Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Fotoshoot"?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: "Fotoshoot"?

    als er echt een sd van komt wil ik wel eens gaan informeren voor belangrijke zaken waar je op moet letten. De persoon waar ik m'n toestel van gekocht heb was beroepsfotograaf voor een paardensportmagazine.... die zou er wel eens wat van kunnen afweten....niet?????

    greeetzzz....
    Alles moet weg.....

    Comment


    • #17
      Re: "Fotoshoot"?

      Oorspronkelijk geplaatst door Visio
      euh, als er hier genoeg ruiters op 't forum zijn, waarom er niet een horse-riding-shooting van maken naar analogie met de moto-SD.
      He-la-ba! dan doe ik ook mee zenne, ik heb niet voor niets een "STALEN-ROS", 't heeft wel geen 4 p..., euh benen, maar zij maakt lawaai voor 4!

      Comment


      • #18
        Re: "Fotoshoot"?

        In augustus nog een shot gedaan met een amazone die aan het trainen was. Van de 250 foto's heb ik deze geselecteerd. Dus een beetje fotograaf (niet dat ik dat ben) kan zo een aantal goede foto's maken. Zie de links voor de foto's. Foto's Fleur
        Nikon D800, MB-D12, SB-800. Nikkor: [10.5mm F2.8] [17-35mm F2.8] [28-70mm F2.8] [24-85mm F3.5-4.5] [80-200mm F2.8] [50mm F1.8]
        Sigma: [12-24mm F4.5-5.6] [150mm macro F2.8],Driepoot, opslag dingetje en nog wat troep

        Comment


        • #19
          Re: "Fotoshoot"?

          Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
          He-la-ba! dan doe ik ook mee zenne, ik heb niet voor niets een "STALEN-ROS", 't heeft wel geen 4 p..., euh benen, maar zij maakt lawaai voor 4!
          en hoeveel paarden zitter er onder dat staal van Harietje?

          nee, ik was aan't denken aan die dachtochten die we vroeger met de paarden organiseerden .. op voorhand een heel parcours uitgewerkt (toen nog met den mountainbike, nu met een stalen paard) van veldwegen waar me met de paarden door mochten, zonder gevaarlijke oversteekplaatsen, met halfweg een taverne met afsluitbare wei zodat de paarden even konden vrij rondlopen terwijl we een pauze namen.

          maar tegenwoordig mag je als niet-wandelaar enkel nog in kleine afgesloten gebieden komen zodat het moeilijk is om langere trajecten te doen. Vroeger nog met de mountainbike via de GR-wandelwegen tot aan de zee gefietst (215 km zwaar parcours) dergelijke zaken zijn vandaag niet meer mogelijk

          Comment


          • #20
            Re: "Fotoshoot"?

            Ik heb interesse om als 2de fotograaf mee te komen (bijvoorbeeld met black bandit). Ik wil wel eens zien hoe een andere fotograaf dit aanpakt, en misschien kan ik zo nog wat bijleren ook !

            je mag me altijd mailen als je interesse hebt!

            (ik ben van Leuven / Tienen, dus Mechelen valt goed mee)
            Much to learn I still have!

            Comment


            • #21
              Re: "Fotoshoot"?

              Oorspronkelijk geplaatst door Tanja
              hij is nog maar kort onder het zadel en nog vrij jong
              tja, ne jongen hengst in volle puberteit .. ge hebt een uitdaging aangenomen

              Oorspronkelijk geplaatst door Tanja
              Het lijkt me wel leuk, maar zijn jullie zeker dat dit er een goed onderwerp voor is? Ik weet namelijk niet goed of jullie normaal gezien zo'n dag organiseren rond spectaculaire onderwerpen of misschien wel actie (vb moto, rally enzo heb ik allemaal al zien passeren).
              tja, een moto, een rally of bloem kan ook saai zijn .. het is de manier waarop je naar de dingen kijkt die ze voor een fotograaf interessant maken. Natuurlijk als je omgeving je helemaal tegenwerkt: lelijke achtergrond, slechte belichting, dan wordt de uitdaging een pak steiler en de kans op succes relatief lager.

              Om de omgeving van de wei intressant te maken, zou er variatie moeten zijn: als je een rechthoekige wei hebt met enkel effen gras met overal dezelfde weidepalen, dan heb je weinig in de omgeving om creatief mee te werken .. is er bv. een riviertje dat een natuurlijke grens van de wei maakt, is er reliëf, bomen, gevarieerde begroeiïng, is er een drinkvijver, zijn er zones met open zon, en andere zones met schaduw etc. .. dan is het al een heel pak makkelijker om niet allemaal gewoonweg "een paard op een groen tapijt" vast te leggen.

              Als de locatie niet uitnodigt om een hele dag met z'n allen foto's van je paard te nemen, dan zou je bv. een mooie wandelroute in de buurt kunnen uitstippelen die begint en/of eindigt aan de wei., of de SD kan in twee delen opgevat worden: één deel in de wei, en één deel in mechelen om de historische gebouwen te shooten. ik veronderstel dat je zelf ook wel wat ballonnetjes kan oplaten om er een interessante dag van te maken

              BTW, als je de foto's tussen een [IMG ] tag zet ipv tussen een [URL ] tag, dan zie je ze direct



              Comment


              • #22
                Re: "Fotoshoot"?

                Oorspronkelijk geplaatst door Visio

                euh, als er hier genoeg ruiters op 't forum zijn, waarom er niet een horse-riding-shooting van maken naar analogie met de moto-SD. 'k wil gerust nog ne keer met de Pick-up voor materiaalwagen spelen als we met de paarden op dagtocht gaan

                de gelegenheid schept de foto

                Als dit er ooit van komt, wil ik het zeker en vast niet missen, lijkt me supertof
                BD0031BE

                Comment


                • #23
                  Re: "Fotoshoot"?

                  Ik wil alle gelukte foto's Black B@ndit Wel niet allemaal afgedrukt natuurlijk. Bedankt voor je aanbod deze te willen afdrukken tegen kostprijs. Oostenrijk is net een klein beetje te ver Vind het wel twee leuke foto's,zonde van die handen op die tweede.

                  KevinD100, weet je voor welk magazine? Zou eigenlijk wel eens graag weten welke tips iemand geeft die er zo mee bezig is.

                  Rob266, de link werkt bij mij niet meer. Was vorige keer gaan kijken maar toen kreeg ik de foto's moeilijk geladen en na het heropstarten was ik internetloos dus heb ze uiteindelijk niet kunnen bekijken...

                  Tja Visio, in volle puberteit dat kun je wel zeggen. Hengst niet meer, hij gaat sinds oktober als ruin door het leven. Beter voor hem en ook voor zijn omgeving. Nu kan hij tenminste ook paard zijn en hoeft hij niet geïsoleerd te leven. Een uitdaging, ja dat zeker. Maar wel een erg leuke

                  Er zijn beide soorten weides, de rechthoekige (met bomen denk ik) en een grote met drinkvijver (das al wa ik weet, heb die grote zelf nog niet gezien). Weinig gebouwen, het stallencomplex en een huis volgens mij. Als ik er eenmaal ben zal ik alles eens goed bekijken, en anders de optie 'mini' SD zoals iemand eerst zei... Anyway als ik weet dat de eigenaars er van vinden dat er wat fotografen op hun terrein rondlopen laat ik iets weten.

                  Owja wat betreft die dagtochten, ik denk dat je het nog wel kan doen hoor. Drie jaar geleden lukte het toch nog om een tocht(je) te maken van enkele uren en daarna iets te eten/drinken waar ge uw paard veilig kon zetten... Als ik ooit nog eens zoiets ga doen/meedoe zal ik op het forum iets achter laten voor geïnteresseerden.
                  Last edited by Tanja; 10 januari 2005, 09:34.

                  Comment


                  • #24
                    Re: "Fotoshoot"?

                    Hey

                    Ik wil altijd iets bijleren ... mini-shoot in Mechelen zeker te doen eij .. ben van Schelle (bij Boom) is dus niet ver ....

                    En ervaren rotten kunnen Tanja mooi foto's geven en voor de anderen is het een goede oefening he
                    [Nikon D5100 & Nikon D70]
                    [Yves en Liesbeths blog Resort]

                    Comment


                    • #25
                      Re: "Fotoshoot"?

                      Ah van mijn Buurdorp. Woon zelf niet in Mechelen ('t is trouwens net voor Mechelen euh centrum als je van ons richting komt) maar in Niel. En ik denk dat jullie allemaal stuk voor stuk iig veeeeeeel betere foto's maken dan wat ik uit mijn digi krijg

                      Comment


                      • #26
                        Re: "Fotoshoot"?

                        Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
                        Ik ken niks van paarden ( ook niet van fotografie zulle )
                        Maar een kennis van mijn kent wel iets van paarden en dat is niet simpel om te fotograferen.

                        Tijdje geleden kreeg ik ook die vraag van die man om zijn paarden met huifkar te trekken
                        Ik begon met volle moed maar na een tijdje had ik door dat het niks ging worden.
                        Telkens ik dacht een goede foto te hebben ( technisch ) en hem voorstelde kreeg ik de opmerking " die oren staan niet goed en die poten staan niet goed "

                        Naar hij vertelde moeten de oren en de poten in een bepaalde positie staan ( vraag mij niet dewelke ).



                        enfin, veel geluk met jullie shoot want je zal het nodig hebben ( da geluk he !!! )
                        amaai ge zijt nogal sterk,ik zou de paarden die huifkar laten trekken
                        (grapje)
                        gr, eb

                        Comment


                        • #27
                          Re: "Fotoshoot"?

                          Oorspronkelijk geplaatst door sloefke
                          amaai ge zijt nogal sterk,ik zou de paarden die huifkar laten trekken
                          (grapje)

                          LOL
                          [Nikon D5100 & Nikon D70]
                          [Yves en Liesbeths blog Resort]

                          Comment


                          • #28
                            Re: "Fotoshoot"?

                            LOL Sloefke
                            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                            Comment


                            • #29
                              Re: "Fotoshoot"?

                              Indien die Mini-SD georganiseerd zou worden, zie ik het ook wel zitten om ne kee mee te gaan. Ik heb wel geen tijd om het te (helpen) organiseren.
                              Laat me gewoon weten waar en wanneer en ik doe m'n best om erbij te zijn!

                              Comment


                              • #30
                                Re: "Fotoshoot"?

                                Oorspronkelijk geplaatst door lievenb
                                Indien die Mini-SD georganiseerd zou worden, zie ik het ook wel zitten om ne kee mee te gaan. Ik heb wel geen tijd om het te (helpen) organiseren.
                                Laat me gewoon weten waar en wanneer en ik doe m'n best om erbij te zijn!
                                zelfde hier
                                [Nikon D5100 & Nikon D70]
                                [Yves en Liesbeths blog Resort]

                                Comment

                                Working...
                                X