Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printer gezocht (ook voor fotos)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Printer gezocht (ook voor fotos)

@Wouter M:
    Als je foto's nog niet droog zijn als ze uit de R800 komen dan gebruik je volgens mij toch niet het juiste fotopapier en/of stel je de printerdriver niet in op het correcte papier. Ik gebruik zelf een R800, uitsluitend in combinatie met Epson Premium Glossy of Semigloss, en heb nog nooit problemen gehad met niet gedroogde foto's. In diverse tests staat trouwens te lezen dat je de foto's meteen nadat ze uit de printer gerold zijn onder stromend water mag houden zonder dat de inkt daarbij uitloopt (heb ik zelf nog niet getest).

De hoofdreden waarom ik de R800 gekozen heb is de erg lange houdbaarheid van de foto's dankzij de pigmentinkt die deze printer gebruikt. Foto's van dye-based printers, zoals de Epson R200, R300 of de Canon Pixma-reeks, vervagen sneller (bij Canon zeker als je geen Canon Photo Paper Pro gebruikt). In Japan heeft Canon al een langer houdbare inkt ingevoerd, maar die is hier nog niet beschikbaar. Tweede reden was de veel lagere prijs voor Epson Premium fotopapier ten opzichte van Canon's Photo Paper Pro (akkoord, de inkt is iets duurder, maar netto per foto kwam ik bij Epson aan een lagere prijs). Tenslotte heb ik afdrukjes van de iP4000, de 990i en de R800 vergeleken (telkens dezelfde foto) en vond ik die van de R800 het best qua kleur, afwezigheid van banding, quasi onzichtbare dithering, enz. De Ultrachrome inkten van de R800 geven de foto's een net iets andere look&feel dan "gewone" foto's en dat vind ik juist mooi. Smaken verschillen natuurlijk...als je wil dat je eigen afdrukken zo goed mogelijk de look&feel van gewone foto's benaderen, dan moet je zeker een dye-based printer zoals de Canons of de Epson R200/R300 kiezen. Als ik gewone foto's wil laat ik die gewoon afdrukken in een afdrukcentrale, voor de "specialekes" gebruik in mijn R800.

Comment

NickyNick, dat probleem is ondertussen al opgelost. Vroeger gebruikte ik inkjet fotojet glans van BURO1, maar tegenwoordig gebruik ik photo professional papier van pelikan. De verschillen zijn zeer duidelijk: droogtijd is veel sneller, en zelfs de kleuren komen beter over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mic
        Canon Pixma reeks.
        De Pixma 4000 of de 5000, 6000.. Allemaal supergoed.
        De Canon Pixma 4000 is trouwens de test winnaar van de printertest van PCWelt. Binnengekomen en al de eerste week op 1.
        Dat zegt genoeg he?
        Of de Pixma 8500 de fotoprinter. kost 380 Euro (Duitsland)Heeft zes kleuren en zwart partoon. extra kleuren Rood en Groen.
        De foto's uit deze printer zijn BETER dan bij een afdrukcentrale.
        Dus BETER dan bij de fotograaf.
        Ocharme. De fotograaf en zijn winkel klagen steen en been... Eerst zien ze hun inkomsten verminderen met de komst van het digitale fototoestel en nu is er een printer die betere foto's maakt dan hun afdruklabo... ocharme...

De Canon Pixma reeks wint trouwens nu alle testen van de vakbladen (serieuze bladen he? Geen Clikx of CM , maar Chip, PCwelt enz...)

Wil je foto's printen heb je geen andere keuze dan Canon.
        Zij hebben de markt veroverd die tot voor kort (twee jaar geleden) nog aan Epson toebehoorde.

En voor die Canons heb je supergoede en goedkope vervanginkt... maar dat had je al gelezen (patattenrubriek)
        en de droogtijd... die is er niet. De foto is droog als je nogmaar je muisknop heb losgelaten ( da's snel he,)
        De 8500 kost nu bij Top-Foto € 354,90 inclusief (€ 305 excl!)

Gr,

sailor
        Lid: BD 0249BE
        D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

Comment

Hier nog een zeer tevreden canon IP4000 gebruiker.
          Snel, goedkoop en zeer goede afdrukken.
          De goedkoopste is momenteel 124 Euro.

link http://www.tweakers.net/pricewatch/94901

mvg, drh

Canon EF 28-135mm f3.5-5.6 IS USM + Hama UV filter
          Sigma AF 50-500/4.0-6.3 EX APO (HSM)+ B+W kr 1,5 skylight 1,1 x filter, Manfrotto 055AB & 141RC
          Grip BG-ED3

Albums: http://drh.fotopic.net http://img62.photobucket.com/albums/v190/chrisdrh/
          Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

er komt dus een staartje aan.

de printer die we zoeken lijkt overal uitverkocht te zijn en er zijn problemen met de aanvoer :-/
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
              er komt dus een staartje aan.

de printer die we zoeken lijkt overal uitverkocht te zijn en er zijn problemen met de aanvoer :-/
              Dan zal dat wel een heel goede printer zijn .
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Ik heb hem de iP8500!!!

Voorbije zaterdag CANON Pixma iP8500 afgehaald bij Ingo (TOP-FOTO) en dit is een sublieme printer! Prachtige afdrukken!
                Wil je er meer over weten? Ask me!

Gr,

sailor
                Last edited by sailor; 2 februari 2005, 22:53.
                D70 / AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70 f/3.5~4,5G IF ED*SIGMA AF 55-200 F/4-5.6 DC*CF 1G Transcend*SIGMA EF-500 DG SUPER iTTL*CP5700*HITI 730 PS*Canon Pixma iP8500*Minolta Scan Elite 5400*Lowepro Minitrekker*Lowepro Nova 5 AW

Comment

Toch nog effe inpikken aan deze al lange, maar informatieve tread.
                  Na diverse fotoprinters van Epson gehad te hebben, ben ik momenteel overgestapt op de Epson Aculaser C900. Met grote tevredenheid moet ik zeggen, want ik behoef geen fotopapier meer om foto's af te drukken: het gewone glanzende 100 gr DCP (Digital Color Printing) papier voldoet ruimschoots en is niet veel duurder dan het gewone papier voor kopieerapparaten. Je kan dus al eens naar hartelust A4-jes afdrukken zonder écht naar de kostprijs te moeten kijken. De laserkwaliteit is prachtig en voor de kostprijs van de laser moet je het ook al niet laten: zo'n 300 €.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Josy
                    Toch nog effe inpikken aan deze al lange, maar informatieve tread.
                    Na diverse fotoprinters van Epson gehad te hebben, ben ik momenteel overgestapt op de Epson Aculaser C900. Met grote tevredenheid moet ik zeggen, want ik behoef geen fotopapier meer om foto's af te drukken: het gewone glanzende 100 gr DCP (Digital Color Printing) papier voldoet ruimschoots en is niet veel duurder dan het gewone papier voor kopieerapparaten. Je kan dus al eens naar hartelust A4-jes afdrukken zonder écht naar de kostprijs te moeten kijken. De laserkwaliteit is prachtig en voor de kostprijs van de laser moet je het ook al niet laten: zo'n 300 €.
                    Daar wil ik wel eens wat meer over te weten komen! Zou eventueel interessant zijn voor op het werk!
                    Heb je dan dezelfde kwaliteit en diepte zoals bij een fotoprint op extra glosssy of van de fotoboer!?

Gr,

sailor

Comment

Working...
                    X