Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EXIF data en foto's downloden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EXIF data en foto's downloden

    Kan men hier gepubliceerde foto's downloaden ? - hoe
    Hoe kan men aan de EXIF gegevens van een gepubliceerde foto ?
    Of moet ik - bij vraag naar advies - echt al die gegevens handmatig in het commentaar veldje toevoegen ?

    Ik zou graag een aantal foto's publiceren met advies ivm de scherpte
    Sorry hoor maar ik vind het toch beetje complex precies

    Laat het duidelijk zijn, dat ik al de reacties enorm apprecieer (en dat jullie je tijd erin steken om mij voort te helpen) !

  • #2
    exif zit feitelijk in het opgeslagen beeld als je daar rekening mee houd bij het exporten / klaarzetten voor publicatie

    het forum op zich bied geen functionaliteit om het beeld te download, je kan wel de browser functionaliteit "opslaan als" gebruiken....
    er zijn browser extenties om exif te lezen, in welke mate deze wel/niet functioneren kan ik je niet vertellen


    note: de beelden die je in het test forum gelinkt hebt, bevatten geen exif
    Last edited by in2lapland; 19 juli 2024, 16:24.

    Comment


    • #3
      Bepaalde host servers -en je moet je foto elders parkeren om hier te kunnen posten- strippen automatisch die exif-data, terwijl ze vaak wel aanwezig zijn op de host server. Een typisch voorbeeld daarvan is flickr.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment

      Working...
      X