Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 vraagskes over maken/publiceren website met Jalbum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 2 vraagskes over maken/publiceren website met Jalbum

Oorspronkelijk geplaatst door filipo
    Voor de properheid plaats je best in je links ofwel nog een "/" achter de namen van de albums of "/index.html"

En ik raad je aan om je e-mailadres zeker zo niet op internet te plaatsen, binnen de kortste keren zit je met massa's spammails

Email is al tijdje en online maar dat is een volledig nieuw adres en inderdaad reclame is al binnengekomen

Maar heb heel goed nieuws, het lag aan dat accent nu werkt het ook bij mij, ge moet het toch maar weten hé

Dus het lukt en nu ken ik het principe

Bedankt jullie allebei, ne kus van mij en een bank vooruit

Greetz, RonnyE

Comment

Ajuin, Filipo werkt het nu bij jullie allebei?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
        Ajuin, Filipo werkt het nu bij jullie allebei?

YES !!!

oef ... we zijn er geraakt.
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Bedankt Filipo, je bent een grote hulp voor mij, echt jong!
          Bedankt Ajuin, wij gaan mekaar zien op de SD? Zal tof worden

Greetz, RonnyE

Comment

He did it............

Jeetje, als de jouwe moet bevallen en dat gaat ook zo

Allez, op naar album nummer drie

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
              He did it............

Jeetje, als de jouwe moet bevallen en dat gaat ook zo

tja, euh, wat moet ik hier op zeggen ...

Allez, op naar album nummer drie

Deze worden allemaal aangepast nu Nu zou ik willen uitvissen hoe ik bijvoorbeeld dat album van Pieter en André kan beveiligen zodat alleen mensen die ik wil deze kunnen zien ...
              Hoe staat het trouwens met jouw website, ik mag ook meedoen aan je verhaaltje?

Greetz, RonnyE

Comment

+: tuurlijk mag je meedoen. het verhaaltje loopt al zeer lang (int begin prachtig, echt), maar dan kwam de sleet er wat in, en hadden we de eerste opgevers. echter ruZ en ik geven niet op.....vers bloed altijd welkom

-: nu de nadelen van jalbum.....is niet echt een pagina die je kan bewerken
                je zou kunnen proberen om de tips vanuit ander forum (zeer eenvoudig zo'n login te maken, check de links), en dat aan de site te verbinden (in frontpage gemakkelijk, moet je toch hebben hoor, is vrijwel standaard ...anders trial, of iets anders)
                dus de code lzetten in frontpage op je pagina, en opnieuw die pagina uploaden, dat wordt echt je enige kans...

of misschien dat je een link kan beveiligen, dus album1?
                dat weet ik niet...............filip?

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Hey Ajuin,

kon je niet slapen
                  als je toch eigenlijk nagaat wat je allemaal onder de knie moet hebben in dit digitale wereldje en ook aan materiaal ...

digitaal fototoestel, ow leuk, digitale foto's ik kan die direct zien op mijn schermpie van de camera, effe fotokes trekken, euh mijn lens werkt hier niet op, error 99, ah uw lens rechippen, of nieuw lenskes kopen, ow leuk ja doen we, ow da kan in RAW dan kan ik mijn blunders rechttrekken, ow **** kaartje vol, och zal maar gelijk effe een gigakaartje kopen, pfff zo een oniondrive is toch ook wel praktisch, owkee kopen die handel,

ah ja die moeten nog bewerkt worden op zoiets dat ze een peesee noemen, euh die kleuren op fotopapier zijn zo raar meneer de fotograaf, ah ge kunt een beter scherm kopen, owkee, **** is het al middernacht, amai ik steek daar veel tijd in, kan ik da niet automatiseren?, effe forum op, ah kijk hier bestaat zoiets als Belgium Digital, es effe meelezen, amai ook van die zotten hier zoals ik, ikke meedoen, ... amai die kent er wat van en er zijn er nog!

Actions, batch, USM, Blur, Bokeh (zonder sjoko), ... we zullen maar een cursus volgen denk ik nu ...

tja zo kan ik wel door blijven gaan, maar ik amuseer me hier te pletter met jullie echt

Greetz, RonnyE

Comment

Je wil meer en meer blijkbaar ...

Wat ook gebruikt wordt om websites te maken is 1stPage ( http://www.evrsoft.com/1stpage2.shtml ). Is freeware en vrij uitgebreid. Maar wat kennis van HTML is toch wel handig

Om je beveiliging te maken, kan je ook het volgende doen (ik ga proberen alles stap voor stap uit te leggen, hopelijk gebeurt de bevalling dan iets vlotter )
                    - Hernoem lokaal je map "albumPieterAndre" in bvb "qsdf784jk"
                    - open je index.html (met de links erin) met Notepad (niet met Word !!!)
                    - Kopieer de volgende code :
                    <SCRIPT language="JavaScript"><!--
                    function Toegang() {
                    var password = prompt("U heeft een paswoord nodig:", "");
                    if (password) { this.location.href = password + "/index.html"; }}
                    //--></SCRIPT>

en plaats die ergens tussen <HEAD> en </HEAD> in je index.html, bvb vlak voor </head>

- Vervang in de code
                    <a
                    href="http://home.scarlet.be/~re407542/albumPieterAndre">Album2</a>

door :
                    <A HREF="javascript:{;}" onClick="Toegang(); return false">Album 2 </A> (paswoord nodig !)
                    <NOSCRIPT><BR>Javascript is nodig om toegang te krijgen. Uw settings laten dit blijkbaar niet toe.</NOSCRIPT>

- bewaar nu index.html
                    - publiceer via FTP je nieuwe index.html in je pubwww
                    - hernoem via FTP de map "albumPieterAndre" in "qsdf784jk"
                    - en dan zou het ok moeten zijn. Iemand zal enkel toegang hebben tot het 2e album indien hij/zij het paswoord "qsdf784jk" kent ...

Let wel op als je in Word iets aan de lay-out zou aanpassen ... de javascript-code zal (heel waarschijnlijk) uit de code verdwijnen...

Succes ermee
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Working...
                    X