Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat zou een faire prijs zijn?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat zou een faire prijs zijn?

Door andere prioriteiten, tijdsgebrek, veranderde interesses ben ik aan het denken om een paar van mijn Canon lenzen te verkopen. Maar, ik heb geen idee wat een faire prijs zou zijn voor deze en als ik online kijk is er kop noch staart aan te binden. All over the place. Dus ik zou wat richtprijzen kunnen gebruiken die fair zijn.
    • ⁠EF 85mm 1.2 mk1
    • ⁠EF 135mm 2.0
    • ⁠EF 35mm 1.4 mk1
    • ⁠EF 85mm 1.8
    • ⁠17-40mm f4
    • ⁠70-200 f2.8 IS USM
    • ⁠300mm f4 IS
    • ⁠7D mk1​

Indien dit de verkeerde plek is, mijn excuses.

De beste manier om een idee te krijgen is op ebay volgens mij.
    Als je die dingen goed kan verpakken en verzenden, ga je daar de beste prijzen krijgen.
    En vermits het gaat om goed spul zou ik ze gewoon durven inzetten aan startprijs van 1€ en biedingen gedurende een week met afloop op een zondagavond rond 20h.

Wil je op voorhand weten wat het kan opleveren, volg er dan een paar.

Op 2dehands heb je soms gekke vraagprijzen (ja, sommigen vragen meer dan een nieuwprijs...), maar ook soms onrealistisch laag die dan willen betaald worden met een amazon gift card... (fake dus), dus ik snap wel dat je daar geen prijs kan vinden.

Maar je kan ook een overnamebod vragen aan Kamera-Express, dat geeft je ook een idee. Meestal krijg je dan 10-20% meer als je zelf privé verkoopt.

Ter vergelijking: ik verkocht recent mijn Sony A7iii. Kamera Express bood me 730€. Op tweedehands stonden de laagste vraagprijzen rond de 900€ (en ja, sommigen durven 1500€ vragen), en op ebay heb ik er 2 gevolgd die voor 870 en 910€ beëindigd zijn. Ik heb zelf verkocht via 2dehands aan 850€ cash in het handje en opgehaald door een vriendelijke dame die een fotocursus volgde.

Last edited by Kwiks19; 23 april 2025, 10:42.

Comment

Working...