Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan de anciens....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aan de anciens....

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
    @ Padre:
    Ik vraag me toch eerlijk af wat de bedoeling is van uw drie eerste en enige reply's op BD.......raar niet.
    Yep, Padre: Ik ken persoonlijk een aantal mensen van X-posed en ik weet zeer goed dat ze niet over BD willen "roddelen"; daarom dat ze er in eerste instantie geen ruchtbaarheid aan hebben gegeven.

Ik vind het dan ook alles behalve fair van je om de link van hun site zo maar op BD te plaatsen.

Zij doen hun ding en dat is hun goed recht.

BD en X-posed kunnen gerust vreedzaam naast mekaar bestaan.

Mijn eerste gedacht toen ik je post met de link las was dan ook: " Ai; da's weer ene die olie op het vuur gooit... "

Tweede gedacht: " Zet uw kap eens af, "Padre" "
    ( And show your face )
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
      Nogal goed dat ik zelf geen acien ben of ik nam het nog persoonlijk op.
      Dat iemand het afbolt, daar kan ik inkomen.
      Dat iemand liever op geen enkele manier geassocieerd wil zien met BD, ook akkoord.
      Dat ge u op een andere manier wilt associëren (club of collectief), nog beter.

MAAR: het soort dwaze natrapperij waarvan sprake is "triest" (en ik wik dat woord heel zorgvuldig). En als ge u achter een website schaart, betekent dit dat ge ook akkoord zijt met wat erop gepubliceerd wordt. Al helemaal wanneer het een relatief klein clubje betreft. Vandaar dus die "triestige bende" waar ik het over had. En daar neem ik tot nader order geen letter van terug. Kinderachtig is het.

Ik vind de XPosed website trouwens knap van opzet, maar inderdaad die éne vermelding geeft er een nogal zure afdronk aan. Vandaar dat ik dus ook schreef: "ik wou oprecht dat ik dàt niet gelezen had". Ze willen met rust gelaten worden, wel... dat werkt in beide richtingen. En wat nog mooier zou zijn: laat dat paranoïde geleuter achterwege, berg die persoonlijke vetes op en plaats je daar nou toch eens boven. Dat is nog het zieligste van het verhaal.

... en als er dan écht dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, dan zijn er andere -véél effectiever en snijdender- manieren om daar iets aan te doen. Neem het van deze jurist gerust aan...
      Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Padre
        Toch nog één opmerking; lijkt het je ook niet raar dat iemand op ocharme 50 minuten tijd net die éne negatieve opmerking vindt op gans onze site? Inderdaad: niets is wat het lijkt.
        WTF? Ik ben nog nooit op jullie website geweest en ik ben het die dit gevonden heeft! Of zit ik mee achter 'het complot' LOL. Wat een onzin, ik heb op zo'n 10 minuten alle tekst gelezen die er op jullie website staat, wie de fotografen zijn, how we can help en de links. Heb me altijd afzijdig proberen te houden in threads waar het over ruzie en vertrekken enz ging dus weet echt niet waar je dit haalt.

In ieder geval, veel succes met jullie site, ziet er goed gemaakt uit. Enkel jammer dat er bij jullie toch wel uitgebreide linkspagina geen link naar BD staat en dan die ene zin Als ik zie wie er allemaal daar zit herinner ik me er toch nog een pak van op BD, jullie hebben hier allemaal vanalles geleerd en ongetwijfeld ook veel aan anderen geleerd dus snap niet waarom dit nodig is. Maarja misschien zijn er veel zaken die ik niet weet (en die me ook niet interesseren eerlijk gezegd
        Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Eerst en vooral vind ik ancien een lelijk woord!
          Die sticker plakt men blijkbaar ook op mij en ik haat het.......

Ik moei me gewoonlijk niet, enkel als ik me persoonlijk aangevallen voel.......

Ik ben bij bd sinds 2 februari 2002
          De reden dat je mij hier nog weinig ziet of hoort is omdat ik het hier gewoonweg te druk vind.
          Maar weg blijven hier ? Ik zou niet weten waarom!
          Ik heb hier een massa leuke mensen ontmoet en ja ook vijanden.......
          De mensen die hier al langer zijn weten waarover ik spreek en tot op de dag van vandaag valt er daar nog eentje mij lastig van.
          Ik heb hier toen veel steun gekregen en ook van de crew, waarvoor ik iedereen dankbaar ben.

Ja, ik ben lid van xposed, eigenlijk was ik daar als eerste lid *lol*, het was of beter het is daar goed en ik ben blij dat ik daar lid ben.
          De groep is niet zo groot en ik voel me daar thuis.
          Ben zo iemand die zichzelf niet zo geweldig vind, heb de stap gezet om die mensen te ontmoeten en nu gaan we regelmatig op stap.
          Stuk voor stuk geweldige mensen! Ook is het heel leuk dat je daar eigenlijk iedereen persoonlijk kent.....
          Wat ik spijtig vind is dat sommige mensen hier me plots niet meer zien staan gewoon omdat ik daar lid ben.
          Mensen waar ik het vroeger goed kon mee vinden....

Iemand of iets afbreken is makkelijk........
          "Alive and Kicking"

http://www.pbase.com/tinnew

Comment

Eerst en vooral :
            Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
            Goh, dit kan hier weer gevaarlijk gaan worden, dus als iedereen oppast met hoe ie het schrijft en wat ie schrijft, kan dit een leerrijk topic voor anderen worden, wat ook de bedoeling is
            Leerrijk is het in ieder geval al geweest en het voornaamste wat ik uit deze topic al geleerd heb is dat deze "anciens" BD verlaten hebben om persoonlijke vetes en niet omdat BD naar "een bedenkelijk niveau" gezakt was..

Het is zoals Mic al zei :
            Er zijn vroeger wel eens mensen geweest die hier enkel kwamen om te stoken, ruzie te maken en tweedracht te zaaien... en zo gebeurde het soms dat er lichtgevoelige BDers op de tenen getrapt werden en wegbleven
            Blijkbaar is dat nu nog het geval...

Wie deze mensen zijn & wie er "begonnen" is weet ik niet en interesseert mij eerlijk gezegd ook niet.
            Waar we hier wel zeker van zijn is dat deze mensen in hun opzet geslaagd zijn
            en beide groepen (BD + Xposed) zijn hier het slachtoffer van.

En dat is nmlk héél spijtig dat we dankzij enkele ruziestokers een groep ervaren fotografen moeten missen op BD.

Comment

Als we nu gewoon deze thread verwijderen en weer bezig gaan met onze hobby???
              Kijk ook eens op mijn Fotoalbum : http://jacg.org

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacg
                Goed idee, ik ben voor.

Comment

Hoe meer ik erover nadenk, hoe onbegrijpelijker ik het allemaal wel vind.
                  Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat er op een forum als dit heuse vijandschappen ontstaan? Compleet met stalking, spammen, ... alles erop en eraan??? Ik kan me wel voorstellen dat de emoties kunnen oplopen wanneer je het beste van je kunnen openstelt voor kritiek, dat je behoorlijk geïrriteerd kan zijn door een snedige one-liner, maar om daarvoor nou haatcampagnes te gaan opzetten? Ik begrijp er dus geen ene moer van!

Als Tinne zegt hier weg te blijven omdat het "te druk" is geworden, wat bedoelt ze daar dan precies mee? Heel concreet? Want van dat "afbreken" heb ik zelf nog niks gemerkt. Op sommige andere fora die ik frequenteer hou je gegarandeerd je hart vast nadat je op de "submit"-knop hebt geklikt. Hier is alles soms iets té vriendelijk naar mijn goesting. Maar dat is een gegeven waarmee ik gerust kan leven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterke
                    Als Tinne zegt hier weg te blijven omdat het "te druk" is geworden, wat bedoelt ze daar dan precies mee? Heel concreet?
                    Waarschijnlijk dat er veeeel meer posts per dag zijn in vergelijking met de begindagen. En ook veel meer volk natuurlijk.
                    Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Dat vind het beste voorstel van deze thread die als je tussen de regels leest en weet wat er allemaal achter de schermen is gebeurd perfect weergeeft waar het (voor een groot deel toch) om draait.

Leave it be en doe verder met datgene waar BD ooit voor opgericht is: fotografie. Steek uw tijd niet in het aanvallen van bepaalde mensen omdat ze indertijd voor tal van redenen hebben besloten om naast BD een eigen community op te starten. Zeker niet als je niet kan spreken met kennis van zaken. Ik vind het zeer grappig en perfect typerend dat hier een aantal "newbies" (what's in a word) deze "anciens" (waar ik trouwens dan ook bij hoor) zielig vinden en bekrompen van geest. Als je een oordeel velt over iemand zonder alle feiten te kennen wel, dat noem ik pas bekrompen!!

Voor de rest ga ik er geen woorden aan vuil maken behalve hetgeen ik al gezegd heb: leave it be. Ieder gaat zijn weegs en als ze elkaar tegenkomen tikken ze als wijze van groet met de hand tegen de pet. Voor de rest blijft de wereld (voorlopig toch) gewoon verder draaien. Steek je energie in nuttige en positieve zaken ... je zal zien dat het rendement véél hoger ligt!

mvg,
                      Giant Pat
                      Do or Do Not - There is no try ...
                      www.giantpat.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door giantpat
                        ...

Zeker niet als je niet kan spreken met kennis van zaken. Ik vind het zeer grappig en perfect typerend dat hier een aantal "newbies" (what's in a word) deze "anciens" (waar ik trouwens dan ook bij hoor) zielig vinden en bekrompen van geest. Als je een oordeel velt over iemand zonder alle feiten te kennen wel, dat noem ik pas bekrompen!!

...
                        Wel, ik zit hier al van voor de grote "strubbelingen", ben dan een behoorlijk tijdje weggebleven en pas teruggekomen toen een aantal vertrouwde namen (die ik ook bijzonder waardeerde en respecteerde) de plaat hadden gepoetst. En inderdaad, wat er zich precies in die maanden heeft afgespeeld, daar weet ik het fijne niet van. Meer nog: daar begrijp ik vanuit menselijk oogpunt het fijne niet van ervan uitgaande dat we hier met volwassen mensen te maken hebben en met een forum waar we in de eerste plaats over onze hobby/passie wat info willen uitwisselen en/of contacten willen leggen.

Wat ik precies "zielig" vind, heb ik eerder al aangegeven. Dat is het natrappen, het niet kunnen loslaten, de rancune... that's all.

En voor de rest mag dit topic voor mijn part compleet gewist worden. Het staat -tussen de regels door- stijf van de "kleinmenselijkheid". (zonder met de beschuldigende vinger in de één of andere richting te kunnen / willen wijzen)

Comment

Wissen hoeft niet, maar ik hoop dat er een mod zo wijs zal zijn om zijn zakje met yale-sloten boven te halen. Hier is het passend en ik denk dat er niemand zal om malen.
                          Het gaat nu goed op BD, laten we het zo houden.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

Comment

Aan allen present en absent, oud en nieuw wens ik veel voldoening en pret met de Hobby.
                            Dag en nachtploeg c.u.
                            Henri
                            lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tinne
                              Eerst en vooral vind ik ancien een lelijk woord!
                              Die sticker plakt men blijkbaar ook op mij en ik haat het.......
                              Awel Tine, ik ben ook een "ancien" en gij zijt nen ancien en ik vind da wij da nog nie zo slecht doen...

Oorspronkelijk geplaatst door eMJeke
                              BTW mensen, lid zijn van BD betekent toch niet dat men een exclusiviteitcontract tekent, ik ga ook regelmatig een kijkje nemen op verscheidene andere fora en blogs en voel me overal welkom, ook hier wordt trouwens vaak verwezen naar bv. dpreview edm… .
                              Laat iedereen toch doen wat ze graag doen, actief posten of gewoon mee kijken, komen en gaan, wat maakt het uit, zijn we hier dan niet allemaal volwassen mensen met dezelfde passie…
                              Voilà sè, hoort het ook nog eens van een ander. MJ trekt nie alleen schoon foto's, ze kan het ook nog goe zeggen ook...

Komaan gasten, zoude nu nie dood vallen
                              't Is toch vreemd ! Steek van 20 "brave" mensen er 10 in vakje A, stop de andere in vakje B en laat ze een tijdje doen... Gegarandeerd spel op de wagen... of voor wie dat niet begrijpt : ruzie in het hoenderhok van zodra men zogezegd gekozen heeft voor een ploeg of een "gang" !!!
                              Waarom, ik vraag het mij in godsnaam af, kan men niet een eindweeg "samen" gaan, ondanks een andere mening, ondanks een ander standpunt.
                              Ik was indertijd met sommigen van de zogenaamde verderfelijke "X-Posed-bende" helemaal niet akkoord, wat niet betekent dat ik met hen een hartig en prettig mondje kan praten over 'fotografie' en 'de dingen des levens'...

Jan-verdemme, met een grote mond staan praten over "vrede" en "ik-ben-niet-zo'n-havik!" en toch niet in staat zijn om naast anderen te lopen die slechts enkele mm's schuiner lopen dan jezelf ?
                              Jeetje, ik ben een overtuigd BD'er - al jaren én nog voor jaren - ik loop zelfs met zo'n onnozel logo op m'n klakske - maar om daarvoor niet-BD'ers maar even grote fotoliefhebbers te kruisigen..."Jamais de ma vie !!!" - of voor wie geen frans wil verstaan : over mijn dood lijk !!!

Enfin, dit zal me weer niet in dank worden afgenomen...
                              En toch, tot spijt van wie 't benijdt... met wie enigszins menselijk reageert - daar wil ik van leren...

Even goede vrienden !!!
                              Greetz, oude Kariboe
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

edit:
                                Last edited by Cois; 9 augustus 2005, 12:21.
                                mvg FrançoisVM
                                Canon 7D

Comment

Working...
                                X