Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude Foto/Video Camera's (Yashica) - Nog waarde ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude Foto/Video Camera's (Yashica) - Nog waarde ?

    Beste,
    mijn vader is recent overleden en heeft wat foto/video materiaal achtergelaten....
    Ik had graag even willen komen polsen of deze oude toestellen nog marktwaarde hebben / iemand kunnen plezieren :

    - Yashica Paillard Bolex Video Camera
    - Zeiss Ikon Movillux DS8
    - Yashica D - Fotocamera
    - Yashica Up - Video Camera
    - Yashica Electro M5 - Fotocamera
    - Yashica MC - Fotocamera

    Dank je

  • #2
    Is de Yashica D een een tweeogige camera of een "Minister D" kleinbeeld dus?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Is de Yashica D een een tweeogige camera of een "Minister D" kleinbeeld dus?
      Hi Red Falcon, t is de twee-ogige camera.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door capac4u2 Bekijk bericht
        Beste,
        mijn vader is recent overleden en heeft wat foto/video materiaal achtergelaten....
        Ik had graag even willen komen polsen of deze oude toestellen nog marktwaarde hebben / iemand kunnen plezieren :

        - Yashica Paillard Bolex Video Camera
        - Zeiss Ikon Movillux DS8
        - Yashica D - Fotocamera
        - Yashica Up - Video Camera
        - Yashica Electro M5 - Fotocamera
        - Yashica MC - Fotocamera

        Dank je
        Alleen weinige waarde voor verzamelaars. Ik heb zelf nog een Paillard Bolex 16mm camera met geluid synchronisatie op een perfo taperecorder en een 16mm projector. De projector gebruik ik soms nog.
        ​​

        Comment


        • #5
          De Paillard Bolex, UP filmcamera's en zeiss projector (bewegend beeld voor de duidelijkheid) ga je lastig kwijt geraken. Dat is enkel nog voor verzamelen en statisch in/op de kast zetten. (ok, hier en daar een die-hard gebruiker)

          De Yashica D daar ga je liefhebbers voor vinden als die nog in goede staat is (vooral dat de sluiter nog werkt).

          De Electro M5 lijkt een relatief weinig voorkomend toestel, de MC is frequenter. Spijtig genoeg geen meetzoeker camera's maar "zone focus". Ook met "electronica" en origineel een PX28 kwikcel als voeding. Dat maakt dat het wat meer risico is of die nog werken. Een PX28 alcaline is goed te vinden maar of het dan nog correct werkt is een andere vraag. Relatief weinig waarde, afhankelijk van de staat en of die nog werkt 10-20 euro.

          Ik zou die D eens kijken of de sluiter en zo allemaal werkt (zeker niet beginnen met wasbezine en/of WD40 in te gieten!). Hier vind je de handleiding https://www.butkus.org/chinon/yashic.../yashica_d.htm Als dat het geval is eens een rol door trekken en kijken wat er nog uit komt. De anderen "in de staat dat ze zicht bevinden"...

          Comment

          Working...
          X