Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Fotograaf

    Oorspronkelijk geplaatst door peterke
    ... ik geloof dat je nooit zo dom mag zijn om van je hobby je beroep te maken ...
    't Ja, ik doe het nu al bijna 15 jaar (van mijn hobby beroep gemaakt). 't Is niet altijd gemakkelijk en 't is hard werken, maar ik ben wel gelukkig, heb nog geen dag tegen mijn zin gewerkt en ik vind mezelf niet echt dom.
    | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

    Comment


    • #32
      Re: Fotograaf

      Heb 15 jaar geleden die dure fotoalbum opgestookt jihaaaaa

      Comment


      • #33
        Re: Fotograaf

        Oorspronkelijk geplaatst door Baron
        't Ja, ik doe het nu al bijna 15 jaar (van mijn hobby beroep gemaakt). 't Is niet altijd gemakkelijk en 't is hard werken, maar ik ben wel gelukkig, heb nog geen dag tegen mijn zin gewerkt en ik vind mezelf niet echt dom.
        Zo hebben we allemaal onze eigen ervaringen, Baron... Het kan ook heel anders lopen, geloof me gerust. (zoals in: ondertussen allang ander beroep en geen hobby/passie meer + een desillusie rijker)
        Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

        Comment


        • #34
          Re: Fotograaf

          Oorspronkelijk geplaatst door peterke
          Zo hebben we allemaal onze eigen ervaringen, Baron... Het kan ook heel anders lopen, geloof me gerust. (zoals in: ondertussen allang ander beroep en geen hobby/passie meer + een desillusie rijker)

          Kan zijn, maar daarom nog niet dom ...
          | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

          Comment


          • #35
            Re: Fotograaf

            Oorspronkelijk geplaatst door immage
            ik veronderstel da gij wel nen "prof" zijt.?.

            en idd da moet pijn doen als ge ziet da waar ge voor gestudeerd hebt steeds minder en minder opbrengt, omdat de zogenaamde amateur je werk aan het afpakken is. alle respect voor.

            maar langs de andere kant heb ik de laaste maanden 4 albums gezien (2 trouws, een familie album en een communie)

            prijzen van 600 - 1300 euro.
            3 van de 4 albums (dus de cover) waren kwaliteit, maar er was eentje bij da was gewoon eentje van de "club" zenne. zo eentje van heinzo, ik had dezelfde voor mijn vakantiefoto's dus ik herkende hem

            ik heb zeer mooie foto's gezien die ik belange nie zou kunnen maken, waar echt over nagedacht is. maar er waren er ook bij waar 2 kindjes opstonden, met het onderste kindje zijn voetjes af en het bovenste kindje had 1 cm haar omdat de fotograaf 3 cm boven zijn wenkbrouwen de foo had afgesneden. trok dus op de *****en.

            sommige overbelichting alom en de scherpte ver te zoeken.
            er zaten zelfs fotos al los in, en dat na 2 weken??

            hangt dus echt af van fotograaf tot fotograaf maar het is niet omdat het nen prof is da ge schoon foto's gaat hebben, de duurste is ook niet altijd de beste. want die me zijne club album die vroeg 1100 euro.

            ff off topic

            de belgische fotograaf zou ook es een beetje ruimdenkender moeten zijn. en beseffen dat hij niet meer gaat kunnnen overleven op reportages en filmrollekes ontwikkellen.

            maar voor fotografen is er zeker nog een toekomst hoor. maar dan als "eerlijke verkopers van fotomateriaal".
            en daar is er een markt voor he , en geen kleintje. hoelanger hoe meer zie ik mensen rondlopen menen codac. het begint echt ingeburgerd te worden.
            de helf van de vlaamse fotografen zou al kunnen overleven op BD'ers alleen.
            maar dan moeten ze ophouden met de mensen blaaskes wijs te maken, en mensen uithalen. want mensen willen graag 200 euro meer uitgeven aan een belgische fotograaf als ze dan de service zouden krijgen die ze eigenlijk verdienen ipv naar holland of duitsland te moeten trekken.

            het verschil holland belgie is 3% btw.
            de grenzen zijn open dus daar kan het niet aan liggen. maar sommige fotografen in belgie (allez de meesten) slagen er toch in om een lens van 375 euro te willen verkopen voor 1200 euro. de nikkor 70-200VR holland 1575 belgie 2820 euro en die winkels zijn ten doden opgeschreven.
            ik denk dat die soms niet doorhebben dat wij internet hebben.
            Eindelijk eens iemand die het goed en duidelijk weergeeft en idd ikben een prof en idd veel hangt af van fotograaf tot fotograaf. Ikzelf plak dus niks op maar steek alles in apparte passe-partouts om net dat loskomen tegen te gaan en om een luxe-effect te verkrijgen zodat elke foto iets speciaals wordt.

            En voor die off topic: fotograferen en puur verkopen zijn 2 verschillende zaken dus dat zou ik niet kunnen.

            En blijven vechten, soms tegen de bierkaai.

            Comment

            Working...
            X