Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fake or not fake, that's the question

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Fake or not fake, that's the question

    Hoi,

    mij lijkt het vliegtuig op foto 3 te hoog te staan in vergelijking met bijv. de helikopter op de achtergrond. De grootte is denk ik ook niet in verhouding. De Skyhawk is een klein vliegtuig maar de helicopter is ook een klein ding maar lijkt op de foto groter.
    Ook de schaduw van de linker vleugel lijkt niet juist. Deze is recht afgesneden alsof daar de rand van de display loopt, terwijl de vleugel zelf afgerond is zoals zichtbaar onder de rechtervleugel.

    Btw. enkele maanden geleden op dpreview was er een gelijkaardige serie fotos van o.a. Phantom IIs die heel recent gemaakt waren. De foto's werden gemaakt door het model op een sokkel in het midden van een breed stuk tarmac te zetten en dan via diafragma trukjes en een goed gekozen achtergrond te suggereren dat het om echte vliegtuigen gaat.

    Mijn 0,02 cent.

    Steven
    EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
    EOS 10 Glas 28-105 70-210

    Comment


    • #17
      Re: Fake or not fake, that's the question

      Mijn gokje is dat het vliegtuig wel echt is. Het ziet er zo kunstmatig uit door een te veel aan bewerking (verkeerde verscherping) als je het mij vraagt.

      Indien het een model is dan neem ik mijn petje af voor de bouwer. Dan is het echt absolute topkwaliteit. Maar ik denk niet dat het een model is.
      Groeten,

      Albert Jan

      Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

      Comment


      • #18
        Re: Fake or not fake, that's the question

        Ik denk dat het echt is. De maker (bewerker) van de pics heeft (overdreven) bezig geweest de achtergrond te blurren om de plane er uit te laten komen, denk ik.

        Wat dat neuswiel betreft, op foto 3 zie je de sleepstang nog aan het voorwiel hangen, ik denk dat er geprobeerd is van op foto 1 die stang weg te werken.

        Als het een model moest blijken te zijn, chapeau voor die maker dan toch

        edit-- nog eens te goei gekeken, het is te gedetailleerd om een model te zijn

        Live Draw HK yang kami berikan merupakan pengeluaran hasil yang akurat, cepat dan resmi. Jadi keluaran yang kami berikan disini dapat dipercaya.


        (rechtstreeks linken is blijkbaar niet zo makkelijk op die site...
        Last edited by jupilleke; 16 augustus 2005, 11:07.
        Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

        Comment


        • #19
          Re: Fake or not fake, that's the question

          en die vergelijken we met:

          Live Draw HK yang kami berikan merupakan pengeluaran hasil yang akurat, cepat dan resmi. Jadi keluaran yang kami berikan disini dapat dipercaya.


          de reden voor het "slechte neuswiel": de sleepstang is weggecloond

          op http://myaviation.net/search/search....=&regnr=158182 kan de hele serie van dit toestel bekeken worden, denk dat het echt is, maar zwaar oversoept
          Last edited by jupilleke; 16 augustus 2005, 11:11.
          Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

          Comment


          • #20
            Re: Fake or not fake, that's the question

            op foto 3 hangt er ook zo'n rekker aan de haak achteraan die op foto 2 weg is. en op foto 3 is er ook een zwarte waas net boven de staart. verder geeft de achtergrond soms de indruk totaal fake te zijn :s. nu lijkt het gephotoshopped, of 't een model is kan je alleen maar uitmaken in hoge resolutie vrees ik. het ziet er alleszins allemaal érg gelikt uit

            Comment


            • #21
              Re: Fake or not fake, that's the question

              Het gaat hier duidelijk om een toestel dat niet meer in actieve dienst is, en enkel als "blikvanger" dient op shows. In deze context is het dan niet vreemd dat het toestel weinig gebruiks-sporen bevat en zich in nette gerestaureerde staat bevind.

              Verder lijkt het mij ook daadwerkelijk om een echt vliegtuig te gaan, als dit een schaalmodel is, dat moet het al een redelijke schaal zijn (minstens 1:32) want er zitten details in die op een model 1:48 of 1:72 (of nog kleiner) absoluut niet haalbaar zouden zijn.

              My guess: Toestel is echt, foto is (over)bewerkt!

              Trouwens, kijk hier ook eens: http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=10272
              enkele 100-en foto's getrokken door deze persoon. Dit is echt een liefhebber van vliegtuigen en shows lijkt me, die gaat zich niet bezig houden met trucage met modelbouw vliegertjes. Hij zal wel proberen het "beste" in z'n foto's naar boven te brengen!
              Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

              Comment


              • #22
                Re: Fake or not fake, that's the question

                Oorspronkelijk geplaatst door Aragorn
                Verder lijkt het mij ook daadwerkelijk om een echt vliegtuig te gaan, als dit een schaalmodel is, dat moet het al een redelijke schaal zijn (minstens 1:32) want er zitten details in die op een model 1:48 of 1:72 (of nog kleiner) absoluut niet haalbaar zouden zijn.

                My guess: Toestel is echt, foto is (over)bewerkt!
                De radiobestuurde modelvliegtuigen gaan regelmatig tot schaal 1/4. Daar kan wel wat detail in zitten.

                Mijn idee heb ik hoger al gegeven, nen echte dus met een overdosis USM of een "polish"-USM toegepast.
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #23
                  Re: Fake or not fake, that's the question

                  Mijn reactie: twijfelgevallen.

                  1 neuswiel is nogal raar, waarom zou dat zo onscherp zijn?
                  2 moeilijk te zeggen...
                  3 waarom hangt de landingshaak vast met een elastiekje? Als die gerestaureerd ("echt") is, dan hadden ze die even goed vast kunnen lassen...
                  "A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others." (Ayn Rand)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Fake or not fake, that's the question

                    Wat mij betreft is dit een echt toestel. Maar zwaar "oversoept" om schoonheidsredenen. Trouwens ik ben ook bezig met een website over vliegtuigen; gewoon om eens een prive index te hebben van al mijn filmpkens. Als je interresse hebt... just PM me

                    Groetjes Bert
                    Nikon Coolpix 5900;
                    Droomt over papa's D 70.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Fake or not fake, that's the question

                      Hey mensen,

                      Dit is wel degelijk een echt toestel. Het is de Douglas A4 Skyhawk. Er zijn verschillende versies van (A4B, A4D..). Ik heb ooit een aantal van deze toestellen gezien in Tucson Arizona... je weet wel.. dat befaamde vliegtuigkerkhof met een 6000-tal vliegertjes en stukjes. Daar is ook een museum met heel wat modellen. Zowel types die ons bekend zijn alsook een aantal prototypes die amper gevlogen hebben en zeker niet in productie zijn gegaan. Er zaten er tussen die bijna fietsbandjes hadden.. zou daar helemaal geen testpiloot van willen zijn. Maar dit toestel is wel degelijk een serie-type Douglas A4 Skyhawk (volgens mij de A4M.. dat is toch te lezen net onder de staart). Het verschrikkelijk rare landingsgestel is speciaal gemaakt om beter te kunnen opereren vanop vliegdekschepen. 't is geen zicht maar 't bleek wel functioneel
                      Het toestel is niet meer in actieve dienst. Volgens mij is er helemaal niks aan die foto's aangepast.. 't is gewoon zo'n raar bakbeest zoals ik er daar meer heb gezien. In een van mijn boeken heb ik een foto teruggevonden van dit type waar het landingsgestel zo hoog staat dat je er zonder problemen gewoon onderdoor zou kunnen wandelen.

                      enkele vbn:




                      hier zie je trouwens een A4-type staan tussen andere toestellen op het terrein van het Pima airmuseum



                      Greetz
                      Last edited by Ducker; 28 augustus 2005, 20:10.
                      Canon 10D, 24-70/2,8 L Usm, 70-200/2,8L Usm, extender 2x, speedlite 550ex

                      Comment


                      • #26
                        Re: Fake or not fake, that's the question

                        Hoi allemaal,

                        Zal dan maar de knoop doorhakken zeker.

                        Hier is het letterlijke antwoord van de persoon in kwerstie :

                        A/C IS NOT A MODEL!!, I DO NOT PHOTOGRAPH MODEL AIRCRAFT, BE
                        ASSURED ANY AIRCRAFT I SUBMIT IS IN FACT CURRENTLY OR IN THE PAST HAS
                        BEEN AN ACTUAL OPERATIONAL AIRCRAFT.......!!! it is an actual
                        McDonnell Douglas A4M, Bureau 158182, it was restored by the
                        volunteers of the Delaware Valley Historical Aircraft Assn, and as we
                        speak is currently being exhibited at the Naval Air Station, Willow
                        Grove, Pennsylvania. (For the doubters of this A./C, I have other
                        angles of it, and am willing to submit same to disprove their theory,
                        if you desire to view them, just ask...........
                        Alvast bedankt voor de vele reacties
                        Groeten
                        Spottertrips.eu
                        Since2004 the easiest way to aviation!!!

                        Comment

                        Working...
                        X