Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opaalkust

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opaalkust

    Morgen ga ik met een model naar Audresselles in de hoop wat mooie foto's te maken.
    Ik zie dat ik wat pech heb met de getijden. Bij vloed komt het water volledig tot tegen de rotsen.
    Weet iemand of er in de buurt wat stranden/rotspartijen zijn die toegankelijk zijn bij vloed?
    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Ik ben er nog maar één keer geweest, ik hoop dat de kenners van de Opaalkust op tijd reageren.

    Je hebt iets ten noorden Audresselles het kapelletje Notre Dame de la Mer (misschien heiligschennis gezien je modellen ) anders zijn er genoeg bunkers en een museum van de Atlantic Wall.

    Maar je hebt in de late namiddag al terug laag water, we kijken toch uit naar een mooie zeemeermin !

    Comment


    • #3
      Bedankt voor je reactie. De shoot was al daags na mijn berichtje.
      Hoogwater was om 16u, maar om 15u was het al niet meer te doen. Volgend laagwater was pas na zonsondergang.
      Maar we hebben toch nog wat foto's kunnen maken, al had ik graag wat meer tijd gehad.
      Groetjes,
      Dominic

      Comment


      • #4
        Gelijk welke shoot je doet. Een bescheiden planning maken vooraf doet wonderen.
        Zeker als je in team bent wil je geen verrassingen.

        Bij landschappen ga ik de stand van de zon na op voorhand. Bestaan goede apps voor.
        Weerbericht volgen bij shoots buiten. Eventueel aan te vullen met buienradar.
        Aan zee de getijden opzoeken. Je kan de getijden tabel gratis vinden bij de dienst waterbeheer van de kust.
        Ook altijd kijken bij shoots buiten of je wel gemakkelijk aan parking geraakt in de buurt.
        Ook opletten bij trekpleisters of er geen event is net het moment jij wil shooten.
        Werk je in grote teams dan stel je best ook callsheets op. Noodplanning opmaken, EHBO en zo. Je moet goed voorbereid zijn.
        En dan de klassiekers....
        Opgeladen batterijen, niet teveel gear meenemen maar wel genoeg.
        Water in de auto leggen. Eventueel in koelbox.
        Verwacht je te werken in de regen of sneeuw, denk aan bescherming.

        Comment


        • #5
          Goh ja, een planning maak ik altijd wel hoor, voor zover mogelijk.
          Van de getijden wist ik wel op voorhand.
          Maar het is soms puzzelen om als team samen een datum te kunnen prikken, die voor iedereen mogelijk is.
          En dan moet het ook nog mooi weer zijn en in dit geval de getijden nog meezitten.
          We gingen er sowieso naartoe, shooten kan altijd. Improvisatie komt er altijd aan te pas ook.
          Maar we hebben in ieder geval wat foto's kunnen nemen in het water.
          Groetjes,
          Dominic

          Comment

          Working...
          X