Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat ik heb meegemaakt HORROR iemand suggesties

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wat ik heb meegemaakt HORROR iemand suggesties

    Ik heb hetzelfde probleem gehad. Hard getik tijdens afsluiten van pc en kon daarna niet meer opstarten.
    Heb een nieuwe schijf geplaatst en alle besturing en SW opnieuw geinstaleerd. Heb de oude schijf als slave geinstalleerd en kon het meeste toch nog recupereren. Geluk gehad
    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

    Comment


    • #17
      Re: Wat ik heb meegemaakt HORROR iemand suggesties

      is erg klote voor je, maar meestal leer je backuppen (jammer genoeg) enkel na dikke problemen. ook aan den lijve ondervonden. nu zit mijn systeem als volgt in elkaar :

      C: 1 x 180gb systeem schijf (heb veel plaats nodig voor beroep - IT consultant)
      D: 1 x 160gb data schijf (daar staan al mijn foto's op en andere belangrijke zaken)
      H: 1 x 250gb externe maxtor schijf (backup)

      mijn workflow :
      * heb mirror-applicatie draaien die alle wijzigingen op specifieke folders van D: schijf kopieert naar H: schijf
      * eenmaal in de 2 weken (of na belangrijke events) backup van foto's H: naar DVD-RW

      Heb momenteel bijna 10.000 foto's staan, goed voor zo'n 18gb...en die wil ik NIET kwijt hoor!!


      Als er iemand interesse in heeft, heb nog een Onstream USB backup staan die 80gb aankan...
      Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

      Comment


      • #18
        Re: Wat ik heb meegemaakt HORROR iemand suggesties

        Wanneer gaan jullie het nu eens leren.
        "WIe zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten". Reeds zolang men data stockeert (op papier, zij electronisch) is het verkeerd te denken. Problemen, dataverlies, dat overkomt mij nooit. Das enkel voor anderen. Virussen, ... ook dat overkomt mij nooit, dat gebeurt enkel bij mijn buur ...
        Wetende dat er bedrijven zijn die zich schatrijk weten te maken door de welwillende onkunde van hierboven aangehaalde fanatici.
        Backuppen is een noodzakelijk kwaad en als je het goed wil doen, kost het tijd en geld.
        We moeten allemaal een high-performance PC hebben met liefst alles erop en eraan, maar, een tweede harde schijf (250Gb kost zo'n 120 Euro en een Raid-controller zo'n 50 Euro) kan er niet af. De raid-controller laat toe dat je tweede harde schijf een extacte copie is van je eerste en in geval je eerste harde schijf stuk gaat, schakelt je PC zonder dat je iets moet veranderen op de tweede harde schijf.
        Weet ook dat één kopie op CD of op DVD niet werkzeker is.
        Maar ja, spijtig voor U, maar hopelijk heb je hier een lesje aan en gebeurt het niet meer. Mens, ik mag er niet aan denken dat ik zo'n 80.000 foto's, en nog eens 25Gb aan wetenschappelijke data en al de sources van eigen geschreven softwarepakketten zou verliezen. Alles staat op drie identieke harde schijven, waarvan één externe.
        Euh, heb ook al eens per abuus een format C: gedaan ipv van D: en Ja geantwoord op een niet gelezen boodschap. Gelukkig had ik dus backup's ... In 4 minuten na de ramp was ik weer vollop werkende met een correct lopend systeem.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment

        Working...
        X