Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prefix

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prefix

    Bij het plaatsen van je foto kun je indien gewest een prefix kiezen. Als je nu kiest voor "showcase" dan kies je er toch voor om geen feedback te krijgen. Of begrijp ik dat verkeerd? Ik zie namelijk onder veel foto's met die prefix toch een hoop commentaar staan.

  • #2
    Denk dat iedereen ongeacht die prefix toch post om commentaar te krijgen - het is tenslotte een forum
    Hopelijk heeft degene die post ook het inzicht dat er niet alleen gepost moet worden maar dat er ook en vooral commentaren dienen geschreven te worden - want anders kan een forum niet werken.
    5 commentaren schrijven bij anderen vooraleer je een nieuwe foto post zou eigenlijk een maatstaf moeten zijn - vind ik
    Maar om terug te komen op die prefix.
    Voor mij is het een aanduiding van wat de poster zelf van zijn foto vindt
    Showcase : dit is een topfoto, een voorbeeld voor andere fotografen
    Oordeel : Vind hem zelf wel goed - laat maar horen wat jullie ervan vinden
    In elke afdeling staat bovenaan een sticky met uitleg :
    bvb : klik
    Maar de regels zijn niet zo strikt - het is voor eigen interpretatie vatbaar
    groet,
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Heel duidelijk geformuleerd blauwzwart ! .. en volledig mee eens.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door FotografieGinaHeynze Bekijk bericht
        Bij het plaatsen van je foto kun je indien gewest een prefix kiezen. Als je nu kiest voor "showcase" dan kies je er toch voor om geen feedback te krijgen. Of begrijp ik dat verkeerd? Ik zie namelijk onder veel foto's met die prefix toch een hoop commentaar staan.
        U begrijpt het verkeerd, dit is een forum wat alleen maar kan bestaan met interactie
        Als U bvb geen commentaar wil dan kan U altijd posten op Facebook bvb en de commentaren uitschakelen.
        Ik snap trouwens niet waarom U geen commentaar wil op uw foto, graag wat uitleg daaromtrent ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

          U begrijpt het verkeerd, dit is een forum wat alleen maar kan bestaan met interactie
          Als U bvb geen commentaar wil dan kan U altijd posten op Facebook bvb en de commentaren uitschakelen.
          Ik snap trouwens niet waarom U geen commentaar wil op uw foto, graag wat uitleg daaromtrent ?

          grts
          Sieg
          Bij elk forumonderdeel staat er in de inleiding dat je een prefix kan kiezen. Als je showcase kiest plaatst je een foto om enkel te showen. Zo staat het er letterlijk, dus verwacht men geen commentaar, en dat is wat Gina bedoelt.
          Gina schrijft nergens dat ze geen commentaar wenst, maar neemt de tekst een beetje te letterlijk. Ikzelf heb die tekst al dikwijls herlezen en ik vind hem nog steeds verwarrend, maar zoals je schrijft, een forum zonder reacties is geen forum.
          Hopelijk heb ik een beetje hulp gebracht betreffende dit probleempje.
          grt
          Gerrit
          Last edited by de Gerre; 2 september 2024, 19:15.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door FotografieGinaHeynze Bekijk bericht
            Bij het plaatsen van je foto kun je indien gewest een prefix kiezen. Als je nu kiest voor "showcase" dan kies je er toch voor om geen feedback te krijgen. Of begrijp ik dat verkeerd? Ik zie namelijk onder veel foto's met die prefix toch een hoop commentaar staan.
            Je kiest ervoor om je foto enkel te showen omdat je zelf vind dat deze heel goed is, maar je kan je wel aan stevige commentaar verwachten dan.
            De inleidende tekst is hier nogal verwarrend
            grt
            Gerrit

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht

              Bij elk forumonderdeel staat er in de inleiding dat je een prefix kan kiezen. Als je showcase kiest plaatst je een foto om enkel te showen. Zo staat het er letterlijk, dus verwacht men geen commentaar, en dat is wat Gina bedoelt.
              Gina schrijft nergens dat ze geen commentaar wenst, maar neemt de tekst een beetje te letterlijk. Ikzelf heb die tekst al dikwijls herlezen en ik vind hem nog steeds verwarrend, maar zoals je schrijft, een forum zonder reacties is geen forum.
              Hopelijk heb ik een beetje hulp gebracht betreffende dit probleempje.
              grt
              Gerrit
              Klopt Gerrit maar onderstaande staat er letterlijk ;

              Gebruik de prefix [oordeel] voor foto’s waarvan je vindt dat ze geslaagd zijn, maar waarvan je denkt dat ze nog beter kunnen. Verwacht eerlijke en duidelijke commentaren en constructieve tips die je aanmoedigen om bij te leren.

              Gebruik de prefix [showcase] voor foto’s waarvan je denkt dat ze écht geslaagd zijn en waarover je erg tevreden bent. Je mag je eventueel verwachten aan een zéér kritische beoordeling, en dus mogelijks aan hardere kritiek.

              Dus waarvan je zelf denkt dat ze echt geslaagd zijn, maar waar anderen zéér kritisch naar kijken en hardere kritiek geven, lijkt me dan duidelijk als je bovenstaande goed leest dat je bij oordeel tips kunt verwachten en bij showcase harde kritiek en opmerkingen.
              Waarbij ik persoonlijk vind dat opmerkingen en kritiek altijd opbouwend moeten zijn waar de maker zelf ook iets aan heeft

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                U begrijpt het verkeerd, dit is een forum wat alleen maar kan bestaan met interactie
                Als U bvb geen commentaar wil dan kan U altijd posten op Facebook bvb en de commentaren uitschakelen.
                Ik snap trouwens niet waarom U geen commentaar wil op uw foto, graag wat uitleg daaromtrent ?

                grts
                Sieg
                de Gerre omschrijft precies wat ik bedoel. De tekst vind ik verwarrend. Ik zeg niet dat ik geen feedback wil maar NIET bij alle foto's. Die foto's dienen als showcase. Ik vind het nogal bot om dan te horen dat ik ze maar op facebook moet posten. Het geven van feedback blijkt overigens nog steeds erg moeilijk te zijn. Vaak krijg je te horen of iets iemands smaak niet is en hoe hij/zij het zou doen. Dat vind ik geen feedback.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht

                  Je kiest ervoor om je foto enkel te showen omdat je zelf vind dat deze heel goed is, maar je kan je wel aan stevige commentaar verwachten dan.
                  De inleidende tekst is hier nogal verwarrend
                  grt
                  Gerrit
                  Merci. Jij snapt wat ik bedoel.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door FotografieGinaHeynze Bekijk bericht

                    de Gerre omschrijft precies wat ik bedoel. De tekst vind ik verwarrend. Ik zeg niet dat ik geen feedback wil maar NIET bij alle foto's. Die foto's dienen als showcase. Ik vind het nogal bot om dan te horen dat ik ze maar op facebook moet posten. Het geven van feedback blijkt overigens nog steeds erg moeilijk te zijn. Vaak krijg je te horen of iets iemands smaak niet is en hoe hij/zij het zou doen. Dat vind ik geen feedback.
                    Dus had ik wel gelijk dat je geen feedback wilt bij Showcase omdat je zelf vind van die foto's dat ze héél erg goed zijn.
                    En het is niet bot bedoelt als je iemand doorverwijst naar Facebook omdat je daar de mogelijkheid hebt om reacties uit te schakelen.
                    Aangezien je letterlijk schrijft dat je NIET op alle foto's commentaar wil krijgen, tjah mss kun je het erbij schrijven als je geen comments wil ;-)
                    En feedback geef je niet omdat het je "smaak" niet is maar omdat jij het eventueel anders zou doen of om een aanmerking te geven die de topicstarter mss over het hoofd heeft gezien.

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                      Dus had ik wel gelijk dat je geen feedback wilt bij Showcase omdat je zelf vind van die foto's dat ze héél erg goed zijn.

                      grts
                      Sieg
                      Pfffff...Je interpreteert mijn woorden totaal op je eigen manier maar totaal anders dan ik ze bedoel. Dat krijg je dus op deze manier en dat is ook precies wat er met de uitleg bij de prefix gebeurt. Maar je mag je gelijk hebben hoor.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door FotografieGinaHeynze Bekijk bericht
                        Het geven van feedback blijkt overigens nog steeds erg moeilijk te zijn. Vaak krijg je te horen of iets iemands smaak niet is en hoe hij/zij het zou doen. Dat vind ik geen feedback.
                        Kan ook moeilijk anders want een feedback (of een oordeel) over iets dat "artistiek" is, hangt vast aan de smaak van diegene die jouw foto bekijkt.

                        Comment


                        • #13
                          Moderator Note: Verplaatst van ChitChat (niet-fotografische onderwerpen) naar Algemeen (fotografisch).

                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 17.6.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                          Comment

                          Working...
                          X