Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan de anciens....

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aan de anciens....

Ik ben geen lid ginder. Ken gewoon iemand van hen die hier ook zit.

Maar ik betwijfel of er nog veel komen lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Padre
      De anciens zitten hier:

www.xposed.be
      Neen enkele anciens zitten daar

Zielig hoor: "Dutch Photo Zone is the biggest forum for the digital photographer in Holland. Unlike BelgiumDigital, it is a good place to start looking for answers ...or to show off your results."

Maarja dat wisten we al langer
      Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cookie
        Daar zit het hem nu net volgens mij.
        Een nieuweling(e) in de fotografie gaat een foto niet op dezelfde manier bekijken als een doorwinterde fotograaf.
        Een nieuwke ziet bv een bloem, wil die op foto vastleggen en als het resultaat is dat die bloem ook op foto staat dan is hij/zij fier dat het gelukt is.
        Het is pas door het posten van die foto dat zaken naar boven kunnen komen als scherpte, rekening houden met achtergrond, crop van overbodige onderdelen enz... Op die kritische punten wordt hij/zij gewezen door de ouwe rotten in het vak waardoor hij/zij er vervolgens rekening gaat/kan mee houden en de volgende keer reeds een betere foto plaatst.
        Dit leerproces gaat steeds weer opnieuw van gang tot dat nieuwe geen nieuwke meer is... dankzij die ouwe rotten, jullie dus.
        In tegenstelling tot T-B ben ik het hiermee volledig eens
        Je leert vooral van je fouten

@T-B
        Hoe dikwijls zien we hier(zeg maar dagelijk) van mensen die nog quasie nooit een foto getrokken hebben, nu een digitaaltje gekregen/gekocht hebben (=prima!) de handleiding nog niet gelezen hebben en de eerste foto waar 'iets vaag' opstaat hier posten.
        Met dit ben ik natuurlijk wel akkoord
        Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rept

Zielig hoor: "Dutch Photo Zone is the biggest forum for the digital photographer in Holland. Unlike BelgiumDigital, it is a good place to start looking for answers ...or to show off your results."
          Ben ook nog efkens gaan kijken (in de "Links"-sectie) en idd het staat er écht...
          Ik kan begrijpen dat men om sommige redenen rancuneus is, maar zoiets plaatsen op je website is idd heel zielig, kinderachtig zelfs...

Comment

Maarja dat wisten we al langer
            Ach...

Wat een trieste bende; ik wou oprecht dat ik dàt niet gelezen had.
            Dat plaatst e.e.a. alweer in perspectief.

NeXt !
            Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

@ Mexicano & Cookie
              Ik had me verkeerd uitgedrukt hoor, ik ga natuurlijk akkoord met wat Cookie schreef.

--Maar de 'anciens' verwachten van een new-bee, iet of wat basiskennis + eigen inzet/studie over fotografie-algemeen(wat men trouwens zowat overal kan leren) + het grondig kennen van zijn toestel en acc.

>Iedere ancien wil hier zijn ervaring en kennis delen met anderen, zo is dat altijd op BD geweest en zal het ook altijd blijven.
              Daarom zijn er o.a. in het verleden al die SD's geweest.

Sommige anciens(vroeger) zagen dat uitwisselen niet zo zitten en hadden daar geen boodschap aan of hadden andere roepingen/doelen of hadden persoonlijke vete's, ja zelfs jaloerzie enfin, ieder forum op het net zit met hetzelfde..
              Een paar maar zijn met slaande deuren en véél lawaai weggegaan, moet kunnen(niet dat roepen & deuren + beledigingen), men is een vrij mens hier en je mag ook uw gedacht en mening zeggen.

Ach in ieder huisgezin zijn er al eens spanningen, niks aan de hand...

Maar laat ons, ons bezig houden met fotografie, zowel voor beginnelingen als voor gevorderden!

Update;
              Ach, deze uitspraak spreekt boekdelen, voornamelijk over zich zelf...
              Last edited by teddy-bear; 8 augustus 2005, 14:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                Ben ook nog efkens gaan kijken (in de "Links"-sectie) en idd het staat er écht...
                Ik kan begrijpen dat men om sommige redenen rancuneus is, maar zoiets plaatsen op je website is idd heel zielig, kinderachtig zelfs...
                Tsja, hiermee is wellicht ook voor een stuk je 4e vraag uit je beginpost beantwoord ...
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door filipo
                  Tsja, hiermee is wellicht ook voor een stuk je 4e vraag uit je beginpost beantwoord ...
                  Tja, jij bedoelt waarschijnlijk "laat ze maar ginder"

Maar we moeten nu al die mensen daar niet over dezelfde kam scheren.
                  Er zijn blijkbaar veel mensen die daar slechts hun foto's posten en hebben mss niets te maken met de opbouw van de website zelf...

Comment

Natuurlijk niet, immers hier op BD zit ook een allegaartje van ... euh, vanalles bijeen en die hebben ook niet over alles dezelfde mening...

En ik bedoelde dat sommigen, die hier niet meer vertoeven, daar niet staan te springen om hier terug te komen, maar dat was wel duidelijk veronderstel ik.
                    Last edited by filipo; 9 augustus 2005, 20:09.
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Hoe dikwijls zien we hier(zeg maar dagelijk) van mensen die nog quasie nooit een foto getrokken hebben, nu een digitaaltje gekregen/gekocht hebben (=prima!) de handleiding nog niet gelezen hebben en de eerste foto waar 'iets vaag' opstaat hier posten.
                      Naar aanleiding van deze woorden, zomaar wat postings van vandaag bekeken en ja hoor ik moet je hierin bijtreden LOL
                      Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Padre
                        De anciens zitten hier:
                        www.xposed.be
                        Omwille van zo'n hilarische reacties kom ik zo graag op BD, Padre je moet helderziend zijn, want na 2 maand op BD (en slechts enkele postings, wat op zich natuurlijk geen probleem is) weet jij al waar de anciens zitten, chapeau! Ik ben al een tijdje op zoek naar een ancien... misschien kan jij me wel helpen

BTW mensen, lid zijn van BD betekent toch niet dat men een exclusiviteitcontract tekent, ik ga ook regelmatig een kijkje nemen op verscheidene andere fora en blogs en voel me overal welkom, ook hier wordt trouwens vaak verwezen naar bv. dpreview edm… .
                        Laat iedereen toch doen wat ze graag doen, actief posten of gewoon mee kijken, komen en gaan, wat maakt het uit, zijn we hier dan niet allemaal volwassen mensen met dezelfde passie…
                        eMJeke
                        website

Comment

--------------
                          Last edited by hvr_oosterzele; 8 augustus 2005, 22:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterke
                            Ach...

Wat een trieste bende; ik wou oprecht dat ik dàt niet gelezen had.
                            Dat plaatst e.e.a. alweer in perspectief.

NeXt !
                            Nogal goed dat ik zelf geen acien ben of ik nam het nog persoonlijk op.

Er zijn blijkbaar veel mensen die daar slechts hun foto's posten en hebben mss niets te maken met de opbouw van de website zelf...
                            Mijn gedacht.
                            Last edited by Cois; 8 augustus 2005, 18:32.
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

Comment

Ik heb een mailtje gekregen:

Heb gezien dat er een thread is over ons op BD. Je had ons adres beter niet gegeven. Zucht.

Even uitleggen WAAROM we zogezegd "rancuneus" zijn (allee, in dat ene minieme tekstje dan toch): je zou voor minder als je fotoclub wordt belaagd door...
                              - mensen die hun paswoord doorgeven aan BD crew leden (die daarna dapper meelazen)
                              - mensen die zich aansluiten om te spioneren en die bovendien achter de schermen vuil gingen spuiten (en die nota bene nu in die thread op BD doen alsof ze niks van XPosed weten)
                              - mensen die hun macht op BD misbruiken om conflicten uit te lokken, zodat ze XPosed leden kunnen bannen op BD
                              - en mensen die nog veel straffere zaken op hun geweten hebben (maar waarover ik - gezien het delicate karakter van de zaak - niet kan uitwijden)
                              enzovoort.

Niets is zoals het lijkt met en op BD. Ze gunnen ons het licht in de ogen niet, zoveel is ons duidelijk geworden dit eerste jaar.

Nu goed, wij kunnen deze aandacht missen als de pest, dus ook die "rancuneuze" opmerking zal worden verwijderd van onze website. Voor alle duidelijkheid; wij willen gewoon met rust gelaten worden, en we willen dat onze leden met rust gelaten worden.

Toch nog één opmerking; lijkt het je ook niet raar dat iemand op ocharme 50 minuten tijd net die éne negatieve opmerking vindt op gans onze site? Inderdaad: niets is wat het lijkt.

We hadden liever gehad dat men de positieve zaken aanhaalde; we halen regelmatig de pers, we zijn bijna wekelijks samen op stap, we organiseren workshops en leren van elkaar, enz.

Het is natuurlijk gemakkelijk om vanuit de geborgenheid van een anonieme forum-login kritiek te uitten. Het is dan ook één van de voornaamste redenen waarom veel van onze leden op BD zijn vertrokken.

Tja, anonieme fora. Nog een chance dat we menen te weten wie jij bent! By the way; Content met je FZ20? ;-)

Als je wil quoten uit deze mail; doe maar! Maar aub niks uit zijn context lichten. Wij zijn liever met fotografie bezig dan met dit soort gezwets.

Comment

@ Padre:
                                Ik vraag me toch eerlijk af wat de bedoeling is van uw drie eerste en enige reply's op BD.......raar niet.
                                mvg FrançoisVM
                                Canon 7D

Comment

Working...
                                X