Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

    Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
    Redelijk tevreden van.
    foto moet wel +-2% oversized zijn. (maar dat is bij velen zo)
    Wat bedoel je?
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

    Comment


    • #62
      Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

      Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
      Wat bedoel je?
      Dat er bij het afdrukken wat verloren gaat aan de randjes... Hetzelfde geldt trouwens ook voor randloos afdrukken op je printer thuis...

      De meeste fotoprinters hebben nu ondertussen al papier-inktcombinaties die even lichtbestendig zijn (of zelfs beter) dan de prints uit het fotolabo...
      Ik print op mijn HP8750 de grotere formaten af met ongeveer dezelfde kosten als in het labo en ik weet altijd wat ik krijg. Voor de kleinerer formaten ben ik goedkoper af bij een labo, maar ook daar grijp ik hoe langer hoe meer naar de eigen afdruk... voor de kwaliteit moet ik het niet laten, want de printer geeft me minstens een even goed resultaat...

      Ik heb anderhalf jaar terug ook de test gedaan tussen Photobox en Photoways... Qua kleuren en scherpte waren ze identiek (klein tintverschil, maar niet storend...). Ook de tijd waarop je de spullen thuisgeleverd krijgt en de verpakking is identiek... Qua prijs en gebruikt papier kreeg Photoways daar wel de voorkeur...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #63
        Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

        [QUOTE=CooMa
        De meeste fotoprinters hebben nu ondertussen al papier-inktcombinaties die even lichtbestendig zijn (of zelfs beter) dan de prints uit het fotolabo...
        Ik print op mijn HP8750 de grotere formaten af met ongeveer dezelfde kosten als in het labo en ik weet altijd wat ik krijg. [/QUOTE]


        Leuk dat die inkt zolang blijft (heeft canon/epson ook zo'n inktpatronen?).
        Je moet natuurlijk wel tellen dat die printer zelf ook 450euro kost en voor die 450 euro maakt je toch al serieus wat printjes bij een foto labo!

        Alles is relatief natuurlijk.
        Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

        Comment


        • #64
          Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

          Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
          Leuk dat die inkt zolang blijft (heeft canon/epson ook zo'n inktpatronen?).
          Je moet natuurlijk wel tellen dat die printer zelf ook 450euro kost en voor die 450 euro maakt je toch al serieus wat printjes bij een foto labo!

          Alles is relatief natuurlijk.
          HP heeft de Vivera inkten met '100 jaar lichtbestendigheid' (lees in gecontroleerde omstandigheden, maar het zal zeker lang genoeg zijn).
          Heeft dit ook met Ultrachrome inkten (R800, R1800, en de K3 series in de R2400 en hoger). Canon huppelt nog wat eenzaam achterop, hun rood is blijkbaar nog gevoelig voor snelle veroudering. Zij laten dan ook geen onafhankelijke houdbaarheidstesten als certificatie doen. Maar er is verbetering op komst, ChromaLife 100 is hun nieuwe inktreeks (met bijbehorende nieuwe printers vermoedelijk, want de commerce moet draaien niewaar), en daarmee zouden ze hun tot op heden grootste gebrek aanpakken.

          Ik ben benieuwd.

          Als je foto's inkadert achter glas zou de light-fastness zoals dat genoemd wordt ook wat moeten het beteren.

          Comment


          • #65
            Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

            Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow
            Als je foto's inkadert achter glas zou de light-fastness zoals dat genoemd wordt ook wat moeten het beteren.

            Dus misschien gewoon nog 2 a 3 jaar wachten totdat de inkten op punt zijn. En ondertussen bij photobox laten printen!?

            Wat voor inkt gebruiken zij dan?

            Het beste is op een Lambda laten 'printen' maar de prijzen zijn zo duur!
            Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

            Comment


            • #66
              Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

              Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
              Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
              foto moet wel +-2% oversized zijn. (maar dat is bij velen zo)
              Wat bedoel je?
              Stuur een bestand in van 2400x3540 (voor een 20x30cm)
              De "echte" afgedrukte pixels zijn dan bij benadering 2353x3471
              Oftewel 2% loss rondom ! (is niet alleen bij fujiprint )
              Dus als je alles wil hebben eerste resizen naar:

              1: foto sizen op 2353x3471 + canvas op 2400x3540 en dan past de foto theoretisch perfect.
              of
              2. foto sizen op 2212x3332 en canvas op 2400x3540 --> heb je de foto volledig MET een mooi wit boordje rond

              NB: voor 13x18 (in werkelijkheid 12.66x19=2x3 ) = de loss ook iets van 2%, maar voor een 10x15 is de loss +-4% !

              Oorspronkelijk geplaatst door spacemanbow
              Als je foto's inkadert achter glas zou de light-fastness zoals dat genoemd wordt ook wat moeten het beteren.
              --> HP garandeert ook 80 jaar lichtvast, maar in de klein letterkes staat duidelijk: ACHTER UV-bestendig glas !
              www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

              Comment


              • #67
                Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

                Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
                --> HP garandeert ook 80 jaar lichtvast, maar in de klein letterkes staat duidelijk: ACHTER UV-bestendig glas !

                Ok maar neem aan dat je foto toch 10 jaar kleurvast blijft! Dat is zo ook bij andere foto's (echte afdrukkken). Die vervagen ook na 15 jaar! Kom maar kijken naar mijn babyfotootjes

                Maar wat kost zo'n HP a4 print dan? inkt + papier! Kan je tegen fuji's prijs van 1.59euro voor een 20x30cm print?
                Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                Comment


                • #68
                  Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

                  Test foto's (10) + 20x30cm foto zijn net binnen van photobox!
                  Ik moet zeggen. De 10x15cm's zijn beste wat ik ooit gezien heb!
                  ZEker als je weet dat ze goedkoper dan het Kruidvat zijn!!!!!

                  Die 20x30cm (mat) is ook heeel mooi. Alleen moet ik mijn origineel nog eens bekijken om te vergelijken hoe de print eruit ziet! 8mpix op a4 levert dus haarscherpe print op.
                  Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                  Comment


                  • #69
                    Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

                    Ik gebruikte tot nu toe enkel Fujicolor.
                    Redelijk tevreden van, tenzij voor ZW en Sepia.
                    Eens sepia kerstkaarten laten afdrukken (100 stuks), en allemaal enorme roodzweem. Goed voor de vuilbak.
                    Maar voor kleur: OK.

                    Ik heb een dertigtal fotokaders in de keuken hangen (diverse formaten), waar ik mijn beste foto's in steek, en die regelmatig veranderd worden.

                    Ik heb het al gesignaleerd, na 1 jaar gaan die foto's krullen.
                    Uiteraard is een keuken niet het ideale klimaat om foto's te bewaren, maar ik vraag me toch af of de kwaliteit van het gebruikte papier er ook niet toe doet ???

                    Mogelijks gebruiken de goedkopere labs iets dunner papier???

                    Misschien weet iemand hier iets over ???

                    Ik ga in elk geval Photobox eens proberen.
                    Binnen een jaartje laat ik jullie dan wel weten of ze ook krullen.


                    Dirk
                    Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

                    Comment


                    • #70
                      Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

                      Photbox en Foto.com gebruiken het zelfde Fuji papier: Fujicolor Crystal Archive. Dit foto papier is inderdaad dunner als pakweg Kodak inkjet paper

                      Duurdere fotolabs gebruiken meestal iets dikker papier.
                      Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                      Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                      Comment


                      • #71
                        Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

                        voor een 200 euro heb je een deftige printer.

                        toegegeven dat zijn ong 200 foto's.

                        ik zit met het volgende 'probleem':

                        10*15 druk ik zelden af, en dan in kleine getallen. zo is laten afdrukken echt niet rendabel (12 fotokes per keer)

                        als ik A4 laat afdrukken is het zelfdoen natuurlijk altijd leuker. altijd wanneer je wilt..

                        dus staat hier nu een canon pixma ip5000. drukt sporadisch fotokes af wanneer en hoe ik het wil.
                        en geef toe, zo'n hardware bezitten is altijd wel leuk
                        foto als spiegel of als venster?

                        Comment


                        • #72
                          Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

                          Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                          voor een 200 euro heb je een deftige printer.

                          toegegeven dat zijn ong 200 foto's.

                          ik zit met het volgende 'probleem':

                          10*15 druk ik zelden af, en dan in kleine getallen. zo is laten afdrukken echt niet rendabel (12 fotokes per keer)

                          als ik A4 laat afdrukken is het zelfdoen natuurlijk altijd leuker. altijd wanneer je wilt..

                          dus staat hier nu een canon pixma ip5000. drukt sporadisch fotokes af wanneer en hoe ik het wil.
                          en geef toe, zo'n hardware bezitten is altijd wel leuk
                          Dacht eerder dat je voor 200 euro een 1.000-tal (11*15) foto's kon laten afdrukken en dan heb ik rekening gehouden met redelijk wat verzendingskosten.

                          Je vergeet ook je inkt en papier, is ook niet goedkoop.


                          Alain

                          Comment


                          • #73
                            Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

                            Bij het overwegen tussen zelf printen of opsturen spelen meerdere zaken een rol. In het algemeen is het printen van grotere formaten (A4, A3) goedkoper op je eigen printer dan laten afdrukken. Maar meestal kun je tegen de kleine formaten (bv 10x15) met je eigen printer niet tegen de kostprijss van de printcentrales op.

                            Maar er zijn toch vele digitale fotografen die na een fotosessie één of twee goede shots hebben die ze willen afdrukken (de rest gaat naar het HD- of cd/dvd-archief). Als een afdruk op 15x10 bv 10 eurocent kost ,maar er komt nog zowat één euro verwerkingskosten bij (en zelfs nog evt verzendkosten) dan moet je die enkele shots al gaan opsparen (want anders kost één printje 1,10).

                            Soms zijn er nog extra afwegingen: Als ik een klant direct een print (naja, direct, na 15 minuten ;-) kan meegeven en alleen al daardoor die klant krijg (en geloof me, dat speelt wel degelijk een rol), dan heb ik de aanschafprijs van de printer al bijna terugverdiend.

                            Maw: Een vergelijking tussen afdrukcentrales onderling is iets anders dan vergelijken tussen laten afdrukken of zelf afdrukken. Bij het laatste spelen meer factoren een toch wel belangrijke rol...

                            ps: Of die testafdruk voor die klant 5, 10 of 80 jaar kleurecht blijft, speelt dan zelfs geen rol

                            Comment


                            • #74
                              Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

                              Oorspronkelijk geplaatst door Erik Mansvelders
                              ps: Of die testafdruk voor die klant 5, 10 of 80 jaar kleurecht blijft, speelt dan zelfs geen rol
                              Nee maar voor home-use wel. Het is erg dat je de fotos al na een jaar ziet vervagen

                              Ik hoop dat het beter wordt met chromalife inkt van canon! Wanneer komen die nieuwe printers nu uit?

                              Fuji doet a4 print voor 1.59euro! Ik weet niet wat een full print kost op een huidige pixma, maar het zal toch ook wel tegen de 1 euro zijn!
                              Maar de fuji blijft wel 10x a 20x zolang houden. Keuze snel gemaakt toch.
                              Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                              Comment


                              • #75
                                Re: Foto's afdrukken Photobox... Winnaar test !

                                Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                                ...en? Ben wel nieuwsgierig...

                                de niet-franse leden van Photoways zijn overgenomen door Photobox.

                                Comment

                                Working...
                                X