Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

auteurs rechten: betalen voor en foto publiceren?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Wat een prachtige tekst Jakke!
    Deze drukt precies uit wat er mis is met censuur, in welke vorm dan ook

    Jacki
    Meer foto's op Mukblog

    Comment


    • #62
      LOL Jacke !


      Maar eigenlijk erg triestig ! Ik ben het volmondig met je eens !
      Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

      Comment


      • #63
        Voor persoonlijk gebruik mag je alles fotograferen, als het ten minste niet expliciet verboden is.

        Voor commercieel gebruik gelden andere en natuurlijk ook heel zotte regels.

        Neem bijvoorbeeld de Eifeltoren. Omdat die ouder is dan zoveel jaar of was het omdat die al gebouwd was voor 1992 of zoiets, mag je die wel overdag fotografren en zelfs commercieel gebruiken, edoch de verlichting die 's avonds de contouren benadrukken is aangebracht na 1990 of daar omtrent, valt onder nieuwe regels, dus een foto getrokken bij avond of nacht, als die verlichting brand mag je niet voor commercieele doeleinden gebruike.

        Ik heb overigens vernomen, dat na de heffing of lege CD's er ook een komt op harddsiks, CF kaarten en waarschijnlijk ook op WC-papier, daar kan je immers ook copieen op maken van gezongen, gespeelde en geprinte originelen.

        Nou ik ben het met Jakke eens gewoon aan alles hetzelfde als aan het WC-papier en dan bedoel ik die substantie die daar door moet worden afgenomen.

        jacques.

        Overigens wij maken allemaal foto's en wij hebben het auteursrecht op die foto's, zodat we ook allemaal recht hebben op een vergoeding uit de pot, die uit dit soort heffingen wordt opgebouwd, laten we ons allemaal als rechthebbende bij al die zotte instanties aanmelden en heb je wel eens eenliedje gezongen, misschien wel een eigen vertaling van een Duits, Frans of Engelstalig liedje, wel dan schijn je ook recht te hebben om uit de ruif mee te eten, weleens een rijmpje geschreven, wel ik denk, dat je ook uit de schrijversruif mee zou mogen eten.

        Weleens gedacht aan het zingen van een liedje, het componeren van een stukje muziek, het maken van een schilderij of een foto, wel kom aan we gaan allemaal in de rij staan.

        Ja iedere vier jaar gaan we stemmen ons democratisch recht, kiezen we weer zulke stomme idioten, die ons dit soort regels voorschrijven.

        Heb ook gehoord, dat de erven van Vermeer, nu rechten moeten afdragen aan de erven van de archtect vam de huizen in het straatje van Vermeer, immers het handelt zich hier om een weder openbaarmaking,

        Ik heb op mijn bedrijfje weleens zo'n zottekop aan de deur gehad, of we niet een radio hadden die speelde op een manier, dat meer dan vijf personen dat konden horen, ja BUMA STEMRO rachten betalen voor heropenbaarmaking, een idioot van de overheid stuurde brieven rond, dat als je een videorecorder had, waarmee je ook TV-programma's kon ontvangen, maar die je alleen voor instructievideo's gebruikte, dan moest je ook kijk en luistergelden betalen.

        Wanner geven we al die ...... eindelijk eens een schop onder hun ...... ?

        Comment


        • #64
          Haha jacques, je hebt gelijk hoor. Ik luister eigenlijk alleen naar de muziek die ik leuk vind. Dus ik heb eigenlijk nooit een radio gehad (toevallig in mijn nieuwste set wel ingebouwd), maar ik draai mijn eigen lp's en cd's en cassettes, niet wat een of andere discjockey in hilversum toevallig opzet. Ik heb wel altijd een wekkerradio gehad. Niet vanwege de radio, maar om wakker te worden (hielp niet overigens). Dus moest je daar dus wel kijk- en luistergeld voor betalen.

          En tegenwoordig? Schijnt het in de belasting te zitten, haha. Dus toch wel slimme idioten waar we op gestemd hebben (hoewel, als ik het zo eens overzie, is mijn stem weer eens bij de minderheid terechtgekomen, werkelijk oppositie hoop ik).

          Overigens heb ik inmiddels ruim 20 boeken geschreven. Enig idee hoeveel moeite je moet doen om bv alleen al de verplichte (!) bibliotheekheffing over je boeken te ontvangen? Terwijl die rare zogenaamde belangeninstanties het dus wel gemakkelijk heffen, geven ze het aan de andere zijde weer erg moeizaam uit aan de 'belanghebbenden'.
          Ach, ik zou de hele bende dus boycotten indien mogelijk... Of uit je foto's scheuren (zie ander topic hier)

          Comment


          • #65
            ik heb in de tussentijd een oplossing gevonden:

            http://www.sengers.ch/ibelgien/p.html

            groetjes uit zürich

            Comment


            • #66


              Bezorg SOFAM de link en vraag of dit dan beter is als
              reclame voor onze 'nationale trots'
              "Away put your weapon, I mean you no harm"

              Comment


              • #67
                Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

                Comment


                • #68
                  Kijk voor de aardigheid eens op:

                  Dit is de Berne Convention for the Protection of Literary and Artistic Works waaronder ook fotografische opnames vallen.

                  Alles verandert natuurlijk wanneer er wordt aangegeven dat er NIETS gefotografeerd mag worden, danwel gepubliceerd mag worden.


                  Always on the move for some action.

                  http://www.rienwillems.nl en http://www.sidecarcross.com

                  Comment


                  • #69
                    pffffffffffffffffffffffffff
                    When I'm not here, I'm out of focus.

                    Pentax K10D en Pentax *ist D

                    Comment

                    Working...
                    X