Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 10x30 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 10x30 IS

Mijn Canon verrekijker heeft een kleverige body. Het rubber is plakkerig geworden.
    Wie heeft er tips om dit aan te pakken.
    Thx​

Talkpoeder kan tijdelijk de oplossing zijn.

Comment

Wassen met een een sopje.Ook isopropanol zou helpen.
      Artikel:

Comment

https://www-ifixit-com.translate.goo...guitar%20knobs.
        Hier vind je artkel hierover.
        Oa isopropanol.

Comment

Moderator Note: Dubbelposten is niet toegelaten. Ik heb nu je beide topics samengevoegd in het subforum Algemeen en je dubbelpost in ChitChat verwijderd, omdat ik denk dat dit -hoewel niet onmiddellijk fotografisch- toch hier beter thuishoort.

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Even een off topic tip om rubber samenstellingen tegen kleven te behoeden.
            Vermijd vooral chloor omgevingen bij bewaring of opslag, het moet echt niet veel zijn,
            waspoeders of bepaalde zepen enz. kunnen bepaalde soorten rubbers aantasten
            en op termijn kleverig maken, dus opletten daarmee.

Comment

Bedankt voor de tips.
              Vandaag Isopropanol gebruikt voor het rubber van mijn Canon kijker, het is er alleen maar erger op geworden.
              De kijker is niet meet te hanteren,rubber plakt gewoon aan uw vingers .

Het lijkt erop dat mijn Canon verrekijker naar de Kl**** is .

Comment

Dat is sneu.
                Misschien even laten uitdrogen??

Comment

Ooit de kleverige instelknoppen van mijn microscoop met succes behandeld met wattenstaafjes en isopropanol. Wel enkele - een vijftal - keren moeten herhalen ... Nu, jaren later, nog steeds in gebruik zonder te kleven ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KoRi Bekijk bericht
                    Ooit de kleverige instelknoppen van mijn microscoop met succes behandeld met wattenstaafjes en isopropanol. Wel enkele - een vijftal - keren moeten herhalen ... Nu, jaren later, nog steeds in gebruik zonder te kleven ...
                    Oke, ik blijf verder proberen met isopropanol

Comment

Het resultaat van Isopropanol ; Om te huilen.

Comment

Working...
                      X