Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is de betekenis van 1:2.8 op de lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat is de betekenis van 1:2.8 op de lens?

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
    Zo heb ik het ook begrepen. Vandaar ook dat je geen 500mm/f2.0 zult vinden b.v.

Nou ja, misschien als kanonsloop maar niet als lens.
    D'r is anders wel een 1200mm/5.6 van Canon, dat komt eng veel in de buurt hoor

Comment

Zal ongeveer hetzelfde kosten als dat kanon denk ik
      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
      lidnummer: BD0371NL

Comment

Een heel interessante uitleg staat zelfs op onze eigenste BelgiumDigital homepage, rechtstreeks via deze link naar basis digitale fotografie.
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k@rel
          Ik heb het in de praktijk zo begrepen (en verbeter me als ik fout ben )

Bij een brandpuntsafstand van 50mm. en een diafragmagetal van 4.0 zal de effectieve diafragmaopening (de diameter van het diafragma) 50/4 oftwel 12.5 mm. zijn

Als je bijv. bij een brandpuntsafstand van 300mm. een diafragmagetal van 2.0 wil bereiken, dan zal je moeten beschikken over een diafragmaopening van 300/2 of 15 cm.
          Het is niet de diafragmaopening die 15 cm moet zijn, maar wel het voorste lenselement.

Anders zou je wel heeeeeel bulky camera's krijgen
          (Canon 1200mm f/5.6 -> 1200/5.6 ~= 214 mm .... )

Daarom dat dus een 200 mm f/2.8 onmogelijk dus haalbaar is met een 50 mm lenselement vooraan. Als je versterkende lenselementen zou hebben, dan zou dat weer wel kunnen. Heb ooit eens een website gelezen omtrent een (TV) Nikon van 35 mm en f/0.95 .... blijkbaar bestaat dat...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
            Een heel interessante uitleg staat zelfs op onze eigenste BelgiumDigital homepage, rechtstreeks via deze link naar basis digitale fotografie.
            een mens zou nog vergeten dat er een site aan dit forum gekoppeld is, of was het nu omgekeerd?
            foto als spiegel of als venster?

Comment

<off-topic>Is er hier ook nog een site buiten het forum? Kewl, wist ik zelfs niet <on-topic>

Comment

Working...
              X