Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn fotografen beschaamd in hun foto's?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zijn fotografen beschaamd in hun foto's?

    Het valt mij op dat op foto-sites fotografen werken met nicknames waarvan je niet kan weten wie wie eigenlijk is.
    Doet men dat om ongezouten meningen en kritiek te kunnen spreiden of doen ze het omdat ze soms beschaamd zijn in hun eigen foto's?

    Kan iemand mij uitleggen welke meerwaarde een nickname heeft?
    Het valt mij op dat er sites zijn, zoals flickr (om er geen bij naam te noemen), waar diegenen die gerespecteerde foto's afleveren ongeacht het genre, wel hun eigen naam durven te gebruiken?

    Ik vind dit wel eens een discussie waard! En zou liever zien dat iedereen weet wie wie is zoals men mag weten dat mijn logonaam Lumafoto is maar mijn echte naam Luc Bauwens


  • #2
    Toen ik me aanmeldde bij BD werd me tijdens het proces plots om een "nickname"gevraagd. Verrast, heb ik dan maar iets ingevuld ( na een vijftal afgewezen pogingen want reeds in gebruik). We kunnen ons inderdaad afvragen wat het nut er van is want wie enige tijd meedraait, merkt dat oudgedienden mekaar toch bij naam kennen. Ik vermoed dat dit gebruik nog dateert uit de tijd dat men de lengte van de naam trachtte te beperken door te laten inloggen met maximum (ik zeg maar) 5 tekens. En stel dat iedereen die Luc heet zich met diezelfde voornaam zou kenbaar maken ?
    Ach, traditie moet er zijn. Ik geef toe dat ik zeer snel spijt had van de nickname die ik in de vlucht heb ingevoerd, maar het is maar een herkenningscode; mijn echte voornaam heb ik ook niet zelf gekozen en die moet ik al decennia meesleuren.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
      Toen ik me aanmeldde bij BD werd me tijdens het proces plots om een "nickname"gevraagd. Verrast, heb ik dan maar iets ingevuld ( na een vijftal afgewezen pogingen want reeds in gebruik). We kunnen ons inderdaad afvragen wat het nut er van is want wie enige tijd meedraait, merkt dat oudgedienden mekaar toch bij naam kennen. Ik vermoed dat dit gebruik nog dateert uit de tijd dat men de lengte van de naam trachtte te beperken door te laten inloggen met maximum (ik zeg maar) 5 tekens. En stel dat iedereen die Luc heet zich met diezelfde voornaam zou kenbaar maken ?
      Ach, traditie moet er zijn. Ik geef toe dat ik zeer snel spijt had van de nickname die ik in de vlucht heb ingevoerd, maar het is maar een herkenningscode; mijn echte voornaam heb ik ook niet zelf gekozen en die moet ik al decennia meesleuren.
      En ondertussen ken ik je naam nog niet ;-)

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door lumafoto Bekijk bericht

        En ondertussen ken ik je naam nog niet ;-)
        vooreerst kom ik naar deze site om advies te krijgen over mijn fototechniek ( met bloemen of potten, al naar gelang. Een mens leert er altijd van) en niet om mijn naam bekendheid te geven. Onze franstalige medeburgers hebben er een gezegde over: le nom d'un fou se trouve partout.
        verder : als je mijn naam niet kent, dan kijk je niet goed genoeg. Goed en aandachtig kijken is nochtans een vereiste op een fotowebsite

        hopelijk staan er in de tekst voldoende om er de toon van aan te geven. Het leven is al zwaar genoeg, begin de week met een glimlach!
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Vroeger ging ik iedere vrijdag frieten gaan eten in diezelfde frituur. En in die frituur ging er echt een lelijke foto omhoog van een stil leven, en iedere week zat ik naar die foto te kijken. En onderaan die foto stond een copyright van de fotograaf en die zijn naam was ' ...... Lens ' ( zijn voornaam weet ik niet meer ). En dat was mij bijgebleven omdat ik dat grappig vond ( foto - lens ). Toen ontdekte ik belgium digital en moest ik een nick-name invullen en ... ja hoor Lieven ( mijn voornaam ) en Lens :-D
          En of ik beschaamd ben over mijn foto's ? De ene keer al wat meer dan de andere keer
          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

          Comment


          • #6
            Je kan het evengoed omdraaien: wat is de meerwaarde van een naam van iemand die je niet kent?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Je kan het evengoed omdraaien: wat is de meerwaarde van een naam van iemand die je niet kent?
              Je kan hem daardoor leren kennen op andere sites bvb of zijn werken bekijken in het algemeen. Het is toch altijd leuk iemand beter te leren kennen of niet?

              Comment


              • #8
                Ik heb 2 nicknames voor forums. Deze hier is de "reserve" voor als de andere niet kan om welke reden ook. En ik denk niet dat we elkaar beter zouden kennen moest je mijn naam kennen. Toch niet zonder elkaar regelmatig te ontmoeten. Er zijn mensen die ik bijna elke dag zie al jaren lang, hun naam ken, de familie erbij maar ik ik zou niet durven zeggen dat ik "hun ken". Gewoon een naam op iemand plakken zegt niets over die persoon.

                Ik denk dat we alle 2 een héél verschillend idee hebben van "iamend kennen".

                Comment

                Working...
                X