Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

    Bedankt voor jullie overvloedige reakties op dit blijkbaar toch levendig thema. Ik ben me er tenvolle van bewust dat dit niet zo één twee drie op te lossen valt.Bijkomend Eric, als ik nu maar eens een goede ondersteuning voor 10% hogere prijs zou krijgen, zou ik niet twijfelen om hier in België te kopen en onze lokale arbeidsplaatsen te steunen,maar ...
    Het is ook niet eerlijk tegenover de kleine zelfstandigen die toch nog genoeg moeite doen om hun klanten meer dan tevreden te stellen.Het probleem is dat ze niet voldoende publiciteit krijgen. Daarom misschien een boodschap aan die moedige zelfstandige...hou vol en misschien wordt je nog wereldbekend in dit kleine belgenland en komt iedereen van heinde en ver om bij jullie te kopen.(alhoewel?! meer klanten,meer werk,minder tijd voor ondersteuning? )
    Voorts hebben de Plaatselijke Handelaars het vast ook niet gemakkelijk, want ze hangen vast aan die invoerder die mischien hoogstwaarschijnlijk ook misbruik maakt van zijn monopoliepositie en hogere prijzen doorrekend.Maar als ze maar eens een beetje solidair zouden opstellen en wat meer competititieve prijzen zouden afdwingen bij de importeur, zouden misschien meer Belgen weer "thuis" kopen
    We dromen verder....
    Fujifilm X-H1, Fujifilm X-T2, Fujifilm X-E2, XF 10-24 F4,XF 18-55 F2.8-4 ,XF 55-200 F3.5-4.8,XF 56 F 1.2, XF 23mm f/1.4, Godox AD200, Godox AD180.

    Comment


    • #17
      Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

      ..............
      Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:04.

      Comment


      • #18
        Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

        Oorspronkelijk geplaatst door TheBigPicture
        Heb hierop 1 ding te zeggen, vorig jaar een d70 aangeschaft en had hem dringend nodig..geen te vinden in den Belgique dus naar Holland gereden en daar 100€ meer betaald dan de prijs waar ik hem hier voor kon krijgen..maar in de tijdspanne dat ik hem nodig had waren ze niet zeker dat ze konden leveren

        Nu, een jaar en veel Nikkors later..wou ik verzekering op al mijn spullen..en mijn verzekering wil geen body verzekeren die niet in Belgie aangekocht is..

        Als je 700€ kan besparen op een 2000€ lens en hij is niet verzekerd en er gebeurt iets mee..dan ben je nog 1300€ kwijt
        hangt dan ook van uwe verzekeraar af, bij mij alles duits en hollands en ik ben volledig verzekert

        Comment


        • #19
          Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

          Geen moraalridderij alsjeblieft ! We leven in Europa nu; we gebruiken juist om die reden dezelfde munteenheid en een consument moet je geen enkel misplaatst schuldgevoelen aanpraten omdat hij op een intelligente en efficiënte manier met z'n zuurverdiende centen omspringt. Ik heb zelf laatst de slappe lach gekregen toen ik bij een gekende Gentse fotohandel de prijs vroeg van de 16-35 f.2.8 L van Canon. De verkoper stond er wat beduusd op te kijken en vroeg me toen de reden voor zoveel hilariteit. Misschien omdat ik voor het prijsverschil al halverwege een nieuwe DSLR body zat??? Zélfs met de "royale" (sic) korting voor trouwe klanten (ja, ik koop daar wel eens een paar pakjes Epson papier). Dat je zo'n verhaaltjes probeert te slijten aan de argeloze consument vind ik op zich al niet echt proper, maar als je zo'n product aan die prijs probeert te verkopen, dan moet je bereid zijn om het nodige cynisme te incasseren. Dat was een heel klein en heel onschuldig voorbeeldje van een hele rist van geldklopperij, bakerpraatjes, stemmingmakerij, soms zelfs regelrechte dreigementen waarmee consumenten om de oren worden geslagen. En de "brave" belg laat zich maar schuren...

          <Oppositiemodus on>

          Die hoge belastingen zijn vooral het gevolg van wanbeheer; de oplossingen zijn bij alle politieke partijen allang geweten. De vraag is wie er het eerst de snee in zijn portemonnee zal moeten incasseren en de onverbloemde waarheid gaat brengen aan de bevolking. Dit is geen politiek forum (laat het ons aub zo ook houden), maar het volstaat om de objectieve cijfertjes te laten spreken. En het zijn NIET de kansarmen, NIET de steuntrekkers, NIET de zwakken die er het geld doorjassen dat het geen naam heeft. Ik heb dus niet de minste sympathie voor de fiscus die zo schaamteloos in m'n zakken zit. Heeft iemand het trouwens ooit al eens berekend voor zichzelf? Wist je dat er tussen de globale loonkost en je effectieve koopkracht als gezin een kloof gaapt van ongeveer 65 - 70 % ? En dat is voor gemiddelde gezinnen, niet voor grootverdieners (want die kennen meestal wel "de weg"). Want niet alleen de inkomstenbelasting, maar ook onroerende voorheffingen, BTW (byebye aan nog eens 20% van je koopkracht), de taksen op oppevlaktewateren, de "gouden" vuilniszakken, etc... moet je meerekenen.


          </Oppositiemodus off>

          Moraalridderij... ik doe er alvast niet aan mee. Op naar Duitsland zolang het daar goedkoper is. Een uitstapje Düren, Aken of Keulen met het gezin is trouwens ook mooi meegenomen.

          ps. die 16-35 L heb ik dan maar bij Corné besteld. Wegens zeer stipt en zeer correct in z'n prijszetting.
          Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

          Comment


          • #20
            Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

            Oorspronkelijk geplaatst door peterke
            ps. die 16-35 L heb ik dan maar bij Corné besteld. Wegens zeer stipt en zeer correct in z'n prijszetting.
            Dit laatste is voor mij belangrijker dan welk argument ook. Blijkbaar kunnen service en een lage prijs samengaan.

            Simpel een kwestie van gezonde concurrentie dus
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment


            • #21
              Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

              En in mijn geval kost een 'garantieherstelling' in Düren mij ongeveer € 70 aan verzendkosten, doe ik het toestel zelf weg zal het aan de huidige benzineprijzen zeker evenveel kosten plus nog een pak 'tijd', dit op een aankoopprijs van 499, dan had ik het toestel beter bij 'Otto' gekocht

              Comment


              • #22
                Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

                Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
                En in mijn geval kost een 'garantieherstelling' in Düren mij ongeveer € 70 aan verzendkosten, doe ik het toestel zelf weg zal het aan de huidige benzineprijzen zeker evenveel kosten plus nog een pak 'tijd', dit op een aankoopprijs van 499, dan had ik het toestel beter bij 'Otto' gekocht
                Dat is het risico wat je er altijd aan overhoudt... Aan jezelf om te beslissen of je het wil nemen of niet...

                En met €70 aan diesel of benzine kun je al een heel eindje rijden. Daarmee rijdt ik 2 keer over en weer vanuit +/- Brugge tot in Düren...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #23
                  Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

                  Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                  Dit laatste is voor mij belangrijker dan welk argument ook. Blijkbaar kunnen service en een lage prijs samengaan.

                  Simpel een kwestie van gezonde concurrentie dus
                  En overschot van gelijk heb je !
                  Mijn eerdere geleuter over belastingen was iets dat me van het hart moest... eigenlijk is het niet terzake doend, want er is niemand (hoop ik) die zich enkel omwille van die paar % fiscaal voordeel Duitslandwaards zal bewegen. Dàt kost immers ook wat én je zit met het feit dat je dealer niet "om de hoek" zit.

                  Ook wat "arbeidsplaatsen in België" betreft; dat is nog zo'n niet terzake doend argument. Als de belgische verdelers merken dat ze systematisch business verliezen aan hun buitenlandse (europese) concurrenten, dan is het aan hen om eens stevig op tafel te kloppen bij de importeur / Canon, Nikon, et. al. en betere voorwaarden te eisen. Daarnaast zal een slimme verdeler ervoor zorgen dat hij kan werken met capabel personeel, dat hij op de hoogte is van zijn product en dat hij vooral stipte service levert (stiptheid kost ook geen geld, maar maakt een wereld van verschil). En als je het zo bekijkt, bewijzen we onze leveranciers in België eigenlijk indirect nog een dienst ook door hen te wijzen op bepaalde tekortkomingen. 't Zijn harde lessen, dat wel... maar in het belang van iedereen.

                  Bij het kiezen voor een buitenlandse leverancier moet je inderdaad ook rekening houden met garantie, carry-in, etc... Bezint eer ge begint dus.

                  Maar het "euroshoppen" zit er bij mij al meer dan een jaar goed in hoor. Zo weiger ik pertinent en principieel om aan de zakkenrollerij van Auvibel mee te doen. Ik heb nog nooit muziek illegaal geript, gedownload, geüpload of wat dan ook, dus waarom zou ik dan die taks op blanco media moeten betalen. Forget it! Bestellen via het internet en een paar dagen later heb je je CD's of DVD's keurig netjes geleverd zonder die dieventaks. Met de ecotaksen idem dito, want ook die zijn enkel een collectieve zand-in-de-ogen-strooierij. We zullen wel zien eens de brandstofprijzen weer beginnen te zakken hoe groot het verschil wordt met de ons omringende landen, want hier zijn die taksen "vastgeklikt"... Kijk, we hebben als burgers / consumenten zo al weinig genoeg te zeggen; het enige signaal dat ik kan geven, laat ik me uit een misplaatst aangepraat schuldgevoelen nu ook niet ontnemen.

                  ****, ik sta op m'n kansel te preken voor ik het goed en wel besef!
                  Sorry, nu ga ik m'n grote mond houden...
                  Last edited by peterke; 4 juli 2005, 13:33.
                  Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

                    Wat belastingen betreft, don't get me started

                    Ik gun iedereen z'n baan en z'n omzet. Absoluut geen probleem mee. Maar als de arrogantie erin sluipt omdat de klant nergens anders heen kan en er vervolgens iemand opstaat die service levert voor een goede prijs, wie is dan degene die het verkeerd gedaan heeft Toch niet degene met goede service dacht ik zo

                    Eneh, ik ben zelfstandige en zit in een andere tak van sport maar wel met dezelfde soort problemen. Heel wat van die grote arrogante bedrijven in de ICT die in 2000 en met de EURO de klanten gigantisch hebben uitgeknepen, krijgen nu de rekening gepresenteerd Wat mij betreft terecht ! Je wordt betaald voor de kwaliteit die je levert en niet omdat jij het toevallig bent.
                    Groeten,

                    Albert Jan

                    Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

                    Comment


                    • #25
                      Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

                      Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                      Dat is het risico wat je er altijd aan overhoudt... Aan jezelf om te beslissen of je het wil nemen of niet...
                      Ja, maar het is toch eens het vermelden waard, want aan zo'n zaken denk je steeds pas achteraf

                      Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                      En met €70 aan diesel of benzine kun je al een heel eindje rijden. Daarmee rijdt ik 2 keer over en weer vanuit +/- Brugge tot in Düren...
                      Ik spijtig genoeg niet met mijn wagen (zonder nog van de halve dag tijdverlies te spreken, en verzenden kost mij met Taxipost +/- € 32 x 2 ...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

                        mja, ik vind als je goedkoop wil kopen dan moet je de gevolgen dragen bij het kapot gaan van je toestel! eerlijk gezegt vind ik het heel dom om voor de kleine prijsverschillen die compacte camera's hebben omdaar voor naar het buitenland te lopen, dan ben je heel vlug je "winst" kwijt aan verzending als er iets aan is!

                        het is maar interesant wanneer het om grote bedragen gaan, de canon 1D mark II kost hier in Brugge bij Canon dealer maar liefst 4800 euro en bij Corne 3300, een 70-200 L IS kost hier in Brugge maar liefst 2450 en bij corne 1700, dit zijn prijs verschillen die echt wel de moeite zijn maar om een camera van van 650 belgische prijs voor 500 euro in duitsland te kopen, dat zou ik nooit doen, dan ben je meteens je "winst" kwijt als je er mee moet terug rijden of terugsturen...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Belgen worden toch maar steeds benadeeld!

                          Oorspronkelijk geplaatst door T-design
                          mja, ik vind als je goedkoop wil kopen dan moet je de gevolgen dragen bij het kapot gaan van je toestel! eerlijk gezegt vind ik het heel dom om voor de kleine prijsverschillen die compacte camera's hebben omdaar voor naar het buitenland te lopen, dan ben je heel vlug je "winst" kwijt aan verzending als er iets aan is!
                          150 € op een bedrag van 500 € is een redelijk verschil toch ? Maar je hebt gelijk als er iets scheelt heb je er spijt van, dat is wat ik wil zeggen...

                          Tja, niet iedereen zal zo slim zijn als jij zeker

                          Comment

                          Working...
                          X