scherm een apart profiel maken is geen probleem maar je kan ze nergens laden. Zie ook dit artikel op de website van nVidia.
                http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

                Comment


                • #23
                  Re: Dual screen calibration

                  Idd, ik heb zo'n colorvision spyder2, kan 'm op m'n 2 schermen gebruiken om ze apart te calibreren, maar niet beide scherm-profielen gelijktijdig inladen
                  D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

                  Comment


                  • #24
                    Re: Dual screen calibration

                    Je hebt daarvoor de nieuwste software -Spider2Pro- en de ProfileChooser nodig.

                    Ik gebruik dit al meer dan een jaar, ik zal het dan toch wel weten zeker?

                    Uiteraard heb je wel een dual-head beeldkaart nodig (sorry, was vergeten dit te vermelden in de vorige post)
                    Last edited by marc-en-ciel; 1 oktober 2005, 09:57.
                    aan mijn kleurbeheer mag je twijfelen, maar mijn pizza's zijn niet te evenaren!
                    grtz
                    marc-en-ciel

                    Comment


                    • #25
                      Re: Dual screen calibration

                      idd zoals hier aangehaald...
                      Je kan maar voor één monitor een profiel laden op een VGA kaart.
                      Dus ofwel twee VGA kaarten steken ofwel een dual head VGA kaart... Dan kan je twee monitors met hun eigen profil laden.
                      Maar is dit nodig?
                      Ik bedoel dit: Je werkt toch altijd op één monitor om bv te photoshoppen en de andere monitor dient om de teksten, menu's, mail, Word, excel enz...
                      Wel dan laad je het profiel van de werkmonitor en de ander tekstmonitor stel je met de knopjes van de TFT zelf af... op 't gezamelijk profiel. Dit is dan niet erg omdat het toch niet de foto of werkmonitor is... Wat let 't als een tekst of mail niet de juiste RGB kleur heeft?
                      Alez, da's mijn gedacht he?
                      Ik heb ook geen twee VGA kaarten , maar wel twee TFT's.
                      En dat zou ik idd nooit meer kunnen missen.

                      Comment

                      Working...
                      X