Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixmania.be???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pixmania.be???

Oorspronkelijk geplaatst door Bert_300D
    Kortom absoluut NIET tevreden van pixmania !!!!
    Allez, ge hebt mij écht gerustgesteld

Ik heb op de site van Chronopost gelezen dat ze de pakjes ook afleggen in een naburige afleverpost (dagbladhandelaar bvb.)

Dus 'k ga een groot papier op de voordeur hangen met instructies:
    1. indien ik niet thuis ben, gelieve te bellen...
    2. indien dit niet mogelijk is gelieve 't pakske af te leggen in naburige afleverpost. (kunt ge checken op hun site).
    Minpunt is dat ge niet kunt controleren of het pakket volledig is...

Als't dan nog verkeerd afloopt dan zijn ze gewoon van slechte wil !

Ik hou jullie op de hoogte

Comment

Idem hier: levering was beloofd voor vrijdag of maandag.
      Levering is gebeurd op woensdag.
      Toen ik woensdagmorgen belde om te vragen of ze al een exacter leveringsmoment konden doorgeven, was 't antwoord: vandaag... en na lang aandringen, heeft de dame in kwestie naar de chauffeur gebeld, en wist ze te vertellen: "waarschijnlijk na de middag". (uiteindelijk was het 17u30)

Het idee van het papier aan de brievenbus, met verwijzing naar afleveringspunt vind ik wél een goed idee.

Goh ja... als Pixmania zo goedkoop wil zijn, zullen ze wel érgens op moeten snoeien hé. Blijkbaar is 't op hun dienstverlening.

Comment

Zo goedkoop zijn ze niet meer vind ik, prijs van de D-70 is laatste dagen al weer 30 euro gestegen! Ik zal toch in Duitsland bestellen denk ik, het is er stukken goedkoper en geen klachten.
        Grtz Jay

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgentje
          Goh ja... als Pixmania zo goedkoop wil zijn, zullen ze wel érgens op moeten snoeien hé. Blijkbaar is 't op hun dienstverlening.
          't is misschien daarom dat ze een slechte quotering krijgen op idealo.de (of was het nu ergens anders dat ik het gelezen heb???)

D'r zijn ondertussen blijkbaar meer mensen ontevreden dan tevreden...

Ik zal het nog eens opzoeken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
            Ik heb op de site van Chronopost gelezen dat ze de pakjes ook afleggen in een naburige afleverpost (dagbladhandelaar bvb.)

Dus 'k ga een groot papier op de voordeur hangen met instructies:
            1. indien ik niet thuis ben, gelieve te bellen...
            2. indien dit niet mogelijk is gelieve 't pakske af te leggen in naburige afleverpost. (kunt ge checken op hun site).
            Minpunt is dat ge niet kunt controleren of het pakket volledig is...

Als't dan nog verkeerd afloopt dan zijn ze gewoon van slechte wil !

Ik hou jullie op de hoogte

Zo gezegd, zo gedaan...
            Vandaag kreeg ik een mailtje om mij te informeren dat mijn Dimage om 7u11 al onderweg was (maandag besteld met overschrijving).

Instructies hingen op de voordeur, dus ik was min of meer gerust...

Nog steeds geen telefoontje tegen de middag, dus heb ik naar het afleverpunt eens gebeld...ook niets...

Om 16u45 kom ik thuis en wat blijkt? Ze hebben het pakje gewoon achter de tralies van ons gesloten hek gelegd ! (daarvoor moet men er bijna overklimmen)

Dus ik heb niets moeten ondertekenen, niets kunnen controleren.
            Het pakje was slecht verpakt in een afgeleefd karton doosje en lag dus gewoon buiten, bloot op onze oprit. (Wat als het regent ?!? ).

Langs den andere kant was ik blij dat ik de camera in mijn bezit had + dat alles in orde was, maar dit is toch geen manier van werken vind ik...
            Zulke dingen zijn waarschijnlijk schering & inslag bij die transportfirma's.

Hun producten zijn inderdaad veel goedkoper, maar het blijft toch altijd bang afwachten op een deftig afgeleverd pakje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
              Dus ik heb niets moeten ondertekenen, niets kunnen controleren.
              Het pakje was slecht verpakt in een afgeleefd karton doosje en lag dus gewoon buiten, bloot op onze oprit. (Wat als het regent ?!? ).
              Tsja, 'k ken dat gevoel.

Ik heb zo eens mijn ACER-adapter opgestuurd via UPS. Na een week of twee kom ik thuis en ligt er een opengescheurd pakje aan mijn brievenbus. Na enkele telefoons naar zowel ACER als UPS bleek dat er iemand anders uit den blok (ik woon in een flatgebouw) een krabbel gezet had en meer hadden die mannen niet van doen. Of die persoon 't gepikt heeft of gewoon onveilig achtergelaten heeft weet ik niet en daar spreek ik mij ook niet over uit.
              Enfin, om tot de clue te komen: ik bel naar UPS en daar blijkt dat ('t zijn hun woorden) dat 1% van de zendingen problemen oplevert. De kleine onbelangrijke zendingen worden door eender wie afgetekend en achtergelaten.
              Ik vraag dus: "wat is een kleine onbelangrijke zending??"
              Het antwoord: "och, een pakje onder de 2.000€ mijnheer."
              Ik: "????"
              "Tsja, een pak van 10000 euro laten we uiteraard niet zomaar achter"
              Ik:"???"

Na wat zoekwerk heb ik ook enkele verhalen gelezen van pakjes die gewoon op het gras achtergelaten worden. De eigenaar komt na enkele uren (in het beste geval) thuis en vindt een doorweekt pakje.

Blijkt dat het voor "hen" goedkoper is om een schadeclaim te betalen dan om 3 keer terug te rijden zeker???

Ik moet er wel bijzeggen dat mijn pakje vergoed is en dat ik na enkele maanden (ondertussen al lang een adapter mogen gaan kopen => 79€) een nieuw exemplaar toegestuurd gekregen heb.

Raad: hang een briefje aan de deur/bel dat ze bv bij iemand je pakje mogen gaan afleveren (buurman, bakker, slager, whatever) of vraag hen een papiertje achter te laten waarop je een volgend bezoek kan plannen of ... bel en geef een nieuw afleveringsadres op (bv: gepensioneerde ouders, ...)

Comment

Pixmania.be ... OK

Laat me dit een Pixmania getuigenis noemen.

Woe 11 mei 2005 , 11PM Panasonic DMC-FZ5 besteld op pixmania.
                Levertermijn : Op voorraad

Voor 2 Euro meer een 24h bestelling want ik vertrek naar Italië de Ma 16de...

Op de site om Donderdag 11h staat de camera nog steeds in "Verwerking"...
                Om 16h staat er plots levertermijn méér dan 10 dagen.
                Dus bel ik naar het betalend pix-070 nummer en daar laten ze me weten dat de camera vertrokken is met Crono Post. Dat ik geluk had de laatste ofzo te hebben...

Crono Post 5:50PM, Donderdag in Parijs
                Vrij 3AM in Brussel
                Vrijdag morgend om 11AM geleverd bij mij thuis in West Vlaanderen.

Verpakking : 10/10
                Inhoud : 10/10

Dus wat is er mis met pixmania? voor mij niet meteen iets...

Comment

Ik vrees dat er hier 2 zaken "gemixed" worden, nl de webwinkel enerzijds en het transportgebeuren anderzijds...meeste problemen zijn transport-gerelateerd en daar kun je de webwinkel niet echt rechtstreeks schuldig voor achten, mss enkel onrechtstreeks...

Als je weet dat wij allen (of de meesten toch ) zo goedkoop mogelijk alles willen aanschaffen tegen de laagste prijs...dan weet je dat er érgens bespaard moet worden...in het geval dat er een deel van die besparingen bij het transportgebeuren liggen zal elk transportbedrijf z'n prijzen zo laag mogelijk trachten te maken (de concurrentie hier is weeral es moordend, net zoals in vele andere bedrijven) en dit uit zich onder andere in de personeelskost (lees maandloon) dat die sukkelaars van koeriers "verdienen", lever zo véél mogelijk pakjes af met alle risico's van dien...ik vrees dat de jobrotatie onder de koeriers redelijk HOOG is

We zijn met z'n allen zélf deels schuldig aan dit soort situaties, immers de industrie geeft ons wat de markt vraagt, anders kun je beter je winkeltje sluiten, just my thought
                  Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
                    Ik vrees dat er hier 2 zaken "gemixed" worden, nl de webwinkel enerzijds en het transportgebeuren anderzijds...meeste problemen zijn transport-gerelateerd en daar kun je de webwinkel niet echt rechtstreeks schuldig voor achten, mss enkel onrechtstreeks...
                    Je slaat de nagel op de kop, vanaf moment dat de webwinkel het product aan de transporteur heeft overgeleverd, is die laatste aansprakelijk voor wat er mee gebeurt. Dus als je pakje is open gescheurd of helemaal doorweekt in het gras ligt, ben je er niets mee als je de website contacteert, de vervoerder is de enige die instaat voor de "goede aflevering".
                    Grtz Jay

Comment

Pixmania.....
                      tja wat zou ik daar over vertellen, Ik heb op een donderdagmiddag via een betaling met visa mijn minolta Dimage A200 gekocht.
                      inderdaad staat er een paar minuten later op de site dat de bestelling in verwerking is.
                      wetende dat het weekend voor de deur staat, en ik de gewone levertermijn van 3 dagen had aangekruisd zou het pakje dus ten laatste dinsdag in mijn bezit moeten zijn...helaas het tegendeel is waar.
                      gedurende het weekend gekeken op de site...geen verandering steeds dezelfde melding uw bestelling wordt verwerkt....????? ondertussen al 1 werkdag verloren.
                      vervolgens naar het gratis nummer gebeld en daar wisten ze me te vertellen dat er inderdaad iets mis was gelopen maar dat ik me geen zorgen hoefde te maken het zou die avond verstuurd worden en ik zou een mail krijgen met transportcode. die avond vol verwachting uitgekeken naar deze mail....zonder resultaat. enigste lichtpuntje was dat de status in verwerking veranderd was naar wordt behandeld of zo iets dergelijks.
                      dinsdag verschillende keren terug gebeld met iedere keer hetzelfde verhaal mijnheer het wordt vandaag verstuurd en u heeft hem morgen in uw bezit.
                      dinsdagavond is de status eindelijk veranderd naar wordt verzonden, dus ik dacht ik krijg een mail met mijn transportcode.....dinsdag avond nog steeds geen mail ontvangen.... deze kwam echter dinsdag op woensdagnacht tussen 2 en 3 uur binnen, vervolgens staat er ook op deze mail dat je vanaf nu de zending via de transporteur kunt volgen.....ze vertellen er echter niet bij dat dit pas vanaf 5 uur in de namiddag kan omdat het pakketje eerst moet toekomen bij de transporteur. wederom gebeld en nu maar eens naar de verantwoordelijke klantendienst gevraagd.....was een verloren moeite omdat deze man niet te bereiken is en er blijkbaar ook geen plaatsvervanger(s) zijn waar je als klant je verhaal kunt doen.....zeer goede dienstverlening moet ik zeggen . toen ik eindelijk s'avonds via de transporteur mijn bestelling kon volgen is alles goed verlopen en heb ik uiteindelijk een week later pas mijn camara in ontvangst kunnen nemen.
                      het geen dat ook zeer eigenaardig is dat in mijn geval het pakketje van Frankrijk uit naar Duitsland gegaan is, vervolgens van Duitsland naar Belgie en via Aalter toen uiteindelijk op mijn adres is afgeleverd.
                      zou er in dit geval dan toch voor opteren om het pakketje vanuit frankrijk rechtstreeks naar belgie te verschepen maar dit schijnt niet mogelijk te zijn.

ondanks de goedkope prijzen bij pixmania zal ik nooit meer een bestelling plaatsten bij hen dit vanwege hun fantastische "sarcastisch bedoeld" dienstverlening....daar staat tegenover dat de transporteur alle lof krijgt vanwege de status van verzending die via hun site tot op bijna een minuut nauwkeurig te volgen is
                      Niemand is te oud om te leren
                      alle foto's genomen met een minolta Dimage A200
                      alle reacties zowel positief en negatief worden zeer op prijs gesteld

Comment

Ik heb al 2maal besteld bij Pixmania en altijd deftig afgeleverd.Blijkbaar hebben we tegenwoordig weinig geduld en moet alles snel gaan.De prijzen zijn zeer goed alhoewel de handleidingen inderdaad frans,duits of engels zijn.Mijn ervaring is om geen expresslevering te vragen.Pakjes altijd goed verpakt !!
                        Als je zo'n 200 euro op 1000 kan uitsparen wil ik wel een dagje of 5 wachten.
                        Ik heb dan ook zeer korte nagels

Comment

Heb ook slechte ervaring met pixmania. leverden me een reeds geopend pakket met dcs717 zonder batterij, lenskap, lader en geheugenkaart. Ze wilden niets van mijn klacht horen, maakten van mij de oneerlijke en daar kon na maanden gepallaver zelfs Test-Aankoop niets aan verhelpen...ze blijven gewoon weigeren hun verantwoordelijkheid op te nemen!
                          Goeie raad? ver van wegblijven en bij een dealer kopen, die paar extra euro's zijn het waard(btw: hun levertijd was alles behalve...ze leveren via frankrijk en da's sowieso een paar dagen extra)

Comment

Na al het goeie nieuws over Pixmania, toch een ander verhaal.

Externe harddisk besteld via internet, zaterdag 1 mei. Op 4 mei, 6u 's morgens was mijn pakket vanuit Duitsland al in Aalter (W-vlaanderen). Is sindsdien nog altijd daar. Denk ik.
                            Blijkbaar een probleem met de code en nu moet Pixmania een transportonderzoek instellen.
                            Waren wel zo vriendelijk om een mailtje te sturen met de melding "dat het enige tijd kan duren".

Ondertussen loopt mijn interne harddisk langzaam vol.

Net zoals de boeren, wacht ik nu verder af...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hans.couckuyt
                              Op 4 mei, 6u 's morgens was mijn pakket vanuit Duitsland al in Aalter (W-vlaanderen). Is sindsdien nog altijd daar. Denk ik.
                              Opletten, Hans, Aalter is wel degelijk in Oost-Vlaanderen
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
                              X