Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

11 september: dag tegen het zinloze geweld ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Gisteren zag ik op TV een korte documentaire over iemand die in de buurt waar de Twin Towers hebben gestaan een winkeltje heeft wat redelijk ongeschonden uit de strijd is gekomen. Hij had een paar foto's gekregen van de 11e september en opgehangen in zijn winkel. Binnen een mum van tijd kwamen er allerlei mensen met foto's om erbij te laten hangen en nu is deze ruimte een museum waar het rijen dik staat om alle foto's te kunnen bekijken. Het "project" wordt inmiddels gerund door 18 vrijwilligers. De foto's worden voor $ 25,00 dollar per stuk verkocht en de opbrengst gaat naar de kinderen van de slachtoffers. Een mooi initiatief vind ik. Meer info op www.hereisnewyork.org.
    Het is wel niet direkt een antwoord op de vraag van Jaja, maar het heeft veel indruk op mij gemaakt.

    "Er sterven dagelijks 10000en mensen in oorlog, van honger, aan..." en "...massa's geld waarmee betere dingen te doen zijn..."
    BTW Jimmy: hoe groot of klein is de massa geld die jij geeft aan de dingen die jij hier noemt ?
    Wedden van helemaal niks ? En maar hypocriet lopen doen...




    Hannie

    Comment


    • #17
      ik vind het niet de moment om dit tragisch voorval te relativeren en te vergelijken met andere slachtoffers.. ieder menselijk lijden verdient respect.

      ik ben ook niet blind, maar de discussies over de aandacht die aan 9/11 besteed wordt horen m.i. niet thuis in deze thread. daar is het simpelweg niet de moment voor.
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

      Comment


      • #18
        Originally posted by Tribal69
        Ik denk dat het beeld van die gruwel voor zichzelf spreekt, verder heb ik er niks aan toe te voegen dat zou ons te ver leiden.....
        Hiermee wil in niemand tegen zijn kop stoten, integendeel....
        Wel Tribal69, je stoot me niet tegen de kop (ik kan daar wel tegen)maar ik vind deze foto (als je dat een foto mag noemen) hier in deze topic niet passen, het breekt de sereniteit waarmee deze topic is begonnen.
        Ik was aan het genieten van de vorige prachtige foto's en dan post jij zo'n afschuwelijk ding, vulgair en zonder enige betekenis!

        Gelukkig mocht ik nadien het mooie gedicht van Stef lezen!
        eMJeke
        website

        Comment


        • #19
          BTW Jimmy: hoe groot of klein is de massa geld die jij geeft aan de dingen die jij hier noemt ?
          Wedden van helemaal niks ? En maar hypocriet lopen doen...
          Die weddenschap zou je toch verliezen hannie .

          pas op he...omhooggevallen portrettentrekker !
          dan pent ge al iets welgemeend neer...

          Comment


          • #20
            leuk onderwerp jaja
            Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

            Comment


            • #21
              Ter vervollediging : dat gedichtje is niet aan mijn, voorts geniale en bescheiden, brein ontsprongen hoor.... Door wie het werd geschreven weet ik niet en daarom staat het er ook niet bij...Het is HET gedicht van de Amerikaanse Brandweerman en werd geschreven ter herinnering van 5 in bevolen dienst omgekomen collega's...

              Stef

              Comment


              • #22
                Originally posted by jaja
                Hallo,

                Vandaag is het 11 september - en iedereen weet wel wat er vorig jaar gebeurde ...
                Maar ik denk dat het vooral een dag is tegen het zinloze geweld overal ter wereld.
                Tenminste, zo zag BD vorig jaar 11 september.
                Misschien kunnen we in deze topic foto's posten die deze dag een beetje "ondersteunen"?
                't Is maar een ideetje ...
                Hier is alvast mijn bijdrage:

                Voor hun is deze dag erg belangrijk ...

                Jaja
                Met alle begrip maar 11 september geeft me altijd een raar gevoel. Voor die paar duizend slachtoffers werd in heel Europa een minuut stilte gehouden, de tienduizenden slachtoffers van de aardbeving in Turkije een paar jaar geleden zijn toen een paar keer in het nieuws geweest en geen haan die er daarnaar nog naar kraaide. Nu zeg je natuurlijk: dat is geen geweld, dat is een natuurramp. Volledig mee akkoord maar de VS hebben die aanslagen volledig aan hun extreme buitenlandse politiek te danken. Altijd hebben ze Israël onvoorwaardelijk gesteund, altijd was er een verborgen agenda in hun relaties met Arabische landen (Egypte, Saoedi-Arabië, enz.). Ze willen nu per sé een oorlog tegen Irak. Ze vergeten wel dat ze Irak in de eerste Golfoorlog (die tegen Iran) met véél geld en wapens hebben gesteund. Volgens mij heette die kerel toen ook al Saddam.

                De VS verloor de oorlog in Vietnam, daarna in Irak (immers, Saddam zit er nog en de mensen zijn er armer en zieker als nooit tevoren) en nu ook in Afghanistan (Al Qaeda en Bin Laden zijn nog springlevend, Taliban is grotendeels ondergedoken in Pakistan). In plaats van extremer te worden, zou de VS eens goed moeten beginnen nadenken over het verleden.

                Bush is een nationalist met dat verschil dat nationalisme in de VS "pattriotisme" wordt genoemd. Hij is even rechts als het Vlaams Blok bij ons.

                Sorry maar ik moest het even kwijt.

                Frank Vandenberghe

                Comment


                • #23
                  Hallo frankonl,

                  Deze topic was (terecht) niet enkel bedoeld voor de slachtoffers van 11.09, maar voor alle slachtoffers van zinloos geweld, ongeacht waar ze gevallen zijn.
                  Er is zinloos geweld over de gehele wereld ...

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #24
                    Jaja, is dat je dochter?

                    Comment


                    • #25
                      Hallo j@n,

                      Neen, niet mijn dochter.
                      Wel de dochter van de schoonzus van een vriend van me ...
                      Gaat ook bij ons naar school en is eene chte schat (met soms kuren ).
                      Maar toen ze in het stadhuis mocht tekenen ... zo fier als een gieter ...

                      Hier is ze nog eens, met haar zusje:

                      Is en blijft een zeer fotogeniek kind ...

                      Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment

                      Working...
                      X