Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Naakt in open lucht?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Naakt in open lucht?

that's why he's an artist.

take your worst picture ever.
    brainstorm for 5 minutes.
    make up a silly but heavy story about life and death

go find someone with way to much money

before you know it you selled your worst pic
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
      Kunstenaar Spencer Tunick is zijn naam !!!

Het evenement heet: Corpus Brugge 2005

Modellen kunnen zich inschrijven op de site en de rest wordt op een veilige afstand gehouden.

Datum is Zaterdag 7 mei

mvg Sven
      Ik vraag mij alleen af hoe Sven dat zo goed weet ...
      Canon 350D | Canon 50 F1.4 | Tokina 12-24 F4 | Tamron 28-75 F2.8 | Sigma 70-300 F4-5.6 | Sony DSC F717

Comment

In principe is het maken van naaktfoto's in open lucht voor zover ik weet strafbaar (openbare zedenschennis).

natuurlijk - zo lang je geen problemen krijgt tijdens het maken van de foto's zelf (zorgen dat je niemand choqueert) is er eigenlijk geen probleem (wat niet weet wat niet deert).

Maar nu stel ik me de vraag: aangezien je foto's ervan maakt en die ook op het net plaatst, kan je dan niet hierop aangesproken worden? kan je daarvoor vervolgd worden?

kzou niet willen een of ander probleem uitlokken met een stomme zet... of moet je voor openbare zedenschennis al 'op heterdaad' betrapt worden voor er problemen mee zijn?

Als je nu eens duidelijk omschrijft waar je naar toe wil of wat je juist vraagt dan kunnen we naar een zinvol antwoord zoeken....
        er is een verschil uiteraard tussen het kunstproject in Brugge ( waar instanties aan meewerken), en een fotosessie waar je een 'naaktstudie' maakt of wat blote kiekjes ergens hé....dus de context zal al bepalend zijn, de omstandigheden, de plek waar je fotografeert, de leeftijd van alle betrokkenen, 'de faam van de fotograaf ( erkend kunstenaar of niet) enz....
        Ik vermoed dat de juristen zullen spreken van een 'feitenkwestie': indien er zich een probleem voor doet zal de rechter op basis van de feiten moeten oordelen of het openbare zedenschennis is of niet....
        Peter

http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
        http://www.photoblog.be/peterwarson

Comment

Denk idd dat het is zoals Peter het beschrijft. Al is het, vind ik persoonlijk, het al erg dat men hiervoor voor de rechter zou kunnen verschijnen.
          Ik zou ervoor zorgen dat je je locatie goed voorbereidt: maak afspraken met de eigenaar en zorg ervoor dat toevallige voorbijgangers uit de buurt worden gehouden.
          Voor het publiceren op het internet is er mijn inziens geen probleem als je de kijker op voorhand waarschuwt, en als het model niet jonger is dan 18. Een fotoshoot met een 16-17 jarig meisje is in principe geen probleem, al zou ik er wel voorzichtig mee zijn als je je werk wilt tentoonstellen.
          De 'faam' heeft er niets mee te maken. Beginnend of professioneel fotograaf, de wet is voor iedereen gelijk!
          En van die Corpus 2005, vind daar niets verkeerd aan. Die man heeft zijn eigen stijl ontwikkeld. Smaken verschillen nu eenmaal en in mijn ogen doet hij er niemand verkeerd mee. Dus waarom gewoon niet meedoen, al is het maar onder het mom van alles eens gedaan te hebben.
          Stijn Swinnen
          Dank u om mijn website te bezoeken - Lenske Boortmeerbeek
          I am not a gear whore showing off my glass collection

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Choclat-Moose
            Tenzij als ge zelf in uw adams- of eva-kostuum gaat meedoen hè!
            En waar gaat ge uw fototoestel verbergen ???
            Walter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CTBke
              En waar gaat ge uw fototoestel verbergen ???

met die minitoestelletjes van nu..
              foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
              X