Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twain camera gezocht.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Hi Triker, ik had al wat zitten zoeken nav je vraag...

    Maareh,
    Yep: Naar Druten is zo gedaan (je bent welkom hoor)
    Nope: Ik heb geen D60 (en ook geen andere remote capture-software)

    Bij de meeste bij de camera's geleverde (of apart verkrijgbare ) zgn Remote Capture software kun je de camera inderdaad vanuit een pc besturen. Ik heb echter nog nergens zwart op wit kunnen vinden (of in kleur trouwens ) dat dit standaard via TWAIN-communicatie gebeurt en niet met een merk-eigen protocol. Dergelijke info is moeilijk te achterahalen heb ik ontdekt. Je zou het dus inderdaad met je prog en een bepaalde camera moeten uitproberen om te zien of het werkelijk functioneert.

    Je bent van harte welkom op de koffie, met koekjes desgewenst, maar zonder D60

    Erik

    Comment


    • #17
      Triker, k'weet met de beste wil niet waar Veenendaal ligt, maar is het te ver naar Westerlo ?

      Comment


      • #18
        Originally posted by flurk
        Triker, k'weet met de beste wil niet waar Veenendaal ligt, maar is het te ver naar Westerlo ?
        Hi Flurk,

        Ligt in de buurt van Arnhem, dus iets te ver rijden vanaf Westerlo
        http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

        Comment


        • #19
          Originally posted by Triker
          We zijn op zoek naar een digitaal toestel, die via een twain driver aangestuurd kan worden. Dus via twain foto's kan maken en weergeven in speciale software. De oude Kodac DC 265 had deze opties wel, maar nu zoeken we een nieuwe camera die we vanaf de computer kunnen aansturen!! Wie of wie, tussen al deze wijze personen kan ons verder helpen
          Ik heb waarschijnljk nog zo'n toestel. je kan via de software op de pc foto's maken... Soms zie ik ook wel eens iets verschijnen van TWAIN source, sorry, maar ik ken der weinig van. Het is een Olympus, van de allereerste toestellen met ongeveer 800.000 pixels dacht ik.
          "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

          Comment


          • #20
            Originally posted by stone
            Triker,

            wat is Edison, kan ik er ergens info over vinden ?
            Of een URL'eke ...
            Als ik ergens die software vind, wil ik dat wel even testen hoor.

            stone
            Helaas Stone, over dit pakket zul je niets vinden op internet. De reden daarvoor laat ik maar even in het midden Het testen van de software thuis zal ook niet lukken omdat je het niet gestart krijgt zonder 30 meter aan boeken door te nemen
            http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

            Comment


            • #21

              Ik heb waarschijnljk nog zo'n toestel. je kan via de software op de pc foto's maken... Soms zie ik ook wel eens iets verschijnen van TWAIN source, sorry, maar ik ken der weinig van. Het is een Olympus, van de allereerste toestellen met ongeveer 800.000 pixels dacht ik.
              Yips, de oude toestellen werken er zonder problemen mee, maar we hebben tig nieuwe toestellen nodig die zonder problemen aan deze eisen moeten kunnen voldoen.
              http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

              Comment


              • #22
                Vrijwel elke digitale slr heeft die mogelijkheid, eventueel mits extra software-aankoop. nikon-capture is de nikon-oplossing, werkt ook met de gewone coolpix's meen ik.Remote-capture bij canon.

                Op stevesdigicams kan je in de software sectie eens een kijkje nemen, er bestaan freeware oplossingen voor anf-dere camera's, weet echter niet echt of dat echte twain-functionaliteit is.

                Comment

                Working...
                X