Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pixmania.be???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pixmania.be???

Oorspronkelijk geplaatst door Choclat-Moose
    Dat laatste klopt toch niet helemaal. Als BTW-plichtige ben je verplicht om dan de BTW te betalen in je eigen land. Je ben immers BTW-PLICHTIGE...
    Idd. iemand betaalt wel degelijk BTW. De houder van de BTW-nummer vermeldt op de factuur krijgt de BTW aangerekend via verrekening van zijn BTW-aangifte. De BTW wordt op die manier betaald (wel niet onmiddellijk). Daarom kan je ook alleen maar een zgn. 'intracommunautair factuur' zonder BTW krijgen als er een (correct) BTW-nr. van een BTW-plichtige uit een ander EU-land wordt vermeld. En dan ook nog alleen maar als er kan worden aangetoond dat het goed het land van oorsprong heeft verlaten en is toegekomen op het adres op de factuur. Die dingen worden echt wel gecontroleerd!
    | Nikon D70 | Nikkor 18-70 3.5-4.5GED | Nikkor 70-300 4-5.6G | SB800 | PD70X | Manfrotto 680B | Velbon VS3 | Minolta Dynax7xi | Minolta AF28-105xi | Minolta 3500xi | Cokin filters | lampjes, softbox, parapluutjes | Appeltjes om te verwerken |

Comment

Als de camera als KOST kan geboekt worden hoef je de BTW niet te betalen. Als je deze gebruikt om je vakantie foto's te nemen is dat dus niet het geval. Als je het toestel beroepshalve kunt gebruiken krijg je van de staat de BTW terug. Bij aankoop in het buitenland hoef je de BTW niet te betalen of voor te schieten.
      Ik heb ondertussen de Camera ontvangen. Coolpix 8400 voor €550 , zonder btw, inclusief verzendingskosten.

Ben trouwens bijzonder gelukkig met deze multifunctionele compacte camera.
      eg - coolpix 8400 -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcelgodderis
        Ik heb begin deze week de Coolpix 8400 besteld bij
        cameranu.nl tegen een ongelooflijke prijs, €640
        Als BTW plichtige hoef je ook de BTW niet te betalen bij aankoop in het buitenland. 640- 19% + verzending
        Ook Pixmania heeft een pro-afdeling waarbij je geen btw. hoeft te betalen:

This domain name has been registered with Gandi.net. It is currently parked by the owner.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baron
          Idd. iemand betaalt wel degelijk BTW. De houder van de BTW-nummer vermeldt op de factuur krijgt de BTW aangerekend via verrekening van zijn BTW-aangifte. De BTW wordt op die manier betaald (wel niet onmiddellijk). Daarom kan je ook alleen maar een zgn. 'intracommunautair factuur' zonder BTW krijgen als er een (correct) BTW-nr. van een BTW-plichtige uit een ander EU-land wordt vermeld. En dan ook nog alleen maar als er kan worden aangetoond dat het goed het land van oorsprong heeft verlaten en is toegekomen op het adres op de factuur. Die dingen worden echt wel gecontroleerd!
          Sjust!

Comment

Deze is dicht bij de deur super in zijn prijzen en zeker als je persoonlijk belt dan kan je de dagprijs krijgen en kwa service is er geen betere http://www.geheugenkaart.be/
            Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Ik ben tevreden van volgende e-store in Frankrijk :

http://www.digibao.fr/

(idem site ander adres)

De prijzen zijn soms nog scherper dan Pixmania en je krijgt er de accesoires meestal goedkoper bij!

Comment

Heeft er soms iemand ervaring met nomatica.com

Comment

Ooit bij Pixmania Pentax Optio S gekocht (nog pocketer dan 'pocket').
                  Was toen scherpe prijs, prima aflevering, geen klachten.

en niet mis te verstaan : 2 (twee) jaar garantie

recent 350D bij mindfactory gekocht. idem alleen 1 jaar garantie.

Succes,

Dim

Comment

ik heb een aantal bedenkingen bij de bestelling gemaakt bij Pixmania, ik kocht er een Nikon D70 kit met draagtas en 1 GiB geheugenkaart:

1. De bijgekochte cameratas: Bij de aankoop van een toestel van dergelijke grootte (Nikon D70 + 2 lenzen), verwacht ik een tas waar deze producten in passen. Wat ik kreeg, was een piepklein tasje waar je net een compact camera in krijgt. De enige manier om het toestel erin te krijgen, was zonder lens.

2. De CF geheugenkaart toonde na drie dagen al een foutmelding. Ik diende de kaart tot driemaal toe te herfomatteren (nadat er al foto's op stonden, deze ben ik dus kwijt) alvorens opnieuw te kunnen gebruiken. Eergisteren kreeg ik weer een foutmelding op dit kaartje (nog geen foutmeldingen gehad op mijn oudere Sandisk kaartjes), en betwijfel dus de betrouwbaarheid van dit toestelletje. Ik zit nog in mijn "proefshoot" periode, dus nog geen kostbare foto's verloren... maar de toekomst boezemt me geen vertrouwen in.

Stiptheid NIET ok: bestelling geplaatst op woensdag 27 april. Levering binnen 2 à 3 werkdagen was beloofd. Betekent voor mij: vrijdag 29 april of maandag 2 mei wordt er geleverd. Gezien het feit dat we op rondreis waren, heb ik dit ingecalculeerd in onze planning: leveringsadres was een familielid in de buurt van onze tijdelijke bestemming. Ik had zelfs een dag marge gerekend (gezien de mogelijke drukte, en omdat iedereen eens een dagje te laat kan zijn). Tot dinsdagavond hebben we gewacht op het toestel. Aangezien de levering niet gebeurd was, moesten we een extra hotelovernachting (65 euro!) boeken alvorens naar Bretagne door te reizen. Bovendien moest de persoon in kwestie door heel deze wansituatie niet twee, maar vier volle dagen van 's morgens vroeg tot 's avonds thuisblijven. Pakket arriveerde vijfde dag, 's avonds om 17u30.

Ondanks mijn tevredenheid over de Nikon D70 zelf, ben ik niet te spreken over de dienstverlening van Pixmania.
                    Ik stuurde een mail naar zowel Pixmania als naar DPD (firma die transport regelt) met mijn verzuchtingen. Geen van beiden antwoordden.

Comment

Het lijkt mij knap stompzinnig om zo kort van te voren te bestellen en dan ook nog te laten leveren richting een tijdelijk adres. Dat is toch vragen om problemen? Wat ik van je verhaal kan maken is dat het een dag later kwam dan verwacht! Kon toch slechter?
                      En met geheugenkaartjes kan weleens iets zijn, je noemt ook het merkt niet?
                      Bijgekochte cameratas lijkt me erg raar maar je vertelt er niet bij of de keuze door pixmania was voorgesteld of dat je zelf gewoon niet op de maat hebt gelet?
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

hoi,
                        heb mijn KM Dimage Z20 gekocht bij Digitalstreet http://www.digitalstreet.nl/catalog/index.php in Beuningen,Nederland. Was daar toch in de buurt.
                        à € 228, hier in Brugge € 349!
                        Wel enkel Engelstalige handleiding.
                        Klein winkeltje, maar véél volk.
                        Vriendelijke bediening.
                        ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Tja... je hebt daar natuurlijk wel een punt: laten leveren elders en zo kort van tevoren... het kon inderdaad erger.

Maar hoe zit 't dan als we allebei uit werken zijn? Dan kunnen ze ook niet leveren? Fin ja, akkoord. Goh ja, we hebben wel gewacht op het vastzetten van onze locaties tot we per mail een bevestiging kregen dat het pakket op de baan was (dat was de vrijdagmorgen). Transportbedrijf claimt de opdracht pas de maandag gekregen te hebben... Foert, ik ga er niet zielig over doen. (of doe ik dat al?) Gewoon even mijn verzuchting kwijt... en aantonen dat niet alles happy is.

De tas... was een 'totaalpakket' zonder beschrijving. Hier heb je de link naar het product, daar ook de beschrijving.

De CF-kaart, (idem link hierboven) had geen beschrijving. Dus als ze "huismerk" leveren, mag ik ervan uitgaan dat er na drie dagen al schrijfproblemen mogen zijn?

Ik zal dan maar den domsten zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgentje
                            Maar hoe zit 't dan als we allebei uit werken zijn? Dan kunnen ze ook niet leveren? Fin ja, akkoord. Goh ja, we hebben wel gewacht op het vastzetten van onze locaties tot we per mail een bevestiging kregen dat het pakket op de baan was (dat was de vrijdagmorgen). Transportbedrijf claimt de opdracht pas de maandag gekregen te hebben... )
                            Ik heb gisteren ook een bestelling gedaan bij Pixmania (met overschrijving) en ik vraag me af hoe zij mij gaan laten weten op welk exact tijdstip ze de camera leveren?

Bellen/SMS-sen ze je daarvoor? (ze hebben mijn GSM-gegevens)
                            Je kan wel de bestelling volgen via internet, maar is dat wel correct?

Wij zijn nmlk ook weg gaan werken, maar ik woon slechts een paar km van mijn werk, dus ik kan het gauw efkens gaan ontvangen. Maar daarvoor moeten ze mij bellen natuurlijk.

'k ga een briefke op de voordeur gangen met de melding om mij op te bellen & hopen dat ze dat willen doen natuurlijk...

Ik ben ne keer curieus...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                              Ik heb gisteren ook een bestelling gedaan bij Pixmania (met overschrijving) en ik vraag me af hoe zij mij gaan laten weten op welk exact tijdstip ze de camera leveren?

Bellen/SMS-sen ze je daarvoor? (ze hebben mijn GSM-gegevens)
                              Je kan wel de bestelling volgen via internet, maar is dat wel correct?

Wij zijn nmlk ook weg gaan werken, maar ik woon slechts een paar km van mijn werk, dus ik kan het gauw efkens gaan ontvangen. Maar daarvoor moeten ze mij bellen natuurlijk.

'k ga een briefke op de voordeur gangen met de melding om mij op te bellen & hopen dat ze dat willen doen natuurlijk...

Ik ben ne keer curieus...
                              Met een ocerschrijving duurt het een tijdje tegen ze je geld ontvangen (dit gaat via een tussenbedrijf). Typisch 2 a 3 werkdagen.
                              Eens Pixmania het pakketje heeft uitgestuurd, hangt het ervan af welke firma je gekozen hebt om de levering te doen. Als dat de Post is laten ze een briefje achter en kun je je pakje gaan afhalen op het postkantoor.
                              Ik had gekozen voor ChronoPost en daarbij kun je kijken waar je pakketje overal reeds is gepasseerd (via een website met het tracking nr van je pakketje). Van zodra erbij staat het pakketje in Brussel langsgeweest is, duurt het niet lang meer tot ze aan je deur staan. Ze komen max 3 keer langs.

Comment

Hallo

Een tweetal maanden geleden had ik een rugzak van lowepro besteld.

Volgens de site was het in stock. Ik had ook de 24h levering aangevinkt (koste maar 2€ meer) . Het werd echter een 240h levering.

Ik had op een donderdagavond besteld. Dus ik hoopte dat men op zijn minst tegen maandag zou leveren. Maandag en dinsdag ,nopes , (nochtans was er steeds iemand thuis)

Woensdag was er dan blijkbaar toch iemand langs geweest maar toen was er juist niemand thuis (was maar 10min weg , maar ja de wet van murphy). Men had echter geen boodschap nagelaten dat er iemand was langsgeweest 'k had er dus het raden na , en bleef daarvoor de hele dag thuis voor niks.

Donderdag gebeld naar pixmania. Die vertelde me dat ze contact gingen opnemen met hun transporteur en dat ze me terug gingen bellen voor afspraak.

Niet gehoord van hen. Maandag opnieuw naar pixmania gebeld en daar vertelde ze me dat ik best met hun transporteur zelf zou bellen voor een afspraak. Dit gedaan en de dag nadien EINDELIJK bestelling thuis gekregen.

DIt vind 'k echt geen doen , ik koop niets bij hun transportfirma hé , ik vind dat pixmania ZELF alle administratie moet doen en moet controlleren of hun transporfirma goed werk levert.

Antwoord van pixmania , we kunnen niet elk pakket controleren of het wel goed word afgeleverd. IK vind dat dat één van hun prioriteiten zou moeten zijn.

Kortom absoluut NIET tevreden van pixmania !!!!

Comment

Working...
                                X