Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

digitaal laten afdrukken duurder?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: digitaal laten afdrukken duurder?

Mijn beurt om eens een domme vraag te stellen :
    In welk formaat/kwaliteit moeten de foto's doorgestuurd worden voor zeg maar 10x15 afdrukken? Als ge zo 50 foto's moet doorsturen a 2 MB per stuk
    Canon EOS 300D - EF-S 18-55mm - Tamron 28-75mm f:2.8 - EF 80-200mm f:2.8 L - Sigma EF-500 Super - SanDisk CF Ultra II 512MB

Comment

hoi chichiwawa,

ik stuurde ze door op groote van 850 kB to 1mB. En ik heb een telenet ansluiting, en het gaat redelijk vlotjes.

Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ChiChiWaWa
        Mijn beurt om eens een domme vraag te stellen :
        In welk formaat/kwaliteit moeten de foto's doorgestuurd worden voor zeg maar 10x15 afdrukken? Als ge zo 50 foto's moet doorsturen a 2 MB per stuk
        Ik zet het formaat dan op 10x15 bij 300 Dpi in JPEG. Het worden wel behoorlijk grote bestanden, maar als je een permanente verbinding hebt laat je de pc gewoon een tijdje stampen.
        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

Comment

16 kB per seconde als alles goed gaat, ofte ruwweg een 55 MB per uur, dus een 60 foto's krijgt ge op een uur wel buiten
          Wanneer gaan ze in da klein land hier eindelijk eens die upload snelheden wat menselijker maken
          Canon EOS 300D - EF-S 18-55mm - Tamron 28-75mm f:2.8 - EF 80-200mm f:2.8 L - Sigma EF-500 Super - SanDisk CF Ultra II 512MB

Comment

wat wil je...
            upload beperken beperkt ook het gebruik van peer 2 peer progis.

ik zou iedereen met telenet dan toch aanraden de fotos 's nachts te verzenden.
            nachttarrief: telenet rekent maar de helft van je verbruik.
            foto als spiegel of als venster?

Comment

als ze dat nacht noemen bij telenet dan slapen ze toch maar zeer weinig daar ze!

Hoe zit het weer? van 24.00u tot 06.00u aan nachttarief?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
                als ze dat nacht noemen bij telenet dan slapen ze toch maar zeer weinig daar ze!

Hoe zit het weer? van 24.00u tot 06.00u aan nachttarief?
                Neen neen, dat zijn mijn paar uurkes slapen
                Nachttarief bij Telenet duurt tot 10 uur 's ochtends, maar dus inderdaad pas vanaf middernacht

Eerst nog wat meer fotokes nemen, dan zal ik er misschien wel eens wat laten afdrukken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nickynick
                  Ik ben ook heel tevreden over foto.com. De kwaliteit is echt heel goed, verhouding prijs/kwaliteit gewoon onklopbaar. Ik heb ook andere diensten uitgetest en heb geen enkele reden gevonden om ergens anders meer te betalen.

Goedkoop ja, maar 1 probleempje, je kan er enkel met creditcard zoals visa ed betalen. Jammer, want dat heb ik niet.

Comment

Vandaag heb ik nog prijs gevraagd in een winkel waar een heel groot bord uithangt om reclame te maken dat ze foto's verwerken op 1 uur.

Voor een 10x15cm vragen ze daar 0,45 euro en 3,25 euro verwerkingskosten. Een 20x30cm kost daar 3,49 euro per stuk + verwerkingskosten.

Ik betaal maar 1,49 euro voor een 20x30cm afdruk, en al zijn de verzendkosten vrij duur (4,99 euro) dan ben ik zelfs al vanaf de eerste afdruk goedkoper af . En maastal zorg ik ervoor dat er veel meer foto's tegelijk afgedrukt moeten worden, dus zijn ze per stuk véél goedkoper .
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                      Vandaag heb ik nog prijs gevraagd in een winkel waar een heel groot bord uithangt om reclame te maken dat ze foto's verwerken op 1 uur.

Voor een 10x15cm vragen ze daar 0,45 euro en 3,25 euro verwerkingskosten. Een 20x30cm kost daar 3,49 euro per stuk + verwerkingskosten.

Ik betaal maar 1,49 euro voor een 20x30cm afdruk, en al zijn de verzendkosten vrij duur (4,99 euro) dan ben ik zelfs al vanaf de eerste afdruk goedkoper af . En maastal zorg ik ervoor dat er veel meer foto's tegelijk afgedrukt moeten worden, dus zijn ze per stuk véél goedkoper .
                      bij men fotograaf is 20*30 5 euro...
                      foto als spiegel of als venster?

Comment

Ik ben ook een tevreden gebruiker van foto.com. Al meermaals foto's laten afdrukken. Ooit is er eens een pakket foto's zoek geraakt bij de post, maar uiteindelijk toch bij mij terecht gekomen na 14 dagen. Foto.com zat daar voor niets tussen.

Groeten,

Nat.
                        natwork.be

Comment

Ik heb al meerdere malen besteld bij www.colormailer.com en ben heel tevreden over de kwaliteit en de service (ook binnen enkele dagen aan huis geleverd). Voor een 20*30 vergroting betaal je daar 1.95 euro + verzending natuurlijk

Groetjes,
                          Hugo

Equipment : Nikon D70 + Kit Lens 18-70 / f 3.5~4.5 + Nikkor 70-200 / f 2.8 VR + Speedlight SB800
                          Quote : A mind is like a parachute, it only works when it's open

Comment

Working...
                          X