Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tsunami 12-12

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tsunami 12-12

Oorspronkelijk geplaatst door Mac Quoy
    doe mij dan maar voor €70
    (anders moeten Greet en de kinderen weer een hele week boterhammen met choco eten)
    Mac
    En ik zou niet willen dat de natuurgebieden rond het Leuvense het met een boompje minder zouden moeten stellen : 75 EUR !
    MJ, alle gekheid op een stokje - m'n volle steun en zonder te gek willen doen, ik wil 'em persoonlijk getekend, dan hangt ie gegarandeerd in m'n living... Zo sla ik twee vliegen in één klap...
    Tof meid, tof...
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
      en toch storten ze het nu terug.... om dan opnieuw giften te vragen ?????
      "Ze"? Ik denk dat je mijn eerdere antwoord niet goed hebt gelezen, Hans.

AZG vraagt geen geld voor de Tsunami-slachtoffers. De mensen die de actie organiseren heben het ook niet over AZG. Er wordt geld ingezameld voor het consortium van Tsunami-hulporganisatie"s: "De initiatiefnemers willen een geldstroom van 144.000 Euro voor het consortium van Tsunami-hulporganisaties.". AZG maakt geen deel uit van dat consortium.

Dus blijft de vraag: Wie bedoel je nu toch met "ZE"? Wie stort er volgens jou geld terug om dan opnieuw giften te vragen?

Groeten, Miriam

PS. Er bestaat een antwoord op die laatste vraag, maar dat heeft helemaal niets met de Tsunami te maken. Wie stort er volgens jou geld terug om dan opnieuw giften te vragen? Antwoord: de belastingdienst!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
        "Ze"? Ik denk dat je mijn eerdere antwoord niet goed hebt gelezen, Hans.

AZG vraagt geen geld voor de Tsunami-slachtoffers. De mensen die de actie organiseren heben het ook niet over AZG. Er wordt geld ingezameld voor het consortium van Tsunami-hulporganisatie"s: "De initiatiefnemers willen een geldstroom van 144.000 Euro voor het consortium van Tsunami-hulporganisaties.". AZG maakt geen deel uit van dat consortium.

Dus blijft de vraag: Wie bedoel je nu toch met "ZE"? Wie stort er volgens jou geld terug om dan opnieuw giften te vragen?

Groeten, Miriam

PS. Er bestaat een antwoord op die laatste vraag, maar dat heeft helemaal niets met de Tsunami te maken. Wie stort er volgens jou geld terug om dan opnieuw giften te vragen? Antwoord: de belastingdienst!
        Met "ZE" bedoel ik inderdaad AZG, 't is toch te gek dat AZG zoveel geld gekregen heeft dat ze dit nu terugstorten terwijl er andere hulporganisaties geld tekort hebben. AZG heeft 105 mio euro ontvangen en daar nog maar 16 mio van gebruikt en ze denken al bij al 22 mio nodig te hebben.
        Dat is dus 90 mio euro die daar zit niets te doen !! Tot nu toe is blijkbaar 1% teruggestort (dat is bijna 7 keer meer dan wat dat consortium wilt binnen halen). Waar zijn we eigenlijk mee bezig??? En nog belangrijker, hoeveel zal er blijven "plakken"?

Comment

kijk, ze storten terug, en dat is een mooie zaak.

waarom storten ze terug? al dat geld hebben ze bekomen van diverse acties om het tsunami-gebied te redden en weer op te bouwen. zeer veel mensen hebben genereus gegeven om die mensen daar te redden.
          Maar nu is er te veel geld voor de projecten in dat gebied. zo veel was niet nodig!! maar aangezien de mensen hebben gegeven voor tsunami 12 12, en niet voor afrique 15 15 (vul zelf maar in), vond AZG het incorrect het geld te gebruiken voor den afrik, aangezien de mensen het schonken voor de aziaten...

daarom schenken ze het geld terug, en vele mensen zeggen: houd het maar bij, het is om goed te doen...

al het geld dat ze mogen bijhouden, zal zeer goed besteed worden. niet meer in tsunamie dan, maar in andere projecten !! en blijven plakken: zal niet zo snel gebeuren, het zijn bepaalde personen die zich inzetten voor AZG, en dat zijn allerminst personen die op winstbejag uit zijn...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
            ...en blijven plakken: zal niet zo snel gebeuren, het zijn bepaalde personen die zich inzetten voor AZG, en dat zijn allerminst personen die op winstbejag uit zijn...
            Ik hoop het Ajuin, ik hoop het. De geschiedenis leert ons echter anders.

Wist je trouwens dat in 2004 de Indonesische regering voor 400 mio euro marineschepen besteld heeft?

Kijk, dan denk ik dat vb de Indonesische regering misschien wel zélf alle schade kon betalen maar dat ze dit bewust niet doen omdat ze rekenen op geld van buiten af. Maw, wij betalen dus een deel van die marineschepen .

Enfin, we zijn hier serieus OT aan 't gaan vrees ik .

Comment

we mogen wel OT gaan denk ik, MJ wilde enkel iets meedelen, wat ie heeft gedaan, nu is het aan ons

wat die marineschepen betreft: die waren broodnodig hoor. dat zijn geen speelgoedjes, voor als er iets gebeurt... dagelijks is die regio onderhevig aan zware piraterij-aanvallen, waar zelfs sommige marine-schepen niets tegen kunnen beginnen. daarenboven wordt er achter hun gat gezeten door internationale maritieme organisaties om hun wateren te beveiligen, dus wanneer het kan, moet je dat dan zeker doen. ze waren dit sowieso van plan, maar nu zien ze geld toekomen dat ze anders niet zagen...

sommige gelden worden daarenboven niet rechtstreeks in projecten gepompt, maar die utigaven zijn soms wel noodzakelijk. en tja, soms zal er wel eens geld blijven plakken, maar ik vermoed dat het in de organisatie zelf niet zo is. uiteraard wel om sommige politiekers te kunnen paaien, maar dat is om projecten te kunnen verwezenlijken, dus dat geld wordt 'nuttig' besteed...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                En ik zou niet willen dat de natuurgebieden rond het Leuvense het met een boompje minder zouden moeten stellen : 75 EUR !
                als het groot geld en de drukkers ervan er zich mee gaan bemoeien...dan houdt het op voor mij natuurlijk... Veel plezier er mee Kar
                Mac
                ps: ajuin en Hvr...ga even een andere toog zoeken om de wereld te verbeteren....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mac Quoy
                  ps: ajuin en Hvr...ga even een andere toog zoeken om de wereld te verbeteren....
                  Ik ga nooit op café dus doe ik het hier .

Blijkbaar mag geld geven wél maar je mening geven niet .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                    MJ, alle gekheid op een stokje - m'n volle steun en zonder te gek willen doen, ik wil 'em persoonlijk getekend, dan hangt ie gegarandeerd in m'n living... Zo sla ik twee vliegen in één klap...
                    Tof meid, tof...
                    Greetz, Kariboe

bedankt Kariboe!
                    eMJeke
                    website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                      en blijven plakken: zal niet zo snel gebeuren, het zijn bepaalde personen die zich inzetten voor AZG, en dat zijn allerminst personen die op winstbejag uit zijn...
                      Blijven plakken... daar zorgt hun reclamevoering wel voor. Ik weet niet of jullie het beseffen maar bij AZG gaat ongveer 30% van de giften naar hun reclamecampagnes...

En dat terwijl er zo veel goede privé-initiatieven zijn waar je gedoneerd geld rechtstreeks naar de plaatselijke hulporganistaties gaat... En dus ook mijn geld. AZG krijgt geen rooie cent van mij... Ik betaal om mensen te helpen, niet om bij de bakker een mooie poster te zien hangen aan de venster.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Choclat-Moose
                        Blijven plakken... daar zorgt hun reclamevoering wel voor. Ik weet niet of jullie het beseffen maar bij AZG gaat ongveer 30% van de giften naar hun reclamecampagnes...

En dat terwijl er zo veel goede privé-initiatieven zijn waar je gedoneerd geld rechtstreeks naar de plaatselijke hulporganistaties gaat... En dus ook mijn geld. AZG krijgt geen rooie cent van mij... Ik betaal om mensen te helpen, niet om bij de bakker een mooie poster te zien hangen aan de venster.
                        Vreemd... http://www.azg.be/nl/steunen/watdoet.htm dit lijkt met nog vér van 30% te zijn.
                        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Ok dan 10%...

Maar dat is van elke 1000 frank nog altijd 100 frank die niet aankomt waar het hoort...

Dit heb ik met opzet niet in euro's gezet want bij een gift van 25€ dan zegt iedereen...Pff wat is nu 2,5€? Veel geld in de landen waar AZG meestal opereert. Dat zeg ik u!

Ik ben vorig jaar in India geweest om mijn stage kinesitherapie te doen. Ik heb er 4 maanden geleefd met een gastgezin van arme afkomst en wees maar zeker dat die mensen hééél veel kunnen doen met die gemiste 2,5€. Voor de echte armen die er leven in de sloppewijken is dit meer dan een weekinkomen als ze al geld verdienen...
                          Last edited by Galdie; 28 mei 2005, 11:48.

Comment

bij deze nodig ik Hombre en Choclat-Moose mee uit aan de toog waar ik en HvR reeds zitten.....

frisse pint staat klaar

Comment

Dat zou toch wel smaken...

Want ik wil idd niet gezegd hebben dat AZG geen goed werk doet...Voor de eerste snellere hulp is het bij uitstek geschikt. Op de lange termijn denk ik dat ze wel schadelijk kunnen zijn voor een regio.

En ik denk dat er genoeg andere projecten zijn waar ik persoonlijk mijn geld beter besteed zie...

Comment

en wie is het geworden: Kariboe of toch die onbekende beller uit Japan?
                                Mac

Comment

Working...
                                X