Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VOORSTEL KOOPJESFORUM : splitings DSLR <> digicam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: VOORSTEL KOOPJESFORUM : splitings DSLR &lt;&gt; digicam

    Voor mij geen probleem.

    Maar wat doe je als iemand zijn camera + lenzen + batterijlader samen wil verkopen waarbij de lenzen apart kunnen gekocht worden maar pas de deur uitgaan als de camera verkocht geraakt ? Drie topics openen (DSLR + lenzen + accessoires) waarbij 2 topics van elkaar afhangen ? Dan wordt het weer minder duidelijk
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #17
      Re: VOORSTEL KOOPJESFORUM : splitings DSLR &lt;&gt; digicam

      voor mensen die iets willen, hoeft het niet. die geven het gewoon in de search in...

      wie zoekt gericht? mensen die een lens willen, mensen die een bepaalde body willen, mensen die een bepaalde filter willen

      wie zoekt niet gericht? iemand die gewoon een compactje wil kopen, en in die veelheid aan fototoestellen ook hier eens wil komen kijken...
      enkel voor hen is dit een oplossing, zo is er minder verloop in de aanbiedingen, waar dan ook lenzen etc. tussen zitten

      moet je dat voor die mensen dan gaan doen? ik ben zoals mic en zijn tft-onderzoek: voor alles doe ik een onderzoek, ook al is het een compactje. na eliminatie zoek ik dan overal naar enkele overblijvers tegen bepaalde nieuw- en tweedehandsprijzen, en dan maak ik de finale afweging. maar dan zou ik ook hier de search gebruiken voor de enkele overblijvers uit mijn onderzoek....

      dus neen, hoeft allerminst voor mij....

      het zou wel mooi zijn, zo'n winkellook, ik ben zeker niet tegen, maar het hoeft echt niet, zoals ik heb uitgelegd

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #18
        Re: VOORSTEL KOOPJESFORUM : splitings DSLR &lt;&gt; digicam

        Geen goed idee. Ik volg de koopjesrubriek dagelijks, in de hoop dat er bv. een Sigma 70-200 2.8 te koop komt (iemand eentje op overschot ). Het aantal nieuwe posts is beperkt. Je kan deze gemakkelijk even doorlopen, zelfs als je eens een of meerder dagen zou overslaan. Dus absoluut niet nodig. Misschien later, als er veel meer aanbiedingen bij zouden komen.
        Canon 70D
        En als ik het wat compacter houd: Fuji HS35

        Comment


        • #19
          Re: VOORSTEL KOOPJESFORUM : splitings DSLR &lt;&gt; digicam

          heb dit voorstel ook niet gedaan voor de 'regulars' die weten wat ze zoeken, maar ik zit vaak op andere forums waar men weleens vraagt naar goeie site voor 2e hands spullen (ook familie vraagt dit vaak) en als je niet echt weet WAT je wil, dan is een search niet echt makkelijk

          stel, je moeder wil een compactje voor ongeveer 250€...geen idee van merk/type/enz, gewoon "een digitale kodak"...begin maar te zoeken hé. heb al 3 mensen (vanop forum arena51.be) die digicam zochten, die ik naar hier stuurde, maar die niks hebben gevonden (alhoewel er genoeg te koop staan!)
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • #20
            Re: VOORSTEL KOOPJESFORUM : splitings DSLR &lt;&gt; digicam

            Dan moet er nog een opsplitsing in prijscategorie bij ook, als ze niet weten wat ze willen

            Ik ben er in principe niet echt tegen, maar vind het zeker geen noodzaak, per dag is er meestal toch een beperkte verandering... en als iedereen een duidelijk onderwerp opgeeft (dus niet 'te koop') dan blijft het imho heel overzichtelijk!

            Comment


            • #21
              Re: VOORSTEL KOOPJESFORUM : splitings DSLR &lt;&gt; digicam

              Hallo,

              Het BD-forum is "dynamisch" ...
              Op geregelde tijden evalueren we en sturen bij waar nodig en doen aanpassingen. Waar mogelijk houden we ook rekening met de wensen van de forumleden.
              We zullen dit item "meenemen" naar een volgende evaluatie maar voorlopig zit een splitsing er nog niet in.
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #22
                Re: VOORSTEL KOOPJESFORUM : splitings DSLR &lt;&gt; digicam

                Oorspronkelijk geplaatst door jaja
                We zullen dit item "meenemen" naar een volgende evaluatie maar voorlopig zit een splitsing er nog niet in.
                heel straf...net hetzelfde zinnetje een paar weken geleden ook al op radio en TV gehoord...
                Zou het leven dan toch een reeks van zichzelf herhalende toevalligheden zijn?
                Mac

                Comment


                • #23
                  Re: VOORSTEL KOOPJESFORUM : splitings DSLR &lt;&gt; digicam

                  Hallo Mac,

                  Jij weet toch ook dat B-H-V staat voor Basis-Herhalings-Verrijkingsleerstof .
                  Ik snap dus ook niet waarom een regering zoveel problemen maakt met de opsplitsing van de leerstof ...
                  Voor de rest berusten alle overeenkomsten tussen de aan-elkaar-geregen-woorden op louter toeval

                  Jaja

                  Oorspronkelijk geplaatst door Mac Quoy
                  heel straf...net hetzelfde zinnetje een paar weken geleden ook al op radio en TV gehoord...
                  Zou het leven dan toch een reeks van zichzelf herhalende toevalligheden zijn?
                  Mac
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #24
                    Re: VOORSTEL KOOPJESFORUM : splitings DSLR &lt;&gt; digicam

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja
                    Hallo Mac,

                    Jij weet toch ook dat B-H-V staat voor Basis-Herhalings-Verrijkingsleerstof .
                    Ik snap dus ook niet waarom een regering zoveel problemen maakt met de opsplitsing van de leerstof ...
                    Voor de rest berusten alle overeenkomsten tussen de aan-elkaar-geregen-woorden op louter toeval

                    Jaja
                    Belazer-Heel-Vlaanderen, heb ik ook ergens gelezen
                    Het komt niet van mij, want zo slim ben ik niet
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: VOORSTEL KOOPJESFORUM : splitings DSLR &lt;&gt; digicam

                      Laat voorlopig alles maar zoals het is.
                      BD is nog altijd Ebay niet, en ook niet Konijnenberg.
                      Ondertussen geef je de moderators dan nog extra werk, want er zal er maar eens eentje z'n Fuji S20pro bij de DSLR's zetten.... of een Nikon lens aanbieden met een UV-filter, want die filter hoort eigenlijk thuis in de categorie 77mm filters...

                      Onderverdeling is leuk en handig, maar je moet weten wanneer dit nodig is.

                      Ik kijk zelf minstens elke dag even naar BD (als ik niet es een paar weken oversla wegens te druk), en dan klik ik op "New Posts", krijg ik mooi alle nieuwe koopjes te zien.

                      Geleidelijk aan begin je meer naar een winkeltype van forum te gaan (zoals Ebay liever winkels en powersellers ziet dan gewone mensen die hun spulletjes willen verkopen), maar ik dacht dat in de Stickies stond dat winkeliers hier niet welkom zijn....

                      Misschien is een opsplitsing tussen Digicam en DSLR nog een idee, maar moet dan misschien ook voor het forum Gezocht?

                      Just my 5 cents (indexering)

                      Comment


                      • #26
                        Re: VOORSTEL KOOPJESFORUM : splitings DSLR &lt;&gt; digicam

                        Wat mij erg handig lijkt (maar hoogstwaarschijnlijk niet simpel te realiseren) is als je bij een verkoop bepaalde gegevens in bepaalde (dropdown) vakjes moet zetten : type (keuze uit compact/dslr/lenzen/accesoires/...); merk; en prijsklasse (tussen 0 en 20, tussen 20 en 50, ..., tusen 5000 en 10.000 )

                        En dat alles gewoon in verkoop algemeen blijft staan maar je wel gemakkelijk kunt sorteren per veld. (wat dus eerder al door iemand was voorgesteld)

                        Aja, voor mij is dat eigenlijk ook niet echt nodig zene

                        Groeten,
                        Koen
                        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                        Comment

                        Working...
                        X