Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is atomium onder copyright ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Is atomium onder copyright ?

    Zoals ik al zei... voortaan -al was het puur uit solidariteit- publishen we alles onder een bestandsnaam waar het woord "atomium" in voorkomt...

    @Yves

    "jurisprudentie..." ? "groot aantal" ? Pure bluf! Maar inderdaad, heb je zin om daarvoor naar de rechtbank te trekken? Er is altijd een risico aan verbonden en je moet al een advocaat hebben die er een princiepskwestie van maakt (m.a.w. niet al te veel ereloon vraagt en toch bereid is om tot de finish te gaan).

    Jammergenoeg kan ik je vandaag (nog) niet helpen... Want ik had het héél erg graag gedaan hoor.
    Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

    Comment


    • #32
      Re: Is atomium onder copyright ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Yves_VDM
      Op dns.be kan men vinden de registratie gegevens van alle .be domeinen. Voor de andere de commando whois in Linux geeft een volledig antwoord.
      En voor foto sharing sites zoals Pbase?

      Comment


      • #33
        Re: Is atomium onder copyright ?

        Oorspronkelijk geplaatst door peterke
        Zoals ik al zei... voortaan -al was het puur uit solidariteit- publishen we alles onder een bestandsnaam waar het woord "atomium" in voorkomt...

        @Yves

        "jurisprudentie..." ? "groot aantal" ? Pure bluf! Maar inderdaad, heb je zin om daarvoor naar de rechtbank te trekken? Er is altijd een risico aan verbonden en je moet al een advocaat hebben die er een princiepskwestie van maakt (m.a.w. niet al te veel ereloon vraagt en toch bereid is om tot de finish te gaan).

        Jammergenoeg kan ik je vandaag (nog) niet helpen... Want ik had het héél erg graag gedaan hoor.
        Misschien een stomme opmerking, maar rechtsbijstand via de verzekering ? Normaal kan je via hun pocederen hoor dacht ik.

        Comment


        • #34
          Re: Is atomium onder copyright ?

          Het kan soms zeer interessant en leerrijk zijn om over dit onderwerp van mening te wisselen, maar de wet is nu eenmaal de wet. Hij kan in je voordeel of in je nadeel spelen, hangt ervan af aan welke kant je staat...

          Ik ben al 15 jaar bezig met auteursrechten in de ruimste zin en heb al verschillende keren met op deze wet moeten beroepen (wil ik gerust een heel interessant voorbeeld van geven om verder te laten bediscussiëren, zeg het maar...)

          Dat de auteurswet, en dat geld voor alle wetten, niet altijd in een verstaanbare taal wordt geschreven kan ik alleen maar bijtreden, maar er bestaan op het internet voldoende interpretaties op die auteurswet die in een verstaanbare taal worden weergegeven.

          Op deze website o.a.



          Wil je aan deze wet iets veranderd zien, wil je je mening hierover kwijt wat je "belachelijk" vind of verouderd, kan je hierover altijd in een forum terecht, maar het lijkt mij beter en zinniger om je grieven kenbaar te maken aan de "verkozenen des volks" die zich hiermee bezighouden. In iedere politieke partij tref je zo één of meerdere personen aan.

          Dus, pijnig je toetsenbord en laat het weten aan deze heren en dames, "misschien" draag je op deze manier bij om van deze wet een logischere wet(geving) te maken ?

          Als afsluiterke, nog een bedenkerke...:



          Groeten,


          Lambert Jan
          "Smaken verschillen en over smaak kun je wel degelijk twisten, zolang het met respect voor de visie van de fotograaf blijft"
          Alles is al gefotografeerd... Maar nog niet door mij !

          Comment

          Working...
          X