Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aaankoop TOPFOTO Duren van KM 7D en Canon IXUS 700: handleidingperikelen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aaankoop TOPFOTO Duren van KM 7D en Canon IXUS 700: handleidingperikelen

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
    De nederlandse handleidingen kung u gewoon bij Konica-Minolta bestellen.

Kost wel wat extra geld.
    38,17euro met verzending
    gr, eb

Comment

zucht, dat hele gedoe ivm handleidingen is overroepen.

sure er staan copyrights op die boekskes maar vraag dan of je van iemand een exemplaar mag lenen..
      gaan we daar nu ookal moeilijk over doen?

kopieren is natuurlijk een andere zaak!
      foto als spiegel of als venster?

Comment

Het hele probleem zit bij de importeurs. Er zit wel degelijk copyright op die handleidingen, maar als je zo'n toestel koopt, dan heb je toch recht op een handleiding in de juiste taal. Als je dan ergens een handleiding kan vinden in de taal die je wenst, en je gebruikt die (of een kopie) voor het toestel dat je toch van dezelfde fabrikant gekocht hebt, dan zou er volgens mij toch geen probleem mogen zijn met de copyrights, want die heb je al betaald bij de aankoop van het fototoestel. Die is dan wel in een andere taal, maar er staat dezelfde uitleg in .

Maar omdat ze niets verdiend hebben aan jouw toestel, vragen ze gewoon véél te veel voor dat boekje, en dan kan hun kassa ook weer rinkelen. Klantvriendelijk is dat niet, maar ze verdienen er wel veel geld mee .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
          Het hele probleem zit bij de importeurs. Er zit wel degelijk copyright op die handleidingen, maar als je zo'n toestel koopt, dan heb je toch recht op een handleiding in de juiste taal. Als je dan ergens een handleiding kan vinden in de taal die je wenst, en je gebruikt die (of een kopie) voor het toestel dat je toch van dezelfde fabrikant gekocht hebt, dan zou er volgens mij toch geen probleem mogen zijn met de copyrights, want die heb je al betaald bij de aankoop van het fototoestel. Die is dan wel in een andere taal, maar er staat dezelfde uitleg in .

Maar omdat ze niets verdiend hebben aan jouw toestel, vragen ze gewoon véél te veel voor dat boekje, en dan kan hun kassa ook weer rinkelen. Klantvriendelijk is dat niet, maar ze verdienen er wel veel geld mee .
          Niemand verplicht je toch om in Duitsland te kopen ?
          En dan wil men op de koop toe nog van twee walletjes eten: de handleiding moet die Belgische winkel dan maar gratis leveren.
          En waarom doet die Duitse winkel geen inspanning om de Nederlandse handleiding mee te leveren ? Omdat hij dan meer moet vragen natuurlijk.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik vind vooral dat de anderstalige handleidingen niet gewoon via PDF vrijgegeven worden door de fabrikanten op hun websites. Blijkbaar kan dit wel voor Engelse en andere wereldtalen, niet voor Nederlands.
            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Ik vind het alvast een heel goede zaak dat BD zich zeer streng houdt aan de politiek dat inbreuken op het auteursrecht op geen enkele manier worden getolereerd. Het forum "zuiver" houden kan geen gemakkelijke klus zijn, maar het is voor het voortbestaan ervan essentieel.

Wat die handleidingen betreft: het is inderdaad een schande dat die in de grote wereldtalen gewoon courant te verkrijgen zijn via het internet (zo haalde ik m'n 1D mk II -handleiding gewoon bij Canon in het engels... no problem: de nederlandstalige terminologie hindert me meer dan dat ze me vooruithelpt. Da's een persoonlijke voorkeur natuurlijk). Maar er valt niks tegen te beginnen: het is de copyright holder die beslist of, hoe, waar en wanneer hij iets vrijgeeft.
              Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

...............
                knappe site die toch al een deel handleidingen online heeft staan...

Edit mod JLP: Zoals al eerder is vermeld is het nog steeds NIET toegestaan om links naar websites te plaatsen die niet van de fabrikant zelf zijn voor wat betreft de handleidingen. In verband met de copyrightrechten die hierop rusten is het ook niet toegestaan om een handleiding te kopieëren en deze via internet te verspreiden. Lees de forumrichtlijnen er maar eens op na.
                Last edited by JLP; 26 juli 2005, 13:30.
                Canon 300D & Canon 100-400 EF Is

Comment

Inderdaad, bestel die gewoon hier bij een fotograaf in jou buurt, je betaald er voor maar je moet ook rekenen dat je een pak meer hebt uitgespaard met uw aankoop in het buiteland te doen.
                  Groetjes Mac Patrick
                  Sometimes you can't make it on your own
                  Make Poverty History www.one.org
                  They Don't Need Your Money, They Need Your Voice

Canon dinges
                  BDxxxBE

Comment

Ik kocht in de tijd mijn 10D bij Ingo en had de handleiding al voor ik mijn toestel had
                    Geen risico's.

Ik vind wel dat producenten hun handleidingen gewoon downloadable op hun sites zouden moeten hebben. Ik vind het ten eerste zeer handig om een PDF document op notebook of handheld te kunnen raadplegen, de papierenversie is alleen maar extra gewicht. Ik beken dat ik die PDF in de tijd afgedrukt heb, maar die ligt nu ergens op een boekenrek stof te verzamelen.

Schande van de boomkes.
                    http://pieterbie.skynetblogs.be

Comment

Voor ik mijn A2 kocht heb ik eerst de handleiding(en) van een aantal camera's door gelezen om t kijken welke camera dat had wat ik wilde. De folders is toch alleen maar verkoop info en vaak kan je daan net niet vinden wat je zoekt.

En wees nu eerlijk, een verkoper hoef je het vaak ook niet te vragen. Vooral niet met de "dure,onbekende" camera's als de 7D.
                      The Graphical Gnome
                      http://gnomedome.xs4all.nl
                      Minolta Camera's : Dynax 7D, A2, Dynax 700si, Dynax 7000i,
                      Minolta Lenzen: 17-35, 28-80, 100-300, 500 Spiegel,
                      Minolta DiMAGE Scan Elite 5400,
                      LowePro Reporter 500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pabras
                        Voor ik mijn A2 kocht heb ik eerst de handleiding(en) van een aantal camera's door gelezen om t kijken welke camera dat had wat ik wilde.
                        Op goede reviewsites krijg je precies de informatie over de prestaties en mogelijkheden van de camera (bv www.dpreview.com), daar heb je echt geen handleiding voor nodig. En om dan echt goed te kunnen beoordelen of de camera geschikt is voor je (na het lezen van de reviews in vergelijking met de wensen die jij aan een camera stelt) moet je toch weten hoe de camera aanvoelt enzo. En dat kan weer het beste in een winkel, waarbij je de verkoper dan maar even weg moet denken.
                        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                        --------

Comment

Bij de KM7D zit een CD-rom met handleidingen in pdf formaat.
                          Volgende talen staan er op:
                          Deens,Duits,Nederlands,Engels,Spaans,Frans,Italiaa ns,Portugees,Fins, Zweeds, Chinees,Japanees.

Ik denk niet dat Konica-Minolta speciaal voor Ingo een CD-rom enkel in het Duits gaat produceren.
                          Voor 35€ kan je toch wel zelf 200 paginas printen (of 100 dubbelzijdig) in de taal van je keuze

P.S. : Op de KM7D display kan je geen Nederlands kiezen.

Comment

Eerlijk gezegd, ik HAAT nl handleidingen.
                            Geef mij maar een engelse manual.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                              Eerlijk gezegd, ik HAAT nl handleidingen.
                              Geef mij maar een engelse manual.
                              bij mij is het andersom
                              gr, eb

Comment

Working...
                              X