Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar is Adobe nu mee bezig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar is Adobe nu mee bezig?

    Ik ben al enkele jaren volledig ‘Adobe-loos’, dus ik ken niet meteen de laatste ontwikkelingen.
    Maar het lijkt alsof er nu serieus iets aan de hand is:
    Adobe is requiring everyone to sign new terms and conditions before they can log in to Photoshop and other Creative Cloud apps. But many are refusing. Should you do so, too? This is a headline I n...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

  • #2
    Zal weer een flauwe mop zijn zekers?
    Mijn PS 24 opent direct
    Mijn PS 25.10 Beta opent zonder mopperen.

    Ik weet het Les, jij bent liefhebber van Affinity Photo en ik ben er in de tijd ook aan begonnen maar ik heb het opgegeven omdat mijn beetje Engels niet toereikend was.
    Helaas zou ik zeggen, want Affinity kan evenveel als PS en je hangt niet vast aan een jaarlijks (te) duur abonnement.


    Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

    Comment


    • #3
      Matt K geeft wat meer uitleg:
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

      Comment


      • #4
        Het komt er in feite op neer vertrouw ik Adobe. In mijn geval was dat antwoord negatief. Gewoon omdat ik niet hou van het afpersingsmechanisme achter die maandelijkse huur.
        Hoe meer men gaat gebruik maken van de cloud, backups en mogelijkheden om te delen, hoe ingewikkelder die zaken worden. AI is de nieuwste spelbreker - want daarvoor heeft men materiaal nodig om die AI te kunnen mee genereren.
        We zwijgen over de rest - sociale media, openAI, Google, Microsoft, Apple...

        Comment


        • #5
          Ik heb er geen idee van hoeveel ik nu voor Adobe betaal, vroeger had je één maal per jaar een nieuwe uitagave en die waren best kostelijk.
          Met tegenzin ben ik dan toch abonnee geworden en tot nu toe heb ik er spijt van, regelmatig updates en nieuwe tools en waarom heb ik vijf jaar avondschool gevolgd en waarom zou ik mijn kennis van het programma wegsmijten?
          Voor wie nu wilt beginnen met fotobewerking zit goedkoper bij Affinity Photo en neem er Luminar Neo bij of neem er Nik Collection bij (niet goedkoop maar......).
          Enfin ja, dit is wat ik ervan denk. Ach ja, Adobe LRC heb ik ook in mijn abonnement, maar helaas kan ik met dit programma niet overweg.


          Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
            Het komt er in feite op neer vertrouw ik Adobe. In mijn geval was dat antwoord negatief. Gewoon omdat ik niet hou van het afpersingsmechanisme achter die maandelijkse huur.
            Hoe meer men gaat gebruik maken van de cloud, backups en mogelijkheden om te delen, hoe ingewikkelder die zaken worden. AI is de nieuwste spelbreker - want daarvoor heeft men materiaal nodig om die AI te kunnen mee genereren.
            We zwijgen over de rest - sociale media, openAI, Google, Microsoft, Apple...
            De meeste AI wordt in de cloud gegenereerd... heeft dus niets te maken met de hardware...enkel Apple komt binnenkort uit met APPLE INTELLIGENCE om AI te genereren en daar zijn wel de nieuwste iPhones voor nodig...voor PC vanaf de M1 chip....
            nikon coolpix s9100

            Comment


            • #7
              Wat uitleg over Adobe's plannen in het Nederlands.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

              Comment

              Working...
              X