Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Back to the roots: omzetten van digitaal naar analoog.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Back to the roots: omzetten van digitaal naar analoog.

Oorspronkelijk geplaatst door Carola
    Die actieve benadering is nu net het probleem bij archieven(ik heb het hier over een paar miljoen digitale bestanden ! wij hebben daarvoor noch de mensen noch de middelen. Een "hardcopy" hoeft in principe "alleen maar" in correcte omstandigheden bewaard te worden. Archieven zijn in de eerste plaats gericht op passieve conservering.
    Ik begrijp je probleem. Dergelijke hoeveelheden data archiveren is een heel ander verhaal dan mail, verkoophistorie en boekhouding. Zeker als mankracht en middelen een probleem vormen.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik weet dat een kennis van mij digitale bestanden (aangemaakt in fotoshop) liet omzetten naar echte dia's. Hij deed dat voor een Franse organisatie die vergelijkbaar is met de belgische Boerenbond. In Brussel liet hij die bestanden omzetten. Er werdt toen gesproken over 800bfr voor 1 omzetting. Of deze firma nog bestaat en of ze nog in Brussel te vinden is weet ik niet. Feit is dat de techniek bestaat. Als men inde "moviewereld" een film draait op peliculle en men dient die digitaal te bewerken dan worden die 70mm beelden gescandt. Om dan vervolgens (digitaal) bewerkt te worden en terug naar hoogwaardige beelden omgezet te worden. Raoul Servais de maker van Taxandria verwezenlijke zijn film met het " Toccata-systeem" .
      Ook hier zijn beelden omgezet naar peliculle. Ook bij HD film making gaat men dus omgekeerd te werk. Vooral in Rusland maar nu zo stilaan overal in de wereld worden film gedraaid op HD camera's en dan na bewerking en montage terug omgezet naar pelicule. Ook de remake van "star wars" was slechts mogelijk via digitaal analoog convertie. U vraag is dus zeker niet ongegrond.
      Verderwil ik niet in discusie gaan over wat het best is. We zitten hier op belgiumDIGITAAL en dus is de geest van dit forum digitaal (wat dus goed is)
      Perfect is het matchen van het beste van 2 techieken. Ik hoop je in je zoektocht wat ondersteund te hebben. Misschien kan je eens contacten zoeken in de richting van de filmwereld? Hoger kunst instituut in Gent heeft nog altijd een afdeling animatie die misschien iets maar weet?

Comment

--- foutje

Comment

films van vroeger sloegen ook cyaan of magenta uit als je pech had

wat ik tweemaandelijks doe:

backup op tape
          backup op DVD
          backup op Harde schijf
          backup in print

één medium zal het toch moeten overleven? alle 5 jaar checken of alles nogleesbaar is?

Comment

Raar dat er nog niemand Online Storage vermeld heeft. Ok, die berdijven gaan ook niet eeuwig blijven bestaan, maar op korte termijn kunnen ze je wel uit de nood helpen. Wie weet waar de techniek over pakweg 5 jaar staat? Je foto's enkel en alleen bij een obscuur webbedrijfje plaatsen zou ik nu ook weer niet doen, maar er zijn toch redelijk wat grote spelers op de markt, die niet van vandaag op morgen zullen verdwijnen?
            mvg,
            Dieter

Comment

Waarom zo hopeloos zoeken naar een manier van archriveren? Zet het toch op een dvd of een tape, zet het op je harde schijf. De dvd moet helemaal geen 100 jaar meegaan, over enkele jaren zijn er vast wel nieuwe systemen hoor.

http://www.blu-raydisc.com/ om maar een vb te geven.

Comment

Tja, dat krijg je met archiveren... na lange tijd komen de oude dingen opeens weer tevoorschijn - niet alleen foto's, maar ook berichtjes op BD

Groeten, Miriam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                  Tja, dat krijg je met archiveren... na lange tijd komen de oude dingen opeens weer tevoorschijn - niet alleen foto's, maar ook berichtjes op BD

Groeten, Miriam
                  LOL, vooral deze week blijkt het . Misschien door 't slechte weer? Tijd voor de grote back-up .

Comment

Working...
                  X