Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avondles fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Avondles fotografie

    wa moet je dan volgen als je tegewoordig zelfstandig fotograaf wil worden?

    syntra wa met die analoge spullen gaan spelen en hopen da je slaagt?
    heb via syntra al opleiding(motoren) gevolgd en als je zo je opleiding moet halen kan je 't even goed zonder en zo een vestigings attest om zelfstandige te worden aanvragen.

    Comment


    • #17
      Re: Avondles fotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
      wa moet je dan volgen als je tegewoordig zelfstandig fotograaf wil worden?

      syntra wa met die analoge spullen gaan spelen en hopen da je slaagt?
      heb via syntra al opleiding(motoren) gevolgd en als je zo je opleiding moet halen kan je 't even goed zonder en zo een vestigings attest om zelfstandige te worden aanvragen.
      als je denkt door enkel wa met photoshop te spelen dat je zelfstandig fotograaf kan worden...forget it... je zal de analoge basis moeten volgen...
      wat zeker nie slecht is zoals Ronny al zei...
      het is een basis...en in elk vak is een basis onmisbaar! En don't think dat je met cursussen Photoshop leert fotograferen

      trust me...'t kost je tijd en moeite...maar je zal't je nie beklagen.... dan leer je ineens 't verschil tussen een echte zwart-wit print en datgene dat uit een printerke komt
      some toys 4 big boys
      http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

      Comment


      • #18
        Re: Avondles fotografie

        ik werk al langer dan vandaag me photoshop en illustator ( fotobewerking en flyerontwerp

        daar gaan'k gene cursus voor volgen ze,ook nie om te leren hoe analoog helemaal in elkaar zit(ikgebruik geen analoog en weet heus wel hoe alles werkt,zowal dig als ana)

        voor de klant is't resultaat da telt, nie uwe kennis en opleidingen volgens mij

        stel nu ge wilt u officieel als fotograaf vestigen(opdrachten doen,geen studio of zo) wa moette daar dan voor doen?

        algemene vraag eh

        Comment


        • #19
          Re: Avondles fotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
          ik werk al langer dan vandaag me photoshop en illustator ( fotobewerking en flyerontwerp

          daar gaan'k gene cursus voor volgen ze,ook nie om te leren hoe analoog helemaal in elkaar zit(ikgebruik geen analoog en weet heus wel hoe alles werkt,zowal dig als ana)

          voor de klant is't resultaat da telt, nie uwe kennis en opleidingen volgens mij

          stel nu ge wilt u officieel als fotograaf vestigen(opdrachten doen,geen studio of zo) wa moette daar dan voor doen?

          algemene vraag eh
          simpel:
          diploma fotografie halen (3 jaar of middenjury)
          vestigingsattest aanvragen
          some toys 4 big boys
          http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

          Comment


          • #20
            Re: Avondles fotografie

            Uw diploma halen en dat kan je door een opleiding tot fotograaf volgen gedurende 3 jaar. Daarbij nog een opleiding bedrijfsbeheer en je voldoet om je te vestigen als fotograaf.

            Simpel toch?

            Greetz, RonnyE

            Comment


            • #21
              Re: Avondles fotografie

              Huggy was me iets te snel

              Comment


              • #22
                Re: Avondles fotografie

                dacht ik al wel die opleiding

                bedrijfsbeheer heb ik van't school ma vraag mij af als je opdrachten voor mensen of zaken wil doen je dan echt wel een opleiding nodig hebt

                mja je moet een factuur kune uitschrijven eh.
                was der niet ergens zo'n wetsvoorstel om die vestigingszooi af te schaffen voor fotografen

                dj's hebbe ook een prestatie gelijkwaardig als fotografen ( als de klant het resultaat goed vind en de factuur krijgt is het voor de staat ook goed )

                die geven gewoon hun geleverde prestaties/facturen aan

                vind 't stom dat ik als ik nu eens begaafd genoeg was in mijn gefotografeer en freelance fotograaf wil worden om feestjes en zo te doen ik eerst 3 jaar moet wachten om zo'n ***cursus te volgen waar je toch bijna niks van opsteekt.

                Comment


                • #23
                  Re: Avondles fotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
                  simpel:
                  diploma fotografie halen (3 jaar of middenjury)
                  vestigingsattest aanvragen
                  Ik doe dit nu halverwege september in 1 jaar dagonderwijs via syntra,
                  die drie jaar is toch avondschool dat je bedoelt?
                  klik

                  Comment


                  • #24
                    Re: Avondles fotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door peterson
                    Ik doe dit nu halverwege september in 1 jaar dagonderwijs via syntra,
                    die drie jaar is toch avondschool dat je bedoelt?
                    idd, avondschool... Syntra heef dagcursussen, avond en zelfs zaterdag voormiddag cursussen.
                    Wie er meer over wil weten.
                    Je kan vrijblijvend eens gaan kijken bij Syntra Genk, Hasselt, Neerpelt en Tongeren voor Limburg. (Andere provincies ook natuurlijk)
                    Dit op Zaterdag3 sep. en maandag 5 sep. Da's volgende week.
                    Heb je zin om een cursus digitale fotografie of photoshop of wijnproeven te volgen... Syntra geeft niet enkel fotografiecursussen he? Je kan er alles en nog wat volgen.
                    Ben je nog niet met pensioen.. Kan je van je werkgever opleidingscheques krijgen. Dan is de helft van je cursus al betaald. En voor sommige cursussen krijg je kredieturen...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Avondles fotografie

                      @ mic

                      Wij verwelkomen u graag tijdens onze infodagen die doorgaan in alle vestigingen van Syntra West op

                      - zondag 28 augustus – doorlopend van 9h30 tot 17h30

                      - maandag 29 augustus – van 14h00 tot 20h00

                      dit had ik gisteren ontvangen.
                      klik

                      Comment


                      • #26
                        Re: Avondles fotografie

                        [quote van nieuwspagina op BD]

                        Attest van beroepskennis binnenkort afgeschaft
                        De federale regering, en meer bepaald de staatssecretaris wiens naam we hier beperken tot de letter Q, heeft beslist dat voor een achttal beroepen geen attest van ‘beroepskennis’ meer vereist is.

                        Dat dit niet langer nodig is voor een handelaar in stro of voor een molenaar, is voor ons allen hier allesbehalve interessant nieuws.

                        Wat sommigen misschien wel aan het denken zal zetten, is de wetenschap dat beroepskennis geen voorwaarde meer is om zich te vestigen als fotograaf.

                        Wellicht in september verschijnt een Koninklijk Besluit, dat dit zal regelen met ingang van 01.01.2006.

                        Vooraleer u uw gevel gaat beschilderen met een passend uithangbord, moet u wel nog nakijken of u wel beschikt over een ‘bewijs van bedrijfsbeheer’, want dit blijft nog steeds een vereiste.

                        Dit was het dus.
                        Ik vind diet voor iemand die wel jarenlang fotografeert en zelfstandig opdrachten wil doen geen slechte zaak, bedrijfsbeheer kan je altijd volgen gaan of al hebben.
                        Een opleiding is nie altijd nodig want hoeveel BD'ers zitten hier die hobby's omzette in supermooie foto's?
                        Als je klant tevreden is en je levert echt mooi werk af waarom dan nog een verplichte cursus volgen van 3j of zo...

                        Voor gestudeerde fotografen is dit natuurlijk niet goed want ' iedere piet met een camera kan nu fotograaf worden' en zo zulle er een hoop zijn.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Avondles fotografie

                          Voor gestudeerde fotografen is dit natuurlijk niet goed want ' iedere piet met een camera kan nu fotograaf worden' en zo zulle er een hoop zijn.
                          Uiteindelijk zal kwaliteit altijd komen bovendrijven. De fotografen die goede resultaten halen en hun klanten tevreden stellen zullen kunnen blijven voortbestaan, en succesvol worden, terwijl de klungelaars snel genoeg failliet zullen zijn. En dat is dan compleet onafhankelijk van een diploma fotografie.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Avondles fotografie

                            ja want denk dat er niet alleen goeie fotografen voortvloeien uit een avondcursus + bedrijfsbeheer eh

                            Comment


                            • #29
                              Re: Avondles fotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
                              dacht ik al wel die opleiding

                              bedrijfsbeheer heb ik van't school ma vraag mij af als je opdrachten voor mensen of zaken wil doen je dan echt wel een opleiding nodig hebt
                              Je moet wel even nagaan of dit nog geldig is!!! Wanneer heb je jouw diploma gehaald van bedrijfsbeheer?

                              En er is nog geen goedgekeurd wetsvoorstel dat zegt dat je geen diploma moet hebben.

                              Greetz, RonnyE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Avondles fotografie

                                da weet ik ook wel ronny

                                late we ooit hopen van wel eh

                                bdbh van't school is normaal geldig ( 2000-2001 of zo)

                                anders doen we gewoon de snel bdbh opnieuw eh.

                                Comment

                                Working...
                                X