Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar afdrukken voor tentoonstelling?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar afdrukken voor tentoonstelling?

    Ik mag eind januari tot 50 foto's (allerlei groottes) tentoonstellen over een periode van 9 weken. Hiervoor moet ik natuurlijk wel zorgen voor de afdrukken ervan.
    Waar kan ik terecht voor een dergelijk aantal afdrukken in regio Leuven? Welk type afdruk kies ik best? Wat kies je best wel, en wat zeker niet? Na wat opzoekwerk merk ik dat er zó veel mogelijkheden zijn, waarbij de meeste wel een aanslag zijn op mijn bankrekening... Of kies ik voor kwaliteitsvolle afdrukken en goedkopere kaders uit bv. Ikea?

    Ik hoor graag jullie ervaringen en suggesties.
    Sony α7ii
    5OOpx

  • #2
    mag ik even een bedenking buiten het kader ? Wat ga je na de tentoonstelling doen met al die beelden? Denk dus ook aan de stockage achteraf. Naast de investering (50 !) voor een korte periode inzake rendement.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
      mag ik even een bedenking buiten het kader ? Wat ga je na de tentoonstelling doen met al die beelden? Denk dus ook aan de stockage achteraf. Naast de investering (50 !) voor een korte periode inzake rendement.
      Wel, dat baart mij ook wat zorgen. 50 afdrukken al dan niet met kader is gigantisch veel. De foto's kunnen tijdens de tentoonstelling worden gekocht, maar daar heb je nooit garanties over natuurlijk...
      Kan ik eventueel afdrukken en ophangen zonder kader? Of is dat "not done"? Al het materiaal moet worden opgehangen met dubbelzijde tape. Er mogen geen gaten worden gemaakt...
      Sony α7ii
      5OOpx

      Comment


      • #4
        Als je ervan overtuigd bent dat je met deze (toch wel grote) tentoonstelling veel aandacht kan krijgen en je overtuigd bent van je werk zou ik echt voor de top gaan en afdrukken op dibond. Miloprofi in Kontich levert je een persoonlijke service.

        Indien je er evenwel niet ten volle voor wil gaan, zou ik er gewoon niet op ingaan.

        Succes

        Peter

        Comment


        • #5
          Het beste kies je erg goede kwaliteit van iets dat ook totaal uw smaak is en de beelden versterkt,
          Teneinde ook eventueel iets te kúnnen verkopen

          Ofwel zo goedkoop mogelijk print met plakband aan de muur (succes met de verkoop denk ik dan)

          Meestal word aan expo's veel geld aan toegestoken, maar zorgt voor eventueel nieuw publiek uitt

          Wie is de vragende partij voor zo een vrij grote (solo?) Expo? Jijzelf? Of uitgenodigd?

          Wat wil jij er zelf mee bereiken?
          Geen gaten in de muur snap ik, er hangen dan rails ofzo? Hoe kun je anders ophangen??

          Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk

          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Gokje : gangen van Gasthuisberg ...
            Daar zou ik niet te zwaar in investeren, bovendien is 50 foto's wel veel hé
            En kan je niet ergens bij een of andere club kaders lenen ? in welke periode zou dat zijn ?
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Inderdaad 50 is veel

              Als de bedoeling is om mogelijk de foto te verkopen, dan lijkt A3 al een minimum grote.

              Je zou de afdrukken door iemand (van goede wil) kunnen laten maken die een goede fotoprinter heeft, die leveren tegenwoordig ook heel defitge kwaliteit. Dan ben je er vanaf met de kostprijs van het papier en de inkt, (onderschat dit al maar niet)
              De (wissel) kaders en bijhorende passpartouts gaan waarschijnlijk meer kosten dan de prints.

              Lijkt me een heel groot project.
              BD0497BE : Nikon body + glas
              www.RudyVerrijt.info

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                Gokje : gangen van Gasthuisberg ...
                Daar zou ik niet te zwaar in investeren, bovendien is 50 foto's wel veel hé
                En kan je niet ergens bij een of andere club kaders lenen ? in welke periode zou dat zijn ?
                Dat is een correcte gok

                Initieel werd er niet gesproken over een dergelijk aantal foto's, maar eerder richting een 20 tal foto's. Start is 29/01 en dit tot 29/03.
                Ik heb geen moeite met goeie kwaliteit afdrukken, maar om alles ook nog eens in een kader te steken lijkt mij er zwaar over... Zeker dergelijke aantallen.

                Zelf zit ik in geen fotoclub dus zo maar een club contacteren om 50 kaders te lenen lijkt mij een moeilijk verhaal, zeker voor die club...
                Sony α7ii
                5OOpx

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht

                  Zelf zit ik in geen fotoclub dus zo maar een club contacteren om 50 kaders te lenen lijkt mij een moeilijk verhaal, zeker voor die club...
                  Ik denk ook niet dat er veel fotoclubs zijn die hun kaders uitlenen aan iemand die geen lid is van de club.
                  En lang niet alle fotoclubs hebben zoveel kaders ter beschikking.

                  Voor een eenmalige tentoonstelling is het een grote investering als je al die kaders moet kopen.
                  Maar als je al die foto's moet laten afdrukken op aluminium of Dibond, dan zal dat waarschijnlijk nog meer kosten dan een gewone afdruk in een heel goedkoop kader.

                  Ze zullen er wel een ophangsysteem (ophang rails) hebben, maar vraag vooraf toch maar of ze daarvoor voldoende kabeltjes en ophanghaakjes hebben, en als je kaders koopt, kijk dan ook dat er achteraan voorzien is om ze horizontaal en verticaal op te hangen, dat voorkomt latere problemen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Liever een kleine kwalitatief hoogstaande reeks dan erg veel beelden die u dan om het goed te doe toch veel geld kosten.
                    En misschien kun je die achteraf nog wel hier of daar gebruiken, bv in gangen van het gemeentehuis of zo om maar iets te noemen
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Gaat het om de kunst of om het geld ?

                      De foto's hier zijn meestal op A4 en zelfs kleiner, met enkele aandachtstrekkers zeer groot afgedrukt en direct op muurhoge witte panelen gekleefd.
                      Dit is duidelijk voor een reizende tentoonstelling bedoeld, maar je zou iets gelijkaardigs kunnen doen op foamboard.
                      Het papier is tussen mat en halfglans, maar met een groot kleurbereik en perfekte tonen.



                      PS: ik druk zelf af tot A3+ (waardoor ik hier altijd op let bij tentoonstellingen ) ik denk dat met even uitproberen je zeker een afdrukcentrale vindt die dat aan dezelfde prijs of minder kan doen (zeker op de kleinere formaten).
                      Last edited by palombian; 12 januari 2024, 10:19.

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb alles beperkt tot 30 afdrukken op A3. Daarnaast heb ik wel gekozen voor een kwalitatieve afdruk met het oog op een potentieel hergebruik in de toekomst.
                        Sony α7ii
                        5OOpx

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
                          Ik heb alles beperkt tot 30 afdrukken op A3. Daarnaast heb ik wel gekozen voor een kwalitatieve afdruk met het oog op een potentieel hergebruik in de toekomst.
                          Nog altijd erg uitgebreid, op wat heb je afgedrukt? En waar, gebruik gemaakt v huidige kortingen?

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk

                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #14
                            In die periode moet ik daar zeker een paar X zijn, dan ga zeker eens kijken
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
                              Ik heb alles beperkt tot 30 afdrukken op A3. Daarnaast heb ik wel gekozen voor een kwalitatieve afdruk met het oog op een potentieel hergebruik in de toekomst.
                              Veel succes, ik woon in de buurt, onder welke naam kunnen we je vinden ?

                              Comment

                              Working...
                              X